Yazar "Cesur, Mustafa Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Can language learning strategies predict Turkish university prep class students' achievement in reading comprehension?(ELSEVIER SCIENCE BV, 2011) Cesur, Mustafa Onur; Akcamete, G; Uzunboylu, H; Oulmu, S; Karahoca, A; Babadoan, C; Ozdamli, F; Kanbul, SThe purpose of this study is to explain and predict the relation between Turkish university prep class students' language learning strategies and achievement in reading comprehension in foreign language. The subjects participated in the study were 368 university prep class students from eight universities in stanbul. Oxford's (1990) Strategy Inventory of Language Learning and the English Language Placement Test, developed by the researcher, were used. The correlation and regression analysis results showed language learning strategies such as cognitive, memory, and compensation predict and have direct influence on the achievement in reading comprehension in foreign language significantly. (c) 2011 Published by Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.Yayın A MODEL EXPLAINING RELATIONSHIPS BETWEEN LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, LEARNING STYLES AND SUCCESS IN READING COMPREHENSION(HACETTEPE UNIV, 2011) Cesur, Mustafa Onur; Fer, SevalIn this study, the model explaining and predicting the relationships between Turkish university preparatory students' (TUPS) language learning strategies (LLS), learning styles (LS) and success in reading comprehension (RCS) was examined. The subjects were 368 university prep class students from 8 different universities in Istanbul, Turkey. The study used the structural equation modeling design. With the aim of identifying the students' LLS and LS, Oxford's (1990) Strategy Inventory of Language Learning, and Cohen, Oxford and Chi's (2001) Learning Style Survey were adapted to Turkish; proven linguisticly equivalent and used to reveal the students' LLS and LS. In order to measure the RCS, the English Language Placement Test was developed by the researcher and used in the study. Model analysis results showed that LLS such as cognitive, memory, compensation and auditory learning style predict and have direct influence on RCS. In conclusion, the model developed in this study explains 23 percent of the variance in TUPS' RCS in foreign language.Yayın Öğrenme stratejileri, stilleri ve yabancı dilde okuma-anlama başarısı arasındaki ilişkiler örüntüsü(2011) Cesur, Mustafa Onur; Fer, SevalBu araştırmada üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin, yabancı dilde okuma anlama başarısı ile öğrenme stili tercihleri ve kullandıkları yabancı dil öğrenme stratejileri arasındaki ilişkileri açıklayıcı ve yordayıcı bir model incelenmiştir. Araştırmaya sekiz üniversiteden 376 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi türünde olan araştırmada, öğrencilerin Öğrenme stillerini belirlemek için Cohen, Oxford ve Chi (2001) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Öğrenme Stilleri Anketi"; dil öğrenme stratejileri kullanımlarını belirlemek üzere, Oxford (1990) tarafından geliştirilen ve yine araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri" uygulanmıştır. Öğrencilerin yabancı dilde okuma anlama başarısı ise araştırmacı tarafından hazırlanan "Yabancı Dil Seviye Sınavı" ile ölçülmüştür. Model analizi çalışmasına göre dil öğrenme stratejileri ve öğrenme stilleri değişkenlerinden sadece bellek stratejileri, bilişsel stratejiler, telafi stratejileri ve işitsel öğrenme stilinin yabancı dilde okuma anlama başarısının anlamlı yordayıcıları olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak araştırmada geliştirilen modelin yabancı dilde okuma anlama başarısındaki varyansm yüzde 23'ünü açıkladığı belirlenmiştir.Yayın Öğretmenlerin algılarına göre motivasyon kaynaklarının belirlenmesi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Çiftçi, Nurdan; Cesur, Mustafa OnurBu araştırmanın amacı devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyon düzeyleri ile örgüt içinde motivasyonlarını etkileyen genel faktörleri belirlemektir. Yapılan araştırma ile insanın hayatında kendisini harekete geçiren motivasyonun okullarda nasıl algılandığı, öğretmenlerin örgütlerde nasıl motive oldukları, öğretmenlerin işlerinden motivasyonunu bozan durumların neler olduğu ve iş performansına olan etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada çalışmanın doğasına uygun olarak nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Devlet okulların da görev yapmakta olan 36 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak görüşme yapılmıştır. Öğretmenlerin motivasyon kaynaklarının belirlenmesi için yapılan bu araştırmada görülmüştür ki öğretmenler motive eden ve motivasyonlarını bozan bir çok etken vardır. Öğretmenlerin kurum içerisinde motivasyonlarını etkileyen toplam 71 faktörün olduğu belirlenmiştir. Bunlardan 36 tanesinin öğretmenlerin motivasyonunu olumsuz etkilediği, 35 tanesinin de öğretmenleri motive ettiği görülmektedir. Aynı zamanda öğretmenlerin 7 kodlanmış içsel motivasyon kaynağı tarafından içsel olarak motive oldukları da belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin kodladığı 12 faktörün iş performanslarını daha çok etkilediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin motivasyon kaynakları incelendiğinde katılımcıların görüşlerine göre kodların tekrar edilme oranına göre öncelik sıralamasında ilk sırayı örgütsel motivasyon kaynakları, ikinci sırayı içsel motivasyon kaynakları, üçüncü sırayı yönetsel motivasyon kaynakları almıştır. Öğretmenlerin motivasyonlarını azaltan faktörler incelendiğinde ilk sırayı örgütsel motivasyon kaynakları, ikinci sırayı yönetsel motivasyon kaynaklarının aldığı görülmektedir. Etkili lider okul müdürlerinin bulunduğu ve huzurlu bir okul ikliminin olduğu okullarda bulunan öğretmenlerin motivasyonlarının arttığı görülmüştür. Motivasyonu artan öğretmenlerin de iş performanslarının da daha yüksek olacağı tespit edilmiştir. Eğitimde öğretmenlerin, motivasyonlarının arttırılması ile eğitimin verimi ve kalitenin de artacağı bilinmektedir.