Yazar "Bal, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının formasyon kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Satılmış, Buse; Bal, Emine; Vurdum, BüşraÖğretmen yetiştirme, çok boyutlu ve kapsamlı bir konudur. Cumhuriyet döneminden itibaren gelişmekte olan öğretmenlik mesleği günümüze kadar çeşitli değişimlere uğramıştır. Bu değişimler öğretmen yetiştiren kurumlarda çeşitli sorunlara yol açmıştır. Bu bağlamda pedagojik formasyon eğitimi bir sorun olarak ele alınabilir. Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin, öğretmen sertifika programlarına (formasyona) ilişkin zihinsel imgelerini ve görüşlerini öğrenmektir. Araştırmada 2015-2019 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören rastgele seçilmiş 100 öğretmen adayının ‘’formasyon’’ ifadesini ana düşünce olarak kullandıkları zihin haritaları veri toplama aracı olarak kullanılmış ve bu zihin haritalarının içerik analizi yapılmıştır. Yapılan analizde en çok tekrar eden kavramların para, haksızlık, eğitim ve öğretmenlik olduğu belirlenmiştir. Bunların yanı sıra daha az tekrar eden kelimeler intihar, mecburiyet, deneyimsizlik, eşitsizlik vb. olmuştur. İçerik analizine göre tekrar eden kavramlardan genel zihin haritası oluşturulmuştur. Zihin haritalarından elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının, formasyon eğitimini gereksiz buldukları, formasyon eğitimi alan öğrencileri yetersiz ve öğretmenlik mesleğini benimsemeyen bireyler olarak gördükleri belirlenmiştir. Formasyon eğitimi alan öğrencilerin; eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının iş hayatına geçiş sürecinde bir engel teşkil ettikleri ve atanmalarının eğitim fakültesindeki öğretmen adaylarına yapılan bir haksızlık olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.Yayın Okul öncesi öğrencilerinin okul ve öğretmen kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Bal, Emine; Satılmış, BuseOkul ve öğretmen bir çocuğun gelişimini etkileyen en önemli çevresel faktörlerdendir. Bu araştırmanın amacı anaokullarında öğrenim gören, 3-6 yaş arası öğrencilerin okul ve öğretmen kavramına ilişkin zihinsel imgelerini öğrenmektir. Araştırmaya 2018-2019 öğretim yılı Kastamonu ili Merkez ilçesinde herhangi bir anaokulunda eğitim alan rastgele seçilmiş 100 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrencilerin ‘’okul’’ ve ‘’öğretmen’’ kavramlarını ana düşünce olarak kullandıkları zihin haritaları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu zihin haritalarının içerik analizi yapılmıştır. Analizi yapılan zihin haritalarına göre öğrencilerin ‘’okul’’ denildiğinde en çok çocuk, çiçek, ev ve güneş resimleri çizdikleri; ‘’öğretmen’’ denildiğinde ise saat, kalp, ödev ve anne resimleri çizdikleri belirlenmiştir. Bu kavramlar ve daha az tekrar edilen diğer kavramlar kullanılarak okul ve öğretmen için genel zihin haritaları oluşturulmuştur. Elde edilen bulgulara göre 3-6 yaş arası çocukların okulu ve öğretmenlerini sevdikleri, okulda eğlendikleri fakat aynı zamanda derste yapılan ve evde yapılması için verilen çalışma kağıtlarını sıkıcı buldukları, sabah erken kalkmakta zorlandıkları ve sınıfta yapılan ya da yaşanan her şeyin zihinlerinde farklı etkiler bıraktığı sonuçlarına ulaşılmıştır.