Yazar "Tanyaş, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Adoption of crowdsourced delivery: An online focus group interview(Bandirma Onyedi Eylul University, 2022) Karlı, Hilal; Savaş, Sinem; Tanyaş, MehmetBu araştırma, üniversite öğrencilerinin kitle kaynaklı teslimat algılarını araştırmayı ve bir tüketici ve bir sürücü olarak kitle kaynaklı teslimat platformunun kabulünü etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma tasarımı, Türkiye’de üniversite öğrencilerinin kitle kaynaklı teslimata ilişkin algıları üzerine gerçekleştirilen nitel bir keşifsel durum çalışmasıdır. Veri toplamak için 35 üniversite öğrencisinin dahil olduğu odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Veriler altı çevrimiçi odak grup görüşmesini içermiş ve tematik analiz yöntemi kullanılarak analizleri gerçekleştirilmiştir. Verilerin inandırıcılık ve güvenirliğini arttırmak için araştırmacı çeşitlemesi kullanılmıştır. Bulgulara göre, tüketici olarak; performans beklentisi, fiyat duyarlılığı, sosyal etki ve algılanan risk ve bir sürücü olarak; gelir, çalışma ortamı ve algılanan risk, kitle kaynaklı teslimatın kabulünü etkilemektedir. Bulgular, kitle kaynaklı teslimat platformlarının, kitle kaynaklı teslimatın başlangıç aşamasında kabul oranını artırması ve diğer gelişmekte olan ülkeler için anlamlı bilgiler sağlaması açısından yararlıdır. Bu makale, gelişmekte olan bir ülkedeki bir grup üniversite öğrencisinin bakış açısıyla, giriş aşamasında öğrencilerin kitle kaynaklı teslimatı kabul etmesini etkileyen faktörlerin önemini ortaya koymaktadır.Yayın Elektrik dağıtım şebekesi afet planlaması ilkeleri(Maltepe Üniversitesi, 2014) Tanyaş, Mehmet; Aksoy, Levent; Dökmeci, Hüsnü; Günalay, Yavuz; Küçük, Burakİstanbul ili ve Marmara Bölgesi başta deprem olmak üzere afetlere karşı oldukça duyarlıdır. Büyük bir afet sonrasında elektrik sağlanmaya devam etmesi şehirlerde yaşayan insanlar için hayati önem arz etmektedir. Bu sebeple tüm elektrik dağıtımı şirketleri ile ilgili kuruluşların afetlere hazır olması gerekmektedir. Bu yazıda elektrik dağıtımı ile ilgili tüm kuruluşları ilgilendiren temel prensipler belirtilmiştir.Yayın Geleneksel Olmayan Yenilikçi Depo Yerleşim Tipleri ve Tasarımları Üzerine Bir Araştırma(2021) Tanyaş, Mehmet; Özceylan, AycaLojistik operasyonların, tedarikçilerin ve işletme modellerinin artan çeşitliliği ile birlikte depolar, tedarik zincirlerinde giderek daha bütünleyici bir rol oynamaya başlamıştır. Bu sebeple, depoların artık her zamankinden daha fazla esneklik, erişilebilirlik ve verimli işlevsellik sağlaması gerekmektedir. Maalesef işletmelerin çoğu halen geleneksel depo yerleşim modellerini kullanmakta ve yerleşimden ziyade depodaki maliyetlere odaklanmaktadırlar. Ancak depolardaki operasyonların daha etkin yürütülmesi, daha az enerji harcanması ve ileriye yönelik olarak daha esnek olunması isteniyor ise geleneksel yerleşim modellerinden ziyade daha modern, yenilikçi ve geleneksel olmayan depo yerleşim şekillerine odaklanılması gerekmektedir. Geleneksel olmayan yenilikçi depo yerleşimlerinde, ürünlere erişimi sağlayan koridor tasarımları geleneksel depo koridor tasarımlarından farklıdır. Geleneksel olmayan depo tasarımları çalışmalarının temel motivasyonu depo içi dolaşım süresinin azaltılması amacı ile ürüne erişim mesafelerinin kısaltılmasıdır. Bu çalışmada hem literatürde hem de pratikte kullanılan veya önerilen geleneksel olmayan yenilikçi depo yerleşimlerinden; Kanat (Flying-V), Kılçık (Fishbone), Ters-Kanat (Inverted-V), Apolet (Chevron), Yaprak (Leaf), Kelebek (Butterfly) koridor tasarımları analiz edilmiş ve her biri literatüre atıfta bulunularak detaylı bir şekilde açıklanmaya çalışılmıştır. Bu sayede araştırmacılar ve sektördekiler için literatürdeki boşluklara da değinerek geleneksel olmayan yenilikçi depo yerleşimlerinin toplu bir şekilde aktarılması amaçlanmıştır.Yayın HAVALİMANI KENTİ KAVRAMI: TÜRKİYE’DEKİ BAZI HAVALİMANLARININ KARŞILAŞTIRILMASI(2021) Tümenbatur, Atiye; Tanyaş, MehmetSon yıllarda, pazarlar ulusal ve uluslararası ölçekte büyürken küreselleşme, bölgeler arasındarekabetçi pazarlar yaratarak şehirleri etkilemiştir. İletişim, finans ve kitle iletişim araçlarındakiteknolojik gelişmelerle hız hem işletmeler için hem de insanlar için önemli bir faktör halinegeldiğinden havayolu taşımacılığı birçok işletme tarafından önemli ulaşım türü haline gelmiştir.Piyasalar küresel ölçekte rekabet edebildiklerinden, bölgeleri ve metropolleri olumlu ya daolumsuz yönde doğrudan etkilemektedir. Bu açıdan havaalanları ve komşu alanları yerelekonomik kalkınma için katalizör işlevi görmektedir. Gerek havalimanlarının gerekse şehirlerinplanlanması konusu ile ilgili yapılan araştırmalarda yeni kavram arayışlarında “Aeroropolis”,“havalimanı kenti” ve “havalimanı koridoru” gibi bazı kavramların kentsel ve ekonomikkalkınmanın yaratılmasına yardımcı olabileceğine yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Buçalışmada Havalimanı Kenti konusunda kavramsal bir çerçeve oluşturularak Türkiye’deki bazıhavalimanları AHP Yöntemi ile karşılaştırılarak sıralanacaktır.Yayın A hierarchical decision support system to distribution network design: polaroid case study(Maltepe Üniversitesi, 2010) İris, Çağatay; Tanyaş, Mehmet; Tanyaş, Mehmet; Bamyacı, MuhammedDesign and performance analysis of logistics systems have an increasing importance nowadays, regarding efficiency studies and competitiveness throughout the World. For this reason, there are several papers on the analysis of logistics systems...Yayın Lojistik sektöründe ücretlendirmenin enflasyonla ilişkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2019) Yaman, Ayşenur; Tanyaş, MehmetTürkiye, Kuzey Afrika ve Orta Asya ülkeleri arasında bulunması, dünyanın en büyük enerji yollarının içinde ve yakınında olması ve çevre ülkelerde gerçekleşen yoğun uluslararası ticaret hareketlerinin etkisinde olması gibi nedenlerden dolayı hem uluslararası ticarette hem de lojistik sektöründe büyüme potansiyeli olan bir ülke konumundadır. Bulunduğu konum itibariyle lojistik faaliyetlerinin geliştirilmesi önem arz eden ülkemizde ulaşım alt yapısının yetersizliği, ölçek ekonomisi oluşturulamamış olması, ağırlıklı olarak karayolu ulaşımının kullanılması ve dolayısıyla diğer taşıma modlarının etkin olarak kullanımında yetersizlik, kurumsallaşamama, yetkin personel eksikliği gibi pek çok nedenle henüz yeterli verim sağlanamamaktadır. Yetkin personel eksikliği ve yetersiz motivasyonun önemli etmenlerinden biri ücretlerdir. Personel ücretlerinin reel değerlerinin düşük olması, yapılan işin niteliği ile ücret arasında uyumsuzluk personel verimliliğini düşüren nedenlerdendir. Bu çalışmada lojistik sektöründe kullanılan bazı görev ünvanları bazında ücret düzeyi ve enflasyon değişkenleri arasındaki doğrusal ilişkinin ölçülmesi için regresyon modeli yoluyla bir analiz yapılmıştır.Yayın Lojistik Yönetiminin Dijital Dönüşümü: Akıllı Lojistik