Yazar "Ramazan, Oya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Çeşitli ülkelerde ilköğretim uygulamaları(Hacettepe Üniversitesi, 1992) Oktay, Ayla; Ramazan, OyaYüzyıllar boyunca yalnız belirli sınıflar için bir hak olarak düşünülen eğitim ve öğretim, yüzyılımızda artık toplumun her bireyine sağlanan bir imkan olma yolundadır. Hümanizma ile başlayan bu konudaki düşünce değişiminin, Fransız İhtilali ile birlikte ortaya çıkan eşitlik, kardeşlik, özgürlük fikirleriyle çeşitli Avrupa ülkelerinde kabul görmeye başladığı ve o günden bugüne giderek arttığı gözlenmektedir. Ancak ilköğretimin yaygınlaşması, daha çok 20. yy. da gerçekleşen bir olaydır. Hala dünyanın birçok yerinde ilköğretimden yararlanamayanlar vardır. Geçen yüzyılın ilk üç çeyreğinde; Avrupa ülkelerinin pek çoğunda çocukların ekseriyeti ilköğretimden yararlanamamaktaydı. Bu konudaki ilk teşebbüsü geçekleştirenler Danimarka, Hollanda, Norveç ve Rusya gibi ülkelerdir. Bu ülkeler; ilköğretim düzeyinde okullaşmayı birer amaç olarak benimsemişlerdir. Benzer bir durum Amerika'da da görülmekteydi.Yayın Okul öncesi öğretmen adaylarının aile katılımına yönelik tutumları ile öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi(Yıldız Teknik Üniversitesi, 2017) Dönmez, Özlem; Ramazan, OyaBu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının aile katılımına yönelik tutumları ile öz yeterlilik inançları arasında ilişki olup olmadığı ve eğitim alınan üniversiteye göre aile katılımına yönelik tutumların ve öz yeterlilik inançlarının farklılık gösterip göstermediği ilişkisel tarama modeli kullanılarak incelenmiştir. Çalışmaya Boğaziçi Üniversitesi’nden 36, Marmara Üniversitesi’nden 39 kişi olmak üzere toplamda 75 okul öncesi öğretmenliği üniversite son sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler, Öğretmen Adayları İçin Aile Katılımına Yönelik Tutum Ölçeği ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Boyutlu Öz-Yeterlilik İnançları Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda aile katılımı tutumları ile öğretme öğrenme süreci, iletişim becerileri, aile katılımı, planlama, öğrenme ortamlarının düzenlenmesi arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunurken; aile katılımı tutumları ile sınıf yönetimi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Boğaziçi ve Marmara Üniversitelerinin aile katılımına yönelik tutumları arasında Boğaziçi Üniversitesi lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark vardır. Boğaziçi ve Marmara Üniversitelerinin öz yeterlilik inançları alt boyutları arasındaki farklar ise istatistiksel olarak anlamlı değildir.Yayın The relationship between preschool teachers' professional ethical behavior perceptions, moral judgment levels and attitudes to teaching(SAGE Publications, 2010) Oktay, Ayla; Ramazan, Oya; Sakin, AhmetMorality is the stance and attitude that makes a social human being; the display of behaviors such as praise, criticism, tolerance and intolerance, confirmation and rejection; the taking of sides by stating what one finds good or bad, right or wrong, instead of staying indifferent to what other people say and do (Pieper, 1999). Moral development needs to be taught at schools from the personality-shaping years of preschool so as to raise individuals with a strong sense of morality. Teachers are as important as families in children's moral development. Although parents may play a crucial role in child development within the family environment, once children start school, teachers take the primary importance in children's lives. As pointed out by Dewey (1995), telling preschool children to behave morally has very little contribution towards the development of moral behavior. Therefore, it is of utmost importance that teachers involved in morality education act as models for children by displaying ethical and moral behavior. As a discipline, morality is the collection of ethical codes reflected in practical everyday life; they constitute the value system guiding a society's behaviors, attitudes and beliefs. In their studies, Oser (1991) and Terhart (1998) state that teachers' professional quality depend on the development of cognitive, moral and practical domains, and that these three together define teacher competencies. Therefore, it is not enough for teacher education programs to improve teachers in only one domain; moral judgment levels and teaching attitudes play a determining role in the identification of teacher ethical behaviors. Starting from this, the present study investigates the relationship between preschool teachers' professional ethical behavior perceptions, moral judgment levels and teaching attitudes. The sample includes 464 randomly selected preschool teachers working in 10 different regions of Istanbul. Three different measurement tools were used: Preschool Teacher Ethical Behaviors Scale, Moral Judgment Test, and Teaching Attitudes Scale. The results seem to imply that a linear relationship exists between the variable of ‘preschool teachers’ ethical behavior perceptions’ and the variables of ‘moral judgment level’, ‘democratic attitude’, ‘autocratic attitude’ and ‘apathetic attitude’. Put differently, preschool teachers' perceptions about ethical behaviors are predicted by moral judgment level, democratic attitude, autocratic attitude and apathetic attitude.