Yazar "Akdemir, Deniz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Acil servise başvuran hastaların yakınlarının yaşadıkları kaygının, memnuniyetleri üzerine olan etkisinin belirlenmesi(Maltepe Üniversitesi,Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017) Akdemir, Deniz; Ateş, SebahatGiriş : Acil servisler tüm gün boyunca sağlık hizmeti veren, acil durumdaki hastaların müdahalesinin seri bir şekilde yapıldığı, hastaya tıbbi hizmetlerin verildiği birimler olarak kabul edilmektedir. Dünyada da hizmetin kesintisiz olarak sunulduğu hastanelerin toplumla ilişkisinin en fazla olduğu bölüm acil birimlerdir. Amaç : Bu çalışmanın amacı acil serviste hastalara eşlik eden bireylerin yaşadıkları kaygının memnuniyetleri üzerine olan etkisinin belirlenmesidir. Gereç ve Yöntem Bu çalışmada 1 Ekim 2016- 1 Ocak 2017 tarihleri arasında Van da bir üniversite hastanesi ve bir eğitim ve araştırma hastanesi acil servisinde tedavi gören hastaların 18 yaş üzerindeki yakınları çalışma evrenini oluşturdu. Veriler Spielberg durumluluk kaygı ölçeği ve bilgi formu ile toplandı. Bulgular : Yapılan araştırmada 205 hasta yakını çalışmaya alındı. Bulgulara göre hastaların Acil Servise başvuru esnasında hasta yakınlarının hasta ile ilgili ölüm korkusu yaşama durumunun (t=- 2,07, p=0,04, p<0,05) olduğu, hasta yakınlarının eğitim düzeylerinin (F=6,88, p=0,01,p<0,05) olduğu ve hasta yakınlarının kaygı düzeyi azaldıkça, acil servis hemşirelerinden memnuniyet durumunun arttığı tespit edilmiştir (t=-2,17, p=0,03,p<0,05). Hasta yakınlarının yaşları ile Durumluluk Kaygı Envanteri puanları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (r=0,142,p=0,04,p<0,05). Sonuç : Sonuç olarak hasta yakınlarının kaygı düzeyindeki azalma acil servis hizmetlerindeki memnuniyet durumlarını artıracağı saptanmıştır.