Üzerine Sistematik Literatür Haritalaması(2020) Karlı, Halil; Tanyaş, MehmetTüm sektörlerin dijital dönüşümüyle birlikte ortaya çıkan “akıllı” kavramı teknolojiye dayalı çözümlerinönem kazanmasını sağlamıştır. Akıllı fabrikalarla birlikte kullanılan nesnelerin interneti, siber fiziksel sistemler, 3Dyazıcılar vb. teknolojilerin hayatın farklı alanlarına dâhil edilmesiyle “akıllı şehirler”, “akıllı binalar”, “akıllı ulaşım”,“akıllı enerji” gibi teknoloji odaklı yönetim süreçleri ortaya çıkmıştır. Akıllılık kavramı, tedarik zinciri ve lojistikalanında da kendini göstererek dijital dönüşümün bu alanlarda da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Son yıllarda bu alanayönelik çalışmaların artmasına rağmen literatürün mevcut durumu ve yönelimler hakkında yeterli düzeyde bilgibulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı akıllı lojistikle ilgili yapılan çalışmaların sistematik bir derlemesini sunmakve literatürdeki boşlukları ortaya koyarak bu alanda çalışacak araştırmacılara katkı sağlamaktır. Çalışmada yöntemolarak sistematik haritalama kullanılmıştır. “Web of Science”, “Scopus” ve “Dergipark” veri tabanları kullanılarakyapılan araştırmada 67 makale değerlendirilmiştir. İnceleme sonucunda akıllı lojistikle ilgili yapılan çalışmalarayönelik tanımlayıcı bulgular, akıllı lojistiğin getirdiği avantajlar, uygulamada karşılaşılan engeller ortaya konulmuştur.Yayın Main success factors for developing car sharing in Turkey(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Üçüncüoğlu, Arif Anıl; Tanyaş, MehmetCar sharing is a new sector that started at 1980's in North America and Europe. It starts to become popular in 2000's as people believe that sharing economy is more feasible in economic reasons, protects the nature and reduces the irrelevant consumption. As car sharing is a fresh market by comparison to other markets, it startes to enlarge its growth to other countries like Turkey. First car sharing company is established in Istanbul at 2012. From that time, the growth of the sector in Turkey is not satisfied the market players. Two of the market players stopped their operations so there are two companies left on the market which seems like car sharing market is not eligible for Turkey. To find out how a car sharing company might be successful in Turkey, I decided to research the factors, focus points, main process of global companies and Turkish market in details. I researched about global urban transportation methods and models in Istanbul, than find out the global car sharing companies, their history, operation and specialities. I focused on companies which are located in Europe and North American as the starting point of car sharing in these locations. I decided on the research methods that I wanted to use and collected the relevant data from them to use in the thesis. At the end, I shared my opinion about success factors that depending on research data, process of global companies, transportation models in Istanbul, knowledge of Turkish society and key actors such as state and companies. Hope that, this thesis will support the willingness of enterpreneurs and other companies to join into the market, support the growth rate of car sharing and helps to conduct the sharing economy to our state and society.Yayın A new model for the on-line vehicle scheduling problem with drivers' working hours(Maltepe Üniversitesi, 2010) Taşkın, Arslan; Tanyaş, Mehmet; Baskak, Murat; Tanyaş, Mehmet; Bamyacı, MuhammedIn