Browsing by Author "Aydın, Samet"
Now showing items 1-20 of 28
-
Authentic leadership in sales management: the effects on salespeople's task related outcomes
Aydın, Samet; Kaya, Nihat (Maltepe Üniversitesi, 2016)Authentic leadership, as a new leadership concept emerging from the demand for honest and reliable leaders, has attracted the attention of the business community. The relationship between authentic leaders and their ... -
Bankacılıkta dijital dönüşümle değişen müşteri deneyimi: müşteri sadakati, memnuniyeti ve tavsiye eğilimine yansımaları
Onaylı, Ecem (Manisa Celal Bayar Ünversitesi, 2020)Bilişim teknolojilerinde yaşanan ilerlemeler, her sektörde olduğu gibi bankacılıkta da dijital dönüşümü zorunlu kılmış ve sektörün iş yapış biçiminde, özellikle de pazarlama araçlarında büyük değişimler meydana getirmiştir. ... -
Binek otomobil pazarında tüketicilerin marka sadakatinin satış sonrası servis memnuniyetine etkisi üzerine bir pilot çalışma
Dinçsoy, Uğur (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı otomobil tüketicilerinin yetkili bakım/onarım servis işletmelerinden aldıkları hizmete ilişkin kalite algılarının bu hizmet sağlayıcılardan duyduğu memnuniyet üzerindeki etkisinde otomobil ... -
Branding of private label products by product category: A model suggestion for FMCG market
Maltepe Üniversitesi, İşletme ve Yönetme Bilimleri Fakültesi; Sarımehmet, Ayşe; Aydın, Samet (University of Tourism and Management in Skopje, 2021)The private label products market is expanding day by day, and the decisions and applications made in this market have become important for retailers, national producers, and consumers. Consumers prefer private label products ... -
The contribution of agile marketing to the efficiency of marketing operations: An emprical study in a telecommunication company
Aydın, Samet; Yaşarol, Levent (Maltepe Üniversitesi, 2018)This research has been carried out in order to evaluate the contribution of agile marketing methodology, which is considered to provide the highest quality product in the fastest possible time, in the environment where ... -
Covid-19 sonrası dönemde işletme bölümlerinin Dijital Çağ'a yönelik hazır bulunuşluğu: Türkiye Örneği
Telli, Sahure Gonca; Aydın, Samet (TUBİTAK, 2020)Covid-19 pandemisi, dünya genelinde insan sağlığına karşı oluşturduğu tehdit bir yana sistemlerin çöküşü endişesiyle hükümetler tarafından insan hareketliliğini ve sosyal yaşamı kısıtlayacak önlemler alınması nedeniyle tüm ... -
Covid-19 sürecinde çevrimiçi ikinci el ürün alışverişine yönelik tutum ve satın alma niyeti üzerine bir araştırma
Maltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi; Telli, Sahure Gonca; Aydın, Samet; Gezmişoğlu Şen, Didem (Aksaray Üniversitesi, 2021)COVID-19 süreci insanların yaşam tarzında birtakım değişikliklere yol açmış ve özellikle bireyleri çevrimiçi alışverişe yönlendirmiştir. Çevrimiçi alışverişin tüketiciler tarafından yaygın ve hızlı bir şekilde benimsenmesi ... -
Dağıtım lojistiğinde paketlemenin rekabet avantajı sağlamasındaki rolü: Balıkesir İli uygulaması
Sarıhan Mungan, Seda (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Gittikçe şartları zorlaşan ulusal ve uluslararası ticaretteki rekabetin kurallarına göre ancak en az maliyet, en yüksek müşteri hizmet düzeyini yakalayan işletmeler ayakta kalmaktadır. Lojistik faaliyetlerin yenilikçi bir ... -
Digitalization of marketing education: new approaches for universities in the post-Covid-19 era
Telli, Sahure Gonca; Aydın, Samet (Durmuş Günay, 2021)Education is one of the areas most affected by the transition to the information age. Universities and faculties/schools have to adapt to this, otherwise the consumption of information that is increased and shared from ... -
Dijital dönüşüm
Telli, Gonca; Aydın, Samet; Maltepe Üniversitesi, Rektörlük (Maltepe Üniversitesi, 2020)Dijital teknolojilerin gelişimiyle farklılaşan pazar koşulları, müşteriyi dijital dönüşüme ayak uyduran işletmelere yönlendiriyor. Dijitalleşme aynı zamanda müşterileri daha hızlı, daha farklı, çözüm odaklı teklif ve ... -
Dijital dönüşüm
Telli, Gonca; Aydın, Samet; Dündar, Abbas; Hançer, Ahmet; Yazıcı, Ayşe Meriç; Evren, Bahadır Burak; Yılmaz, Burak; Altun, Deniz; Şahinaslan, Ender; Aksoylu, Esra; Telli, Gonca; Sümen, Halil Halefşan; Özgeldi, Mürşide; İrge, Necmiye Tülin; Şahinaslan, Önder; Fermanoğlu, Övünç Meriç; Güneş, Özlem Öncel; Aydın, Samet; Teoman, Seyhan; Demir, Şeref; Sarı, Tuğba; Karasar, Şahin; Maltepe Üniversitesi (T.C. Maltepe Üniversitesi, 2020)Dijital teknolojilerin gelişimiyle farklılaşan pazar koşulları, müşteriyi dijital dönüşüme ayak uyduran işletmelere yönlendiriyor. Dijitalleşme aynı zamanda müşterileri daha hızlı, daha farklı, çözüm odaklı teklif ve ... -
Dijital pazarlamada marka denkliğinin sigorta sektöründe aracı memnuniyeti üzerine etkisi
Aydın, Samet; Kirazlı, Tahir (Kayseri Üniversitesi, 2020)Finans kurumları özellikle bankalar sayesinde dijital dönüşümde öncü bir konumda olsalar da aynı durumun sigorta şirketleri için geçerli olmadığı gözlenmektedir. Sigorta sektörü halen ağırlıklı olarak aracılar ve onların ... -
E-perakende sektöründe satış sonrası hizmetlerin müşteri tatmini ve tekrar satın alma niyetine etkisi
Mermertaş, Kübra (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)İşletmelerin temel amaçlarının başında ürün veya hizmetlerinin satışı yapıldıktan sonra müşteri tatmininin oluşturulması ve müşterilerinin tekrar satın alma kararlarında kendilerini tercih etmesinin sağlanması gelmektedir. ... -
E-perakende sektöründe satış sonrası hizmetlerin müşteri tatmini ve tekrar satın alma niyetine etkisi
Mermertaş, Kübra (Kafkas Üniversitesi, 2020)İnternet teknolojilerinin hızlı bir şekilde gelişmesi ve yaygın kitlelerce kullanılmaya başlaması ile e-perakendecilik Bilgi Çağı’nın yeni alışveriş yöntemi olarak değerlendirilmektedir. Öncelerde düşük maliyet ve ... -
The effects of crm over salespersons' selling intention and sales performance: a research in Turkish non-life insurance market
Aydın, Samet; Akyollu, Serkan (Kenan Çelik, 2021)In the finance sector; in terms of managing customer relations, customer acquisition, and customer retention, Customer Relationship Management (CRM) approach is widely accepted both strategically and operationally. In the ... -
The effects of organizational politics on perceived organizational justice and intention to leave
Kaya, Nihat; Aydın, Samet; Ayhan, Özgür (Maltepe Üniversitesi, 2016)The purpose of this study is to examine the perceptions about organizational politics held by members of different organizations and how these affect their perceptions of organizational justice and decisions relating to ... -
Endüstriyel pazarlarda satış temsilcilerinin sosyal medya kullanımı: müşteri yönelimi, uyum sağlayıcı satış davranışları ve satış performansı ilişkisi
Maltepe Üniversitesi, İşletme ve Yönetme Bilimleri Fakültesi; Aydın, Samet (İntaç Eğitim Danışmanlık Organizasyon Araştırma İnşaat Sanayi ve Tic. Ltd. Şti., 2021)In industrial markets, sales representatives usually play the most important role in the relationships that businesses establish with their customers. Sales representatives represent their customers in in-house processes ... -
Havayolu yolcu taşımacılığında farklı fiyatlandırılan uçuş paketlerinin, algılanan marka kalitesi üzerindeki etkisi
Demir, Ayça (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Son yıllarda havacılık sektöründe, yaşanan küresel krizlerin de etkisiyle taleplerin dönemsel olarak azaldığı, güçlü markaların varlığını sürdürdüğü ve rekabetin günden güne arttığı görülmektedir. Ülkemizde ve dünyada ... -
HTM perakendeciliğinde özel markalı ürünlerin markalanması ve marka mimarisine yönelik bir model önerisi
Sarımehmet, Ayşe (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Avrupa ve Amerika gibi ülkelere kıyasla daha alt seviyelerde olsa da market markası veya Private Label (PL) olarak da adlandırılan özel markalı ürünlerin önemi ve pazar payı Türkiye’de de gün geçtikçe artmakta ve bunun ... -
The impacts of servant leadership and organizational politics on burnout: a research among mid-level managers
Kaya, Nihat; Aydın, Samet; Ongun, Gülümser (Maltepe Üniversitesi, 2016)Burnout, as a factor related to an individual’s success, is defined as being exposed to behaviors that negatively affect performance and mainly refers to chronic stress. This research focuses on the effects of servant ...