Yayın tarihi için Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 119, listelenen: 1-20
-
Okul yöneticilerinin duygusal zeka düzeyleri ile çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Günümüzde hızla gerçekleşen değişimler, insanların sorunları sadece akılcılık yaklaşımı ile çözemeyecekleri örgütsel bir ortam yaratmıştır. Yapılan son araştırmalar, insan zekâsının gerçek ölçütü IQ olsa bile hayat ... -
İlk ve orta öğretimde görevli fen bilimleri ve sosyal bilimler öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri (İstanbul ili Pendik ilçesi örneği)
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Tükenme, kişinin ne yaparsa yapsın, ne denli çabalarsa çabalasın durumda bir değişiklik yaratamadığı algısının onda yarattığı bir yılgınlıktır. Tükenme sonucunda yaratıcılık yok olur ve daha iyisi için uğraş verilmez. ... -
Kişisel gelişim eğitiminin yetişkinlerin problem çözme becerileri ve stresle başa çıkma düzeyleriyle ilişkisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırma yaşam koçluğu eğitiminin kişinin problem çözme ve stresle başa çıkma becerileri üzerindeki etkisini ölçen bir çalışmadır. Araştırmanın temel amacı, Yaşam Koçluğu tekniğinin gelişim üzerine etkinliğini ölçmektir. ... -
Avrupa Birliği'ne giriş sürecinde Türkiye okul müdürleri profili - İstanbul ili örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın amacı İstanbul ili sınırları içerisinde görev yapan okul müdürlerinin profillerini belirlemek, atama kriterlerini saptamak ve Avrupa Birliği ülkeleriyle kıyaslayarak Avrupa Birliği sürecinde hem eğitim ... -
İlköğretim okullarında öğretmenlerin, yöneticilerin karar alma sürecine ilişkin algı ve beklentileri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu arastırmada ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin, yöneticilerin karar alma süreçlerine iliskin algı ve beklentilerini ortaya koymak amaçlanmıstır. Arastırmanın evrenini stanbul ili Anadolu yakasındaki ... -
Öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma eylemlerinin tükenmişlikleri ve bazı değişkenler ile ilişkisinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmanın amacını eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma eylemlerinin tükenmişlik düzeyleri ve bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim kurumunun türü, kademesi, kıdem ... -
Kaynaştırma uygulamalarında ilköğretim okulu müdürlerinin rolü ve kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerileri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmanın amacı, İstanbul ilinde kaynaştırma uygulamalarının yapıldığı ilköğretim okullarında görev yapan müdürlerin kaynaştırma uygulamalarındaki rolünü incelemek ve kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve ... -
Öğretmen ve yönetici algılarına göre özel okul öneticilerinin yönetim yaklaşımları ve uygulama
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmanın amacı, İstanbul ili sınırları içinde faaliyet gösteren özel ilköğretim okullarında modern yönetim yaklaşımlarının uygulanıp uygulanmadığının, uygulanıyorsa ne derecede uygulandığının belirlenmesidir. Bunun ... -
Demografik özellikler açısından okul yöneticisinin etik liderlik özellikleri: İstanbul ili Anadolu Yakası örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmanın amacı , ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin okul yöneticilerini, bazı demografik unsurlara göre Etik Liderlik özelliklerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Đlişkisel tarama ... -
Hizmetiçi eğitime katılımın eğitim öğretim sürecine etkisi ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Eğitimde belirlenen amaçlara ulaşmada birçok etken söz konusudur. Bu etkenler içinde ilk sırada öğretmenler ve okul yöneticileri gelmektedir. Değişen ve gelişen koşullar ışığında öğretmenlerin okul yöneticilerinin sürekli ... -
Yöneticilere göre sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetme becerileri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmanın temel amacı; İstanbul ili Pendik ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin ilköğretim okulları yönetici görüşlerini belirlemek ve bu ... -
İlköğretim okullarında görev yapan kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları (Kocaeli İli örneği)
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Kadrolu ve sözlesmeli öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi ihtiyacı, bu arastırmanın temelini olusturmaktadır. Bu arastırmada, ilköğretim okullarında görev yapan kadrolu ve sözlesmeli öğretmenlerin demografik ... -
Öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinin okul yöneticilerinin liderlik tarzlarına ilişkin algılarına göre incelenmesi:Özel eğitim öğretmenleri örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmanın amacı, Özel eğitim öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşmelerinin; (iş doyumu, motivasyon, bağlılık ve kabullenmeleri), yöneticilerinin algıladıkları liderlik tarzlarına ve bazı değişkenlere (cinsiyet, yaş, ... -
Müzikle gevşeme teknikleri kullanılarak verilen problem çözme eğitiminin öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerine etkisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmanın amacı, müzikle gevşeme teknikleri kullanılarak verilen problem çözme eğitiminin öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerine etkisini incelemektir. Bu çalışma, nitel araştırma olarak tasarlanmış ve örnek olay ... -
İlköğretim Türkçe öğretmenlerinin mizah tarzları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan Türkçe öğretmenlerinin mizah tarzları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmış, betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma evrenini, ... -
Devlet okullarında görevli öğretmenlerin disiplin yaklaşımları
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırma “Devlet okullarında görevli öğretmenlerin disiplin olaylarına yaklaşımlarını’’ belirlemek amacıyla yapılmıştır. Disiplin kurallar bütünüdür. Kuralların olmadığı yerde düzensizlik, keyfilik yaşanır. İstenilen ... -
Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)' in uygulanmasında yaşanan sorunların incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Küreselleşen dünyada iş gücünün önemi ve verImliliği hızla önem kazanmıştır. İş gücünün kalitesi ve verimliliği işi üretenlerin kalhfiye olmasına bağlıdır. Bu bağlamda Mesleki ve Teknij Eğitim ko.usu gündeme fe,mek4edir. ... -
Ortaöğretim kurumlarında örgüt kültürü ile örgütsel güven arasındaki ilişki
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Örgüt kültürü ve örgütsel güven arasındaki iliskinin belirlenmesine yönelik olarak yapılan bu arastırmada, örgüt kültürü ile örgütsel güven arasındaki iliskiyi ortaya çıkarmak hedeflenmistir. Arastırma; örgüt kültürü ile ... -
Anaokulu öğretmenlerinin iletişim becerileri açısından yöneticileri algılamaları
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Öğretmenlerin işlerini severek yapmalarını, işlerinde mutlu olmalarını, sınıfta öğrencileriyle birlikte sağlıklı bilgi aktarımında bulunabilmelerini, öğrencileriyle etkili iletişim içine girebilmelerini etkileyen nedenlerden ... -
Sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki, İstanbul ili Anadolu yakası örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araĢtırma sınıf öğretmenlerinin, duygusal zekâları ile örgütsel bağlılıkları arasında iliĢki olup olmadığını bazı değiĢkenlere göre incelemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama (survey) modeliyle yapılan bu araĢtırmanın ...