this paper, a new variant of the vehicle routing and scheduling problem is studied. Vehicle Routing Problem was first introduced by Dantzig and Ramser in 1959 in the paper ´´Truck Dispatching Problem´´. Th ebasic problem was developed with the new varients during the last few decades. Based on the needs of the operations of a logistics company, we introduced a new problem in which the working hours of drivers and the possibility of using outsources are considered...Yayın Oilseed warehouse location selection with an integrated approach: a case of Turkey(Emerald, 2022) Gergin, Ramazan Eyüp; Peker, İskender; Baki, Birdoğan; Tuzkaya, Umut Rıfat; Tanyaş, MehmetPurpose – Agricultural sector not only meets the nutritional requirements of all living creatures but also generates the primary source of the raw material provided by various branches of industry to fulfill their functions. It is of great importance to increase studies on oilseeds which have an important role in Turkey’s agricultural products. They are grown in almost all of the country, which are vital for the nutrition and many sectors. The main purpose of the study is to offer an integrated approach to determine potential warehouse locations for oilseeds. Design/methodology/approach – This is the first study that integrates Delphi, analytical hierarchical process (AHP), technique for order preference by similarity to ideal solution (TOPSIS), P-Median and Panel data analysis in a real case. This integrated approach consists of the following steps, respectively: (1) The criteria were determined by the Delphi method. (2) The weights of the criteria were calculated by AHP and the provinces with the highest oilseed warehouse potential in seven regions of Turkey were specified by TOPSIS. (3) Oilseed warehouse numbers and locations were obtained by P-Median. (4) In order to answer whether the distribution network is profitable in the future with the determined center locations, a forecast model based on panel data analysis was created. (5) Regional representatives were determined for 2030, and the distribution network was analyzed again. (6) The costs that arose in 2018 and 2030 were computed and compared by cost analysis. (7) The effect of the change in criteria weights on the alternative results was tested by scenario analysis. Findings – The findings indicated that oilseed crop production potential and oilseed crop production area turned out to be the most important criteria. Furthermore, the results showed that this model is robust and suitable for warehouse location selection studies. Practical implications – The study can serve as a guide for local and central policy makers with both the criteria it uses and the model it develops. Originality/value – The main contribution of this study is that the integrated approach has been used for the first time in location selection in a real case.Yayın PANDEMİ DURUMUNDA TEDARİK ZİNCİRİ RİSK YÖNETİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER(2020) Karlı, Halil; Tanyaş, MehmetFirmalar rekabetin yoğunlaşmasıyla birlikte çeşitli stratejiler kullanarak faaliyetlerine devam etmeyeçalışmaktadırlar. Kullanılan bu stratejiler önemli avantajlar sunsa da bazı riskleri de beraberinde getirmektedir.Bu stratejilerden maksimum faydanın sağlanması için risk yönetiminin firma özelinde kalmayıp tedarik zincirigenelinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Covid-19 pandemisi ile birlikte tedarik zincirlerinde de önemliaksaklıklar ortaya çıkmış ve risk yönetim stratejilerinin verimli çalışmadığı gözlenmiştir. Özellikle insanların işegidememesi, hammadde sağlanamaması gibi nedenler ile arz yönlü bozulmalar ve tüketici tercihlerinindeğişmesi ile de talep yönlü bozulmalar ortaya çıkmıştır. Pandemiler, gerçekleşme ihtimali düşük olmasınarağmen etkisi ve yayılma hızına bağlı olarak milyonlarca insana ulaşabilmektedir. Bu risk, tedarik zinciriyönetiminde önem verilmesi gereken risklerin başında gelmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, tedarikzinciri risk yönetimiyle ilgili kavramsal değerlendirmeleri ortaya koyarak pandemi özelinde tedarik zinciri riskyönetiminin sağlamlığını ve dirençliliğini arttırıcı öneriler sunmaktır. Çalışma sonucunda başta tedarik zinciririsk yönetiminin dijitalleşmesi ve risk temelli süreç yönetimine ilişkin öneriler getirilmiştir.Yayın SOĞUK ZİNCİR LOJİSTİĞİ UYGULAMALARI VE TÜRKİYE’DE SOĞUK ZİNCİR LOJİSTİĞİNİN SWOT ANALİZİ(2021) Tanyaş, Mehmet; İpekçi, EmreSoğuk zincir lojistiği gıda ve ilaç sektörü başta olmak üzere belirli ısı aralıklarında taşınması gereken ürünlerin tüketicilere ulaşacağı ana kadar sahip oldukları ısı rejiminin kontrol altında tutulması için yürütülen lojistik süreçlerin genel adıdır. Isı kontrolü; gıda güvenliği, gıda kayıplarının önüne geçilmesi, aşı ve ilaçların özelliklerini yitirmeden taşınabilmesi gibi süreçler için bir gerekliliktir. Çalışmada soğuk zincir lojistiği ve uygulama alanları kavramsal çerçevede ele alınmıştır. Çalışmanın amacı dünya genelindeki güncel soğuk zincir uygulamalarını inceleyerek Türkiye’deki uygulamalar ve sektörün genel durumunu ortaya koymaktır. Çalışmada Türkiye’de soğuk zincir lojistiğinin genel durumunun anlaşılabilmesi için SWOT analizi yönteminden yararlanılmıştır. Yapılan analiz neticesinde Türkiye’deki uygulamaların uluslararası standartlar ile uyumlu hale getirilme çalışmaları olduğu gözlemlenmiştir. Fakat kat edilmesi gereken daha çok mesafe olduğu sonucuna da varılmıştır.Yayın Sürdürülebilir İnsani Yardım Lojistiği Alanındaki Yayınların İçerik ve Bibliometrik Açıdan Analizi(2023) Özceylan, Ayca; Tanyaş, MehmetAfetler, bir toplumun işleyişinde kendi kaynaklarını kullanarak başa çıkma kapasitesini aşan ciddi aksamalardır. Afetler, doğal, insan yapımı ve teknolojik tehlikelerin yanı sıra bir topluluğun maruziyetini ve savunmasızlığını etkileyen çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir. Afet risklerinin azaltılması, toplulukların daha hazırlıklı, dirençli olması ve verdiği zararların azaltılabilmesi için etkin bir afet yönetimi ve lojistiği gerekmektedir. Birçok konuda olduğu gibi afet yönetim lojistiği sürecinin de çevreye ve topluma uyumlu olması aynı zamanda da ekonomik boyutu dikkate alması artık bir zorunluluktur. Bu nedenle ülkelerin/organizasyonların etkin, verimli ve sürdürülebilir afet lojistiği politikalarına sahip olmaları önem arz etmektedir. Sürdürülebilir afet yönetimi lojistiği konusunda son yıllarda akademik çalışma sayılarında gözle görülür bir artış gözlemlenmiştir. Bu artış aynı zamanda bu alanda kapsamlı bir literatür taraması ihtiyacı doğurmuştur. Bu çalışmanın amacı sürdürülebilir afet yönetimi üzerine yapılmış akademik çalışmaları hem içerik hem de bibliometrik açıdan analiz etmek, literatürdeki boşlukları göstermek ve ileriye dönük araştırma potansiyeli olan konuları irdelemektir.Yayın TARIM-GIDA TEDARİK ZİNCİRİ İÇİN SCOR