Ara
Toplam kayıt 164, listelenen: 1-10
Materyalist eğilimin kompulsif satın alma davranışına etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, 2016)
Materyalizm, yaşam memnuniyetine ve kabul edilebilir bir sosyal statüye ulaşabilmek için bireyin hayatının merkezine mülkiyet edinimi ve para kazanımını koymasıdır. Bununla beraber bireylerin materyalist eğilimleri onların ...
Entelektüel sermaye ve örgütlerin performansı üzerine etkisi
(Maltepe Üniversitesi, 2013)
Bu çalışmanın temel amacı entelektüel sermaye kavramının işletmeler
üzerindeki öneminin vurgulanmasıdır. Bu kapsamda, entelektüel sermayenin
tanımı, unsurları ve örgütlerin performansı üzerine etkisi araştırılmıştır. ...
Türkiye’de kentleşme ve kentleşme politikaları
(Maltepe Üniversitesi, 2013)
Kentleşme, kent sayısı ve kentlerde yaşayan nüfusun arttıran, toplumda
örgütlenme, işbölümü, uzmanlaşma yaratan, insan davranış ve ilişkilerinde
değişikliklere yol açan bir nüfus birikimi sürecidir. Türkiye, yaşam ...
Marka deneyimlerinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi ve cep telefonu markalarında bir uygulama
(Maltepe Üniversitesi, 2015)
Post modern tüketici ürünleri satın alırken ihtiyacının karşılanmasının yanında hedonik fayda elde etmeyi amaçlamaktadır. Hedonik (hazcı) yaklaşım yaşanılan deneyimler sonucunda alışverişten zevk alma anlamına gelmektedir. ...
Şirket girişimciliğinin firma performansına etkisi
(Maltepe Üniversitesi, 2014)
Küreselleşmeyle birlikte pazarlardaki rakiplerin artışı, rekabetin şiddetini arttırmış,
firmaları hayatta kalabilmeleri veya rakiplerine karşı üstünlük kurabilmeleri için yeni
kaynak arayışına yönlendirmiştir. İçinde ...
İş zekâsı ve sosyal medya uygulamaları
(Maltepe Üniversitesi, 2015)
Günümüzde teknolojik gelişmeler ve küreselleşme kurumları pozitif yönde etkilerken, bilgi ve bilginin kullanım süreçlerini daha karmaşık hale getirmiştir. Bu karmaşıklığın tam ortasında iş zekası yazılımları kurumların ...
Üretim ve kalkınma ekonomisi sorunları ve yönetimi
(Maltepe Üniversitesi, 2015)
Üretim ve kalkınma ekonomisinin temel sorunu, talebin, sektörlerin özgün ve stratejik üretim önceliklerinin görülmesi, somutlaştırılması sorunudur. Bu süreçte orta ve uzun dönemli karar ölçütlerin dışında marjinal karlılık ...
Yerel yönetimlerde sosyal sorumluluk projeleri ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi incelemesi
(Maltepe Üniversitesi, 2016)
Belediyeler, sınırları içinde yaşayan vatandaşların genel ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması için hizmet üreten ve bu çalışmaları yerinden yöneten kuruluşlardır. Belediye hizmetlerinde kamu menfaatleri öncelikli olarak ...
Türkiye’de reel döviz kurunun uzun dönem denge değeri
(Maltepe Üniversitesi, 2016)
2001 yılında meydana gelen krizin ardından esnek döviz kuru sistemini benimseyen Türkiye’de döviz kurları uzunca bir süre yataya yakın bir seyir izledikten sonra özellikle 2010 yılının ardından artış trendine girmiştir. ...
Çalışan memnuniyet ölçeği geliştirme çalışması
(Maltepe Üniversitesi, 2016)
Son yıllarda şirketlerin, çalışan memnuniyetine verdikleri değer önemli ölçüde artmıştır. Çünkü işinden memnun çalışanların verimliliği artmakta ve bu da şirketin başarısına büyük ölçüde etki etmektedir. Bu çalışmada özel ...