Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Relation of attention-deficit / hyperactivity disorder symptoms and increased accidents in airport workers
(Üsküdar Üniversitesi, 2017)Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) is a chronic and debilitating disorder characterized by inattentiveness and impulsiveness, the most commonly encountered symptoms of hyperactivity. Adults with ADHD can ... -
Digitalization of marketing education: new approaches for universities in the post-Covid-19 era
(Durmuş Günay, 2021)Education is one of the areas most affected by the transition to the information age. Universities and faculties/schools have to adapt to this, otherwise the consumption of information that is increased and shared from ... -
Covid-19 sonrası dönemde işletme bölümlerinin Dijital Çağ'a yönelik hazır bulunuşluğu: Türkiye Örneği
(TUBİTAK, 2020)Covid-19 pandemisi, dünya genelinde insan sağlığına karşı oluşturduğu tehdit bir yana sistemlerin çöküşü endişesiyle hükümetler tarafından insan hareketliliğini ve sosyal yaşamı kısıtlayacak önlemler alınması nedeniyle tüm ... -
E-perakende sektöründe satış sonrası hizmetlerin müşteri tatmini ve tekrar satın alma niyetine etkisi
(Kafkas Üniversitesi, 2020)İnternet teknolojilerinin hızlı bir şekilde gelişmesi ve yaygın kitlelerce kullanılmaya başlaması ile e-perakendecilik Bilgi Çağı’nın yeni alışveriş yöntemi olarak değerlendirilmektedir. Öncelerde düşük maliyet ve ... -
Bankacılıkta dijital dönüşümle değişen müşteri deneyimi: müşteri sadakati, memnuniyeti ve tavsiye eğilimine yansımaları
(Manisa Celal Bayar Ünversitesi, 2020)Bilişim teknolojilerinde yaşanan ilerlemeler, her sektörde olduğu gibi bankacılıkta da dijital dönüşümü zorunlu kılmış ve sektörün iş yapış biçiminde, özellikle de pazarlama araçlarında büyük değişimler meydana getirmiştir. ... -
The effects of crm over salespersons' selling intention and sales performance: a research in Turkish non-life insurance market
(Kenan Çelik, 2021)In the finance sector; in terms of managing customer relations, customer acquisition, and customer retention, Customer Relationship Management (CRM) approach is widely accepted both strategically and operationally. In the ... -
The influence of price, brand, and store on Turkish women's purchase intention in cosmetics market
(International Balkan Univercity, 2020)The cosmetics industry is one of the fastest growing industries both in developed and developing countries. Consumers, especially the youngsters, tend to follow the fashion trend by buying premium foreign products designed ... -
Dijital pazarlamada marka denkliğinin sigorta sektöründe aracı memnuniyeti üzerine etkisi
(Kayseri Üniversitesi, 2020)Finans kurumları özellikle bankalar sayesinde dijital dönüşümde öncü bir konumda olsalar da aynı durumun sigorta şirketleri için geçerli olmadığı gözlenmektedir. Sigorta sektörü halen ağırlıklı olarak aracılar ve onların ... -
Farklılaşma ve ayrışmanın sosyolojisi: Tarihselliği açısından “kent deneyimi”
(Ufuk Üniversitesi, 2019)Kent sakinlerinin bireysel, toplumsal varoluş düzlemlerini belirleyen sadece kentin fiziki koşulları değildir. 21. yüzyılda kent; siyasetin, etiğin, estetiğin, ekonominin, gündelik yaşam kültürünün belirleyici uzamıdır. ... -
The role of social media in Turkish health sector
(Asian Academic Research Associates, 2015)The use of social media in the healthcare industry in Turkey is in the early stages with a rapidly rising trend and there are some good examples in this respect. The literature review method is used for this research ... -
Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi
(Durmuş Günay, 2020)Aralık 2019 sonu ve 2020 Ocak Ayı başında ortaya çıkan Covid-19 Virüsü bütün dünyada korkulu bir rüya haline geldi. Ölümleri azaltmak, bulaşın ilerleme hızını düşürmek, tedavi çalışmaları için zaman kazanabilmek amacıyla ... -
Crisis management of the Turkish civil aviation companies: A study of 2004 and 2011 years
(Management Journals, 2012)Since1929 the World experienced several significant changes in crisis situation, perception and measures. This general status can also be applied to the civil aviation sector. This paper estimates the impact of the crises ... -
Marketing activities in the leather industry: Comparative country analysis
(Management Journals, 2011)Marketing activities in the leather industry are critically important similar to the companies in a global competitive environment. Benchmarking of international activities, monitoring the activities of competitor countries, ... -
SMS promotion effects on consumer behaviour: A turkish case
(Hilaris, 2017)Mobile phones brought rapid, extensive, and personal communication to our lives. Parallel to Mobile phone development, Marketers started to consider mobile phone as a marketing tool to reach their consumers. SMS marketing ... -
The effect of promoter incentive to the smartphone sales in retail chains: A turkish case
(Hilaris, 2016)Mobile Phone market is getting more aggressive and competitive. Smartphone brands are looking for a way to increase their sales, especially in retail business where competition getting tough day by day. Therefore, ... -
An analysis of distance education applications in Turkey
(IJTASE, 2011)Increasing means of mobile learning, and the enforcement of certain legal regulations on distance learning have been affected individuals’ approaches towards distance learning. Furthermore, due to the factors such as the ... -
Leather and leather products industry in Turkey: Marketing developments
(Academic Journals, 2012)Leather industry covers many disciplines as sub-industries and it has played a driving role for the exports of Turkey for many years with the internal harmony of those sub-industries. However, the leather industry’s ... -
Crisis management in the Turkish leather industry
(Academic Journals, 2011)The economic developments and modifications in the world cause to imbalances from time to time and these imbalances lead to crises. Businesses are seriously influenced from the birth of sometimes territorial and sometimes ... -
Paydaşlar ile iletişimde güvenli davranış oluşturmaya yönelik ödüllü bir eğitim filmi: aklımız hayatımızın anahtarıdır
(Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2014)Endüstriyel, sanayi kuruluşları için kritik başarı faktörlerinden en önemlisi, kurumsal iletişimde yeni yöntemler ve tarafları ihtiyaçlarda buluşturan empati ile paydaşa uygun iletişim dilinin oluşturulmasıdır. Tüpraş‟ın ... -
Davranış odaklı güvenlik yönetimi
(Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2014)Psikoloji biliminin insan davranışını açıklamaya yönelik temel teorik yaklaşımlarından birisi olan “Davranışçı Teori”ye göre insan davranışı, bu davranışı tetikleyen nedenler ve ardından takip eden sonuçlar açısından ...