Yazar "Telli, Gonca" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 19 / 19
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Aslan sofrası(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, GoncaKüreselleşmenin ve tüketim kültürünün getirdiği olumsuzluklar insanlığın kendi değerlerini bir kez daha gözden geçirmesine sebep oluyor. Sürdürülebilir olmak, geleceğe daha temiz bir dünya bırakmak, yaşamı etkin kılmak gibi değerler giderek daha çok ön plana çıkıyor. O yüzden insanlık yaratıcılığını ve geliştiriciliğini bu alana kaydırmalıdır...Yayın Brand management benchmarking (BMB) for global arena(Marmara Üniversitesi, 2015) Telli, Gonca; Karamanoğlu Şekeroğlu, Özgür; Kaykusuz, MuratEnterprisesare essentially required to change and evolve continuously and keep up with the innovations under the fierce competition, which has developed in parallel to globalization in our era. Together with the advancement of the technology, access to information has become more convenient and in a setting with diversified customer expectations, having the best practices to become a leading enterprise or face the competition has become critical.Particularly, it is vital and critical for the companies to pursue innovations on the crucial issue of brand management, accomplish the best practices, and develop their own processes. Benchmarking becomes the key in this respect. Benchmarkingisalsoan important tool, whichis defined as the comparison with the best, learning from the best and integrating those learned and into the structure, processes and culture of the enterprise, as an important tool to increase the effectiveness of strategic management. This study elucidates the structuring of brand management processes -particularly of the enterprises which are globally operating or desiring to act globally-through benchmarking,and quests for an answer to the question of what it reverberates on the organization.Yayın Büyük veri ve pazarlama(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, Goncaüyük verinin mevcut olmadığı hiçbir yer yok. Bir sosyal medya paylaşımı, akıllı telefon görüşmeleri, kredi kartı alışveriş dökücü ya da uydu görüntüleri... Veriyi her yerde bulabilirsiniz artık ancak onu doğru tanımlamak ve uygun yerde kullanmayı öğrenmek, asıl mesele bu!Yayın Dijital dönüşüm nasıl gerçekleşir ?(Maltepe Üniversitesi Yayınları, 2020) Telli, Gonca; Altun, Deniz; Telli, Gonca; Aydın, SametDijital dönüşüm; mobil teknolojiler, internet, nesnelerin interneti, otomasyon, robot teknolojileri, bulut bilişim teknolojileri, blokzincir, yapay zeka, arttırılmış ve sanal gerçeklik gibi farklı ve yeni dijital teknolojilerin insan hayatına ve işletme süreçlerine girmesi ile oluşan değişim, işlem, uygulama ve etkileşimlerin tümüdür. Bu değişim ile eski iş yapma biçimleri dönüşmekte, bu zamana kadar işlerle ilgili öne çıkan birçok kısıt ortadan kalkmakta ve hatta daha kısa etkin ve işlevsel hale gelmektedir. İşletmelerde gerçekleştirilen dijital dönüşümden çalışanlar, müşteriler, tedarikçiler ve paydaşlar dahil, şirketin tüm ekosistemi etkilenir. Dijital dönüşüme ayak uyduran başarılı işletmeler yeni iş modelleri, yeni gelir akışları ve yeni rekabet avantajı kaynaklarının sağlanabilmesini daha ucuz, daha hızlı ve daha müşteri odaklı bir şekilde gerçekleştirmişlerdir. İşletmelerde dijital dönüşümün doğru analiz edilebilmesi ve hazırlıkların doğru yapılabilmesi için bazı sorulara cevap aranmalıdır; “İşletme dijital zorluklar sebebiyle ne şekilde değişmelidir? Dijital kavramı ne kadar önemlidir ?Yayın Dinamik bulanıklığı çözer mi?(Maltepe Üniversitesi, 2019) Telli, Gonca; Çiçek, Meltem; Karasar, ŞahinSanki çamaşır ya da bulaşık deterjanı kirve leke çözücüsü gibi bir başlık değil mi sizce? Ama aslında pazarlama alanında çalışanlarve yönetici pozisyonunda olanlar bilirler ki çevresel yapıda ekonomik bir kriz, müşterinin farklı rakibe gitmesi ya da politik bazı olaylar gibi faktörler aslında pazarı olabildiğince bulanıklaştırıp ileriye bakıştaki netliği ortadan kaldırır. Esasen bulanıklık açık seçik ve net olmayan ya da niteliği tam olarak anlaşılmayanı da betimliyor...Yayın The effect of travel incentive to sales person performance in corporate channel(Maltepe Üniversitesi, 2019) Düzgün, Fehim; Telli, Eda; Telli, GoncaSales persons in corporate channel are responsible for selling the products and services to companies. They visit companies and improve relationship to convince them to buy products. Mostly these are white collar employees and have mid-level education & earnings. To improve sales person motivation and performance, mainly operator apply small cash incentives based on their sales target and Key Performance Indicators. In corporate channel (B2B); companies buy products for their employees and mainly they choose well-known brands not get their employees complain in case of dissatisfaction. For that reason, smaller brands need to make push effect to companies to convince them to buy their products. In this case study, a travel campaign has applied as incentive as a non-monetary to sales people which is expected to give high value perception. Aim of this case study is to check the nonmonetary incentive affect to corporate sales person motivation and sales performance.Yayın Herkes influencer olacak mı?(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, GoncaAndy Warhol’un yüksek kültüre vurduğu darbeler, 1960’11 yıllardan bu yana istikrarlı bir pop kültürü yarattı. Madonna, Steve Jobs, Jimmy Fallon gibi figürlere benzer birçok insan farklı disiplin ve yaşam tarzlarıyla televizyonu aştı, sosyal medyayı da ele geçirdi. Nasıl bir ekosistem bu etkileyiciler popülasyonu?Yayın Home ofis çalışmak: Ev mi rahat ben mi?(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, GoncaEvde kullanılan internet ücreti kim tarafından karşılanmalı? Yemek parası olmalı mı, olmamalı mıdır? Çalışanlar yüz yüze iletişime hangi sıklıkta geçmelidir? Ofis binalarına gerek kalacak mıdır?Yayın Hızla yaşlanan, karmaşık ve uzun ömürlü toplumlar için hazır mıyız?(Maltepe Üniversitesi, 2019) Baysan, Semra; Telli, Gonca2020 yılına gelindiğinde, 60 yaş ve üstü bireylerin beş yaşından küçük çocuklardan daha fazla olması ve 2050 yılı itibariyle de dünyanın yaşlı yetişkin nüfusunun iki katına çıkarak 2 milyara ulaşması beklenmektedir. Bu rakamlar “Hızla Yaşlanan Karmaşık ve Uzun Ömürlü Toplumlar İçin Hazır Mıyız” sorusunu gündeme getirmektedir. Bu çalışmada Dünyada ve Türkiye’deki yaşlı insanların sayısının artmasının ekonomik ve sosyal boyutları ile sosyal farklılar araştırılmıştır. Dünyadaki ve Türