Search
Now showing items 1-10 of 742
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde rol alan ve almayan personelin KSS anlayışlarındaki yaklaşım farklılıklarına ilişkin bir araştırma
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)
Bu çalışmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) faaliyetlerinde rol alan ve rol almayan çalışanların KSS anlayışlarındaki yaklaşım farklılıklarını araştırmak ve çalışanların KSS faaliyetleri konusundaki görüşlerini ...
Heykel değerlendirmesinde estetik ve anti-estetik tartışması
(Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-05)
Estetik ve anti-estetik yaklaşımlarla bir sanat yapıtının sağladığı bilgi ve yapıtın değeri görülememektedir. Bu çalışmanın amacı, İoanna Kuçuradi'nin sanat yapıtının değerinin bilgisine ulaştırabilen değerlendirme görüşünde ...
Orta gelir tuzağı kısır döngüsünü etkileyen faktörler: Türkiye analizi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08)
Orta gelirli ülkeler uzun dönemde ekonomik, sosyal ve siyasal istikrar olmadan sürdürülebilir büyüme sağlamakta zorluk çekebilirler. Bu durum çoğu orta gelir düzeyindeki ülkede kısır döngü haline alarak, kişi başına düşen ...
Okul öncesi eğitim alan 60-84 aylık çocukların okul olgunluğu düzeyleri ile babaların katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-06)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim alan 60-84 aylık çocukların okul olgunluğu düzeyleri ile babalarının baba katılım düzeyleri arasındaki ilişkiyi inceleyerek bu konuda yapılacak yeni çalışmalara yol göstermektir.
...
Hollywood sinemasında kahraman yaratma ve algı yönetimi: Bir örnek Vietnam Savaşı ve Rambo filmleri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-09)
Amerika’nın 1965-1973 yılları arasında Vietnam ile yaptığı ve neticesinde kaybettiği savaşı, savaş sırasında Vietnam’da yaptığı yıkımı haklı göstermek için kitlelerin algılarını Rambo film serisi ile nasıl etkilediğini ele ...
Duygusal emek ve mobbing: Özel sektörde çalışan bankacılar örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-09)
Araştırma İstanbul ilinde hizmet veren özel sektördeki 5 bankanın 13 kadın ve 7 erkek şube personeli ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Duygusal emek ve mobbing kavramlarının birbirileri ile bağlantılı noktalarının ...
Fazla kilolu ve obez bireylerde beden algısı, benlik saygısı ve algılanan sosyal desteğin yaşam doyumuyla ilişkisinin incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02)
Bu araştırma fazla kilolu ve obez bireylerde beden algısı, benlik saygısı ve algılanan sosyal desteğin yaşam doyumuyla ilişkisinin ortaya konması amacıyla yürütülmüştür. Çalışma grubunu İstanbul ilinde yaşayan, 19-54 yaş ...
Yaratıcı endüstri kavramı bağlamında televizyon filmi senaryoları: Saruhan ve Pinhan örneği
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10)
“Yaratıcı Endüstri Kavramı Bağlamında Televizyon Filmi Senaryoları: Saruhan Ve Pinhan Örneği” isimli bu tez çalışması, içinde bulunduğumuz ekonomik ve kültürel dinamiklere dair bir kavrayış olarak düşünülebilecek yaratıcı ...
Stratejik pazarlama performansı değerlendirmesinde genel olgunluk modeli uygulaması
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-10)
Bu çalışmanın amacı, stratejik pazarlama performansı değerlendirmesinin genel olgunluk modeli uygulanarak yorumlanmasıdır. Bu çalışmada belirlenen sektör beyaz eşya sektörüdür ve tez çalışması bu sektör üzerinden Türkiye'deki ...
Marka iletişiminde hikaye'nin rolü ve mitolojik öğeler: Çanakkale Seramik örneği
(Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Günümüz rekabet koşullarında firmaların, tüketici taleplerini karşılamak üzere pazarda birbirine benzeyen ürünler arasından kendi ürünlerinin seçilmesini sağlaması önemli bir hale gelmiştir. Bu seçim sürecinde öne çıkacak ...