Show simple item record

dc.contributor.advisorÇotuksöken, Betül
dc.contributor.authorKüçükdoğru, Serkan
dc.date.accessioned2019-07-03T14:49:29Z
dc.date.available2019-07-03T14:49:29Z
dc.date.issued2011en_US
dc.date.submitted2011-10
dc.identifier.citationKüçükdoğru, S. (2011). Polislik mesleğinin ve polis meslek yüksekokullarında verilen insan hakları eğitiminin irdelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/767
dc.description.abstractBu çalışmanın birinci bölümünde; Türk Emniyet Teşkilatı mensuplarının, meslekte ve sosyal hayatta karşılaştıkları güçlükler ortaya konmuştur. Polislik mesleği, çeşitli yönleriyle irdelenmiş ve görülen aksaklıklar dile getirilmiştir. İkinci bölümde Emniyet Teşkilatının eğitim kurumları ve polis adaylarına verilmekte olan insan hakları eğitiminin önemi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde Emniyet Teşkilatı’nın % 90,4’lük gibi önemli bir kısmını oluşturan polis memurlarının mezun oldukları Polis Meslek Yüksekokullarında verilen “İnsan Hakları Eğitimi” ayrıntısıyla ele alınmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, PMYO’nda polis adaylarına verilen insan hakları eğitiminin yetersiz olduğu görülmüştür. Bununla birlikte ulusal medyada, AB raporlarında ve AHİM kararlarında yer alan ve aynı zamanda Türkiye’de ve dünyada geniş yankı uyandıran, insan haklarını ihlal edici polislik uygulamaları ile ilgili olaylar ve haberler, bu tespitimizi güçlendirmektedir. Ayrıca bu çalışmaya katkı sağlaması için İstanbul Pendik İlçe Emniyet Müdürlüğü Önleyici Hizmetler Büro Amirliğinde görevli 183 personele yapılan anketin sonuçları da bu yöndedir. Emniyet Teşkilatının plansız ve sistemsiz eğitim politikasına vurgu yapılmış ve önemli etmenler çözüm yollarıyla sunulmuştur. Yapılan anketin sonuçlarının, çalışmada savunulan konuları desteklediğini söylemek mümkündür.en_US
dc.description.abstractIn the first part of this study, focus on the challenges that members of the Turkish National Police Organization face in the profession and social life. The police profession has been examined from various aspects and the defects observed have been stated. In the second part, the educational institutions of Turkish Police and the importance of the human rights education given to the police candidates have been emphasized. In the third part, the human rights education offered in Police Vocational Schools in where 90,4 % of the police officer is educated evaluated. In the light of this evaluation the human rights education given to the police candidates in the Police Vocational Schools are not seem to fulfill to objectives. In addition, events and news about police practices violate human rights, stated in EU reports and ECHR resolutions and which have a broad echo in Turkey and the world, strengthen our evaluation. Survey conducted with 183 staff members of the Department of Preventive Services of Istanbul Pendik District Security Directorate. After the experiment of the unplanned and unsystematic education policy of the Police Organization of certain of its important factors, a number of solutions is proposed. Also supports the evaluation made in the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolisen_US
dc.subjectPoliceen_US
dc.subjectGüvenliken_US
dc.subjectSecurityen_US
dc.subjectPolis Meslek Yüksekokuluen_US
dc.subjectPolice Vocational School of Higher Educationen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectİnsan Haklarıen_US
dc.subjectHuman Rightsen_US
dc.titlePolislik mesleğinin ve polis meslek yüksekokullarında verilen insan hakları eğitiminin irdelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record