Pazarlama İletişimi Tez Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Hizmet sektöründe insan kaynakları süreçlerinin ve kurum içi iletişimin yönetici gelişimindeki yeri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)İnsan kaynakları bölümleri ortaya çıktıkları ve personel yönetimi başlığını aldıkları zamandan bu yana çok büyük değişimler ve gelişimler geçirmişlerdir. Bu değişimlerde ekonomik yapılarda ortaya çıkan gelişimlerin ve ... -
Sosyal medya ve müşteri ilişkileri yönetimi Facebook uygulaması
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Küreselleşme ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler birçok alanı olduğu gibi müşteri ilişkileri yönetimi kavramını da etkilemiştir. Günümüzde sosyal medya ve sosyal ağların kullanımının artması, geleneksel müşteri ... -
Perakendecilik sektöründe müşteri sadakati sağlamaya yönelik faaliyetlerin, müşteriler üzerindeki etkilerinin incelenmesi: MİGROS örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüzde artan rekabet koşulları, işletme ile müşteri arasında uzun süreli bir ilişkiyi zorunlu kılmıştır. Pazarlama literatüründe ilişkisel pazarlama olarak adlandırılan bu ilişki, sunulan kaliteli hizmetlerle sağlam ... -
Türkiye'de fitness sektöründe tüketicilerin hizmet kalitesi algısının Ağaoğlu Myclub World Şubesi örneği üzerinden incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalısma fitness sektöründe tüketici algısının belirlenebilmesi amacıyla hazırlanmıstır. Bu amaçla öncelikle ilgili literatür genis bir sekilde taranmıs ve tüketici algısı, fitness sektörü ve hizmet kalitesi algısına ... -
Çok katlı pazarlama sistemi ve uygulamaları: Türkiye Avon Firması örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)Doğrudan pazarlamanın en etkin yöntemlerinden biri olan çok katlı pazarlama, dünyada olduğu gibi Türkiye'de de geniş bir uygulama alanına sahiptir. Özellikle 2000'li yılların başından itibaren, ülkemizde hızla gelişmeye ... -
Tüketim kültürünün yeniden üretimi: Hollywood sineması örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Modernizmden postmodernizme geçiş dönemi ve sonrası insanlık tarihi açısından zihinleri ve yaşam pratiklerini değiştiren olayları beraberinde getirmiştir. Üretim şekillerinin ve ona bağ lı olarak tüketim şekillerinde ... -
Yükseköğretim kurumlarında kurum içi iletişim anlayışı ve paydaş memnuniyeti ilişkisi: Akademik personel perspektifinde bir çalışma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada kurum içi iletişim anlayışı ana hatlarıyla, yükseköğretim kurumlarında çalışan akademik personeller baz alınarak incelenmektedir. Çalışmanın amacı, yükseköğretim kurumlarının en önemli paydaşlarından, biri ... -
Spor endüstrisinde etkinlik pazarlaması: Galatasaray Spor Kulübü örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzün yoğun mesaj bombardımanında firmalar hedef kitleleriyle bulusmak ve onları ürün ve hizmetlerine çekebilmek için farklı yollar denemektedirler. Geleneksel iletisim araçları dısında yaratıcı iletisim araçları ... -
Havalimanı yapım ve işletmeciliğinde sektörel gelişim ve markalaşma süreci (TAV örneği)
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Ülkelerin uygulamakta oldukları dış ticaret politikaları, ulusal ve uluslararası boyutta ulaştırma sektörlerinin gelişmişliğiyle doğrudan ilgilidir.Bu bağlamda; çalışmada ulaştırma sektörüyle ilgili Kamu idarelerinin ... -
Sivil havacılık alanındaki sektör beklentileri ve istihdam taleplerinin akademik programların oluşturulmasında etkisi: YÖK-SHGM Sivil Havacılık Eğitim Komisyonu çalışmaları
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Sivil havacılık eğitimi yapan üniversitelerde akademik programların tasarlanması, oluşturulması ve uygulanması süreçlerinde sektör beklentilerinin karşılanabilmesi için gerekli tedbirlerin alınması mezunların istihdamını ... -
Pazarlama iletişimi aracı olarak herşey dahil sisteminin Türk mutfağı tanıtımındaki yeri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Globalleşen dünyada tüketici taleplerinin çeşitlenerek artması turizm sektöründe de yeni arayışları kaçınılmaz kılmıştır. Bu nedenle son yıllarda değişime uğrayan turizm faaliyetlerine ayak uydurmak isteyen işletmeler daha ... -
Sosyal medyanın üniversite tercihine etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Sosyal medya son yıllarda hem tüketiciler hem de işletmeler tarafından yaygın şekilde kullanılmaktadır. İşletmelere; pazarlama faaliyetlerini yürütmek, markalarını güçlendirmek ve tüketiciler ile iletişim kurabilmek için ... -
Sosyal medya müşteri ilişkileri yönetimi amaçları ve uygulamaları üzerine bir değerlendirme
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geleneksel Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) pazarlama faaliyetlerini gerçekleştiren işletmelerin, sosyal medya teknolojilerine adapte olmaları ve organizasyonel uygulamalarını bu temel üzerine inşa etmeleri, pazarlama ... -
Kurumsal itibar ve kurumsal reklam ilişkisi üzerine bir çözümleme: Opet Petrolcülük A.Ş. örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Modern yönetim anlayışıyla hareket eden günümüzde faaliyet gösteren kurumlar artık kurumsal itibarın önemini ve gerekliliğini bilmektedirler. Kurumlar, sadece nitelikli ürün ve hizmetler üretmenin yanında kurumlarına olumlu ... -
Tüketimin yeniden üretildiği bir alan olarak mekan
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kent temelde insanın yaşam alanını oluşturma fonksiyonuna sahiptir. Tüketim ideolojisinin temel ideoloji olduğu günümüz postmodern döneminde kentin bu temel fonksiyonunun yanında yapay fonksiyonlar edindiği ve bunların ... -
Kültürlerarası pazarlama iletişimi farklılıkları Azerbaycan-Türkiye örneği: Lc Waikiki-Zara karşılaştırması
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüz piyasasında ürün çeşitliliğinin fazlalığı ve rekabetin artmasından dolayı pazarlamacıların müşterileri elde tutması her geçen gün zorlaşmaktadır. Pazarlamacılar müşterilerini memnun etmek için yeni stratejiler ... -
Kadınların satın alma davranışları kozmetik ürünlerin pazarlanması üzerine bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Satın alma kararı ve satın alma davranışı, bir bakıma tüketicinin ihtiyaç veya isteklerine dair ürün veya hizmet odaklı problemlerini çözme sürecidir. Satın alma kararları verilirken yani ihtiyaç ve isteklere dair problemler ... -
Yaratıcı stratejide duyularla marka parçalama
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Günümüzde artan rekabet ortamı ve pazarların büyümesi sonucu kurumlar kendilerine güçlü pazarlama stratejileri belirleyerek, biribirlerinden farklılaşma yoluna gitmeye çalışmaktadırlar. Çalışmada `pazarlama stratejileri' ... -
Televizyon reklamlarında geleneksel anne imgesi: Bingo örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Geniş halk kitlelerine hitap ederek, kadınlık ve erkeklik rollerinin şekillenmesinde etkin bir görevi olan televizyon, toplumsal cinsiyet rollerinin öğrenildiği önemli bir mecradır. Özellikle televizyon reklamları, kadınları ... -
Küreselleşme sürecine eleştirel bir bakış: Mesleki gelenekten iş etiğine, atasözlerinden reklam sloganlarına
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada, aynı coğrafya üzerinde farklı dönemlerde var olan iki toplumsal yapının ticari anlamda değişen düşünceleri ve bu düşüncelerin dile olan yansımaları incelenmektedir. Sadece yapısal değil tarihsel bir bütünlük ...