Browsing İletişim Bilimleri Tez Koleksiyonu by Category "Tez"
Now showing items 21-29 of 29
-
Politainment (eğlenceli siyaset) kavramı bağlamında Türkiye'de siyasal seçim kampanyalarının analizi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu tez çalışmasında, 1950’lerden itibaren ABD’de başlayan ve ardından Avrupa’da benzer uygulamalarının gözlemlendiği “Amerikanvari” siyasal seçim kampanyalarının, Türk siyasi yaşamındaki izleri araştırılmaktadır. Türkiye’de ... -
Postmodern tüketim ve tüketicinin değişen özellikleri “Online satın almaya yönelik tutumların ayrıştırılmış planlı davranış teorisi çerçevesinde incelenmesi”
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Yirminci yüzyılda insanlar ve kültürel biçimleri kitle iletişim araçlarıyla büyük ölçüde değişime uğramıştır. Tüketimin de kültürün bir parçası olduğu düşünüldüğünde günümüz postmodern tüketim kültürü içerisindeki tüketicilerin ... -
Postmodern yönetim anlayışı ve kurum içi iletişim: sivil havacılıkta yer hizmetleri alanında kuşaklar arasında bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Değişimin kaçınılmaz olduğu günümüzde kuruluşlar; varlıklarını sürdürebilmek için şartları iyi anlayarak dönemin ihtiyaçlarına uyum sağlamak zorundadırlar. Bu çalışmanın amacı; günümüz iş hayatında kuruluşlardaki yönetici ... -
Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin eğitime çeşitli biçimlerde yansıması söz konusudur. Eğitim teknolojileri olarak tanımlanan bu kavram, temelde eğitimi daha verimli hale getirmeye odaklanmaktır. Bu bağlamda öğrenmenin ... -
Şiddetin estetize edilmesinde Amerikan sineması'nın rolü: 21.yüzyılda sinemayla dünyaya anestetik bir bütünsellik kazandırmak
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada günümüz Amerikan Sineması'nın şiddeti özerk bir sanat biçimine evirerek estetikleştirdiğinin sorgulaması yapılır. Sanatın birincil amacının gerçeklik yanılsaması (illusion) yaratmak özelliğine dayanarak ... -
Televizyonda yayınlanan izdivaç programlarında toplumsal cinsiyetin temsili
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Televizyonda yayınlanan izdivaç programlarını toplumsal cinsiyet bağlamında ele alan bu çalışmada, evlenmek amacıyla bu programlara katılan kadın ve erkek adayların evlilik kriterleri, kitle iletişim kuramları ve feminist ... -
Türk dizilerinin Balkanlar’daki etkileri (Sırbistan, Karadağ ve Bosna Hersek Örneklemi) Kültürlerarası iletişim bağlamında; Türk dizilerinin fahri elçiler olmaları söyleminden hareketle, Türk ve Balkan toplumlarının, kültürel ve tarihi benzerliklerini okumak
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tez çalışmasının temel amacı, Türkiye’de mevcut iletişim çalışmaları arasında eksikliği hissedilen, kültürlerarası iletişim inceleme ve çalışmalarına katkı sağlamak, ülkemizde sınırlı kaynaklara sahip olan kültürlerarası ... -
Türkiye'de toplumsal değişme ve belgesel sinema
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Türkiye’de belgesel sinema, akademik olarak üzerinde yeterince çalışılmamış bir alandır. Yapılan çalışmalarda da zayıf bir tarihçe bilgisinin üzerine pek çıkılamamış, belgesel sinema, onu belirleyen toplumsal koşullarla ... -
Yeni iletişim teknolojilerinin Greenpeace, Tema Vakfı ve Karadeniz İsyandadır platformu bağlamında çevreci katılıma etkisi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yeni iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve teknoloji araçlarının iç içe geçmesi sonucu ortaya çıkan yakınsama kültürü, hem içeriklerin hem onları taşıyan ortamların birbirine yakınlaşmasını hem de bireylerin ...