MODELİNİN UYGULANMASI(2021) Tanyaş, Mehmet; Savaş, SinemÜlke nüfusunun temel besin maddelerini karşılaması, endüstriyel sektörler için hammadde girdisi sağlaması, milli gelire doğrudan ve dolaylı katkısı nedeniyle tarım sektörünün verimliliği ve sürdürülebilirliği oldukça önemlidir. Türkiye’deki çok aşamalı ve düşük koordinasyonlu tarım-gıda tedarik zinciri, nihai tüketiciye ulaşan gıda ürünlerinin kalitesini düşürmekte ve gıda fiyatlarına enflasyonist bir zemin hazırlamaktadır. Öte yandan, tarladan sofraya ulaşıncaya kadar olan süreçte, tarıma bağlı gıda ürünleri ciddi kayıplara uğramaktadır. %40’a varan ürün kayıpları, ihracatı ve beraberindeki ekonomik gelir kalemlerini olumsuz etkilemektedir. Bu durum, tarım-gıda tedarik zincirinin yeniden analiz edilmesinin, ekonomik refah için stratejik gerekliliğini ortaya koymaktadır. Farklı endüstri alanlarında uygulanabilen ve tedarikçilerden tüketicilere kadar tüm piyasa etkileşim faaliyetlerini kapsayan Tedarik Zinciri Operasyonları Referans (SCOR) Modeli, tedarik zincirini bir bütün olarak değerlendirerek, süreçlerin standart bir metodoloji ile yeniden yapılandırılmasına olanak sağlar. Tedarik Zinciri Konseyi tarafından, 1996 yılında geliştirilen SCOR Modeli, tedarik zinciri yapısındaki karmaşıklığı giderir. Yalın entegrasyon içerisinde süreçsel iyileşmeyi sağlayarak, toplam performansın arttırılmasını amaçlar. Çalışmada, seçili tarımsal ve tarıma bağlı sektörlerin süreçleri üzerinde yapılan örnek uygulama ile tarım-gıda tedarik zincirinin sorunlarının çözümünde SCOR Modelinin; fizibilitesi yüksek, referans bir kaynak oluşturması amaçlanmaktadır.Yayın Tarım- gıda bütünleşik tedarik zinciri tasarımı: Domates ürünü uygulaması(Beykoz Üniversitesi, 2022) Tümenbatur, Atiye; Tanyaş, Mehmet; Çakmak, EmreGeleneksel tarım-gıda tedarik zincirlerinde ürüne değer katmayan birden fazla aşama olup ürünlerin kalitesini ve fiyatını olumsuz yönde etkilemektedir. Ayrıca tarım-gıda ürünlerindeki enflasyon Tüketici Fiyat Endeksini de doğrudan etkilediğinden zincir üzerinde yapılacak iyileştirmelerin nihai tüketiciye katkısı yüksek olacaktır. Bu çalışma kapsamında tarım-gıda tedarik zincirinde değer yaratmayan katmanların olmadığı ve bütünleşik bir yaklaşımla iş birliğine dayalı bir metodoloji geliştirilmiştir. İlk aşamada ilgili paydaşlar sisteme kabulü ve operasyon süreçleri için Analitik Hiyerarşi Süreci (Analytic Hierarchy Process-AHP) yöntemi ile ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Daha sonra Ortaklaşa Planlama, Tahmin ve İkmal (Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment- CPFR) yaklaşımı çerçevesinde; doğrusal programlama yöntemiyle en uygun tedarik zincirleri belirlenerek kapasite dengelemesi yapılmıştır. Çalışmanın son kısmında ise metodoloji kapsamında kullanılan yöntemlerin doğrulanmasını gerçekleştirmek üzere domates ürünü üzerine bir uygulama AIMMS modelleme paketi üzerinde analiz edilmiş?, elde edilen bulgular ve sonuçlar verilmiştir.Yayın Trafik Akışı İyileştirmesinin Trafik Sıkışıklığını Azaltmaya Etkisi: Simülasyonlu Alternatif Bakış(2023) Uluçay, Utkan; Tanyaş, MehmetÇalışmanın amacı büyük şehirler için çevre yolunda dinamik trafik akışına uygun düzenlemelerle akışı iyileştirerek emisyonu azaltmak, seyahat süresini uzatan beklemeleri azaltarak yakıt tasarrufu sağlamaktır. Bir çevre yolundaki trafik akışı için farklı kuralları içeren senaryolar Goldratt Research Labs tarafından AnyLogic üzerinde hazırlanan Traffic Flow paket simülatörü kullanılarak operasyonel bazda kıyaslanmıştır. Yaygın kullanılan statik ve sensörlerle desteklenen hibrit uygulamalar yerine trafik yoğunluğuna dayalı katılım sınırı içeren dinamik sistem kullanıldığında yoldan geçen araç sayısı artmakta ve seyahat süresi kısalmaktadır. Büyüyen şehirler ve artan lojistik hacim çevre yol düzenlemesini gerektirmektedir. Özellikle transit geçişlerdeki yerleşim yerlerinde ve trafik yoğunluğu yaşanan büyük şehirlerde mevcut trafik sensörleriyle bağlantılı olarak kullanılabilecektir. Çevre yolu trafik düzenlemeleri arasında İstanbul’da uygulanmayan akıllı sinyalizasyon, yan yolun akıllı geçiş tercihine bağlanması, yola katılım sınırlaması, otoyolda trafik sinyalizasyonu gibi alternatifler simülasyon ortamında değerlendirilmiştir. Metot içindeki acil geçiş – araba – kamyon kurgusu, iş dünyasındaki acil işler – normal kapsamlı işler – geniş kapsamlı işler olarak yorumlandığında proje yönetimi için de geçerli görünmektedir.Yayın Türkiye’den yapılan uluslararası lojistik faaliyetler açısından gümrük işlemlerinin değerlendirilmesi(Maltepe Üniversitesi, 2014) Küçük, Burak; Tanyaş, MehmetDış ticarete yönelik faaliyetlerin ülke ekonomileri açısından önemi büyüktür. Türkiye ekonomisi açısından da son yıllarda dış ticaret hacminde önemli artışlar olduğu gözlemlenmiş ve bu artışa bağlı olarak da lojistik hizmetlere olan talepte artışlar gözlemlenmiştir. Türkiye’nin 2023 vizyon ve hedefleri arasında yer alan 500 Milyar dolarlık ihracat hedefinin yakalanabilmesi için sadece lojistik sektöründe yapılacak çalışmaların yeterli olmayacağı ve gümrük mevzuatı ile birlikte gümrük işlemlerine yönelikte iyileştirme çalışmalarının yapılması kaçınılmazdır. Bu bildiride elde edilen bulgular doğrultusunda Türkiye’nin ulusal sınırları dışına yapılan lojistik faaliyetlerdeki gümrük işlemlerinin, belirlenen analiz yöntemleriyle değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu değerlendirme için Türkiye’de Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü tarafından ticari amaçla lojistik işletmeciliği yapan gerçek ve tüzel kişilere verilen L1 ve L2 yetki belgesine sahip lojistik firmaları ile yapılan anket çalışması sonrasında elde edilen veriler SPSS 17 programına işlenmiş ve bu program üzerinden ilk önce frekans dağılımları kontrol edildikten sonra faktör analizi ve güvenilirlik analizi yapılmıştır. Bulunan değerlerin güvenilir nitelikte olmasıyla korelasyon analizi yapılarak çıkan sonuçlar yorumlanarak önerilerde bulunulmuştur.Yayın VİKİNG KARMA TAŞIMACILIK PROJESİ VE SAMSUN İLİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ(2014) Tanyaş, Mehmet; Korkmaz, MetinKüreselleşen dünyada pazarlar arasında yeni bağlantı noktaları kurulması çabaları artarak devam etmektedir. Yakın zamanda hayata geçmesi düşünülen Viking Projesi de bu çabalardan biri durumundadır. Baltık Denizini Türkiye'ye bağlamayı hedefleyen Viking Projesi ile ülkeler arası işbirliği fırsatlarının, taşımacılık faaliyetlerinin ve ülkeler arasındaki bilgi ve fikir paylaşımının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Uluslararası lojistik koridorlarının kurulması karma taşımacılığın öneminin de her geçen gün artmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada karma taşımacılık projelerinden biri olan Viking Projesinin lojistik sektörüne olan katkıları ve Samsun ili ve çevresine olan etkileri konusunda sektör uzmanları ile yapılan derinlemesine görüşme sonuçları yayınlanacaktır.