• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tez Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tez Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Devlet ve özel ilköğretim okullarında çalışan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin iş memnuniyeti ve benlik algısı düzeylerinin karşılaştırılması

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (1.940Mb)

Date

2011

Author

Evran, Aysu

Metadata

Show full item record

Citation

Evran, A. (2011). Devlet ve özel ilköğretim okullarında çalışan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin iş memnuniyeti ve benlik algısı düzeylerinin karşılaştırılması / The comparison of work satisfaction and self perception level between the fourth and fifth grade teachers working at state and private primary schools (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretimin 1, 2, 3. sınıf öğretmenlikleri ile 4. ve 5. sınıf öğretmenliklerini ayrı uzmanlık alanları olarak kabul eden, buna istinaden 4. ve 5. sınıfta her dersin, o dersin uzmanı olan öğretmen tarafından işlendiği özel okul öğretmenlerinin iş memnuniyeti ve benlik algısı düzeyleri ile bu uygulamanın yapılmadığı, 1- 5. sınıflarda sınıf öğretmenliğinin esas olduğu kamu okullarında çalışan sınıf öğretmenlerinin iş memnuniyeti ve benlik algısı düzeyleri arasında fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, kamuya ait ilköğretim okullarında görev yapan toplam yirmi 4. ve 5. sınıf öğretmeni ile, özel okulların ilköğretim bölümünde görev yapan yirmi 4. ve 5. sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin iş memnuniyet derecelerini öğrenmek için Minesotta İş Memnuniyeti Ölçeği ile benlik algısı düzeylerini belirmek için Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS paket proramı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre özel okulda çalışan ilköğretim öğretmenlerinin iş memnuniyetleri, devlet okulunda görev yapan öğretmenlerden daha fazladır. Benlik algısı değişkeni yönünden bakıldığı zamansa özel ve devlet okulunda çalışan öğretmenler arasında herhangi bir farklılık bulunamamıştır.
 
This research aims to question whether there is a difference or not by means of job satisfaction and level of self conception between teachers in private schools where specialists teachers of each course give the courses in 4th and 5th grades based on the assumption that teaching of 1st, 2nd, 3rd grades and teaching of 4th, 5th grades are different speciality areas and teachers in public schools where basic class teachers give all courses from 1st to 5th grades. Paradigm of the research are 40 4th and 5th grade teachers; 20 of which are from public and 20 remaining are from private schools. The Minnesota Job Description Questionnaire is used to evaluate job satisfaction and The Rosenberg Self-Esteem Scale is used to evaluate self conception levels of paradigm. According to the research reports,teachers are more satisfied working in private schools than the teachers who are in the state schools.But at the sight of self conception there is no difference between the teachers who work in private schools and state schools.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12415/2856

Collections

  • Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tez Koleksiyonu [118]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Maltepe

by OpenAIRE
Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

DÜŞÜNCEDE ÖZGÜR, EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ, BİLİMDE EVRENSEL

|| Policy|| Instruction || Guide || Library || Maltepe University || OAI-PMH ||

Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@maltepe.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Maltepe by Maltepe University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Maltepe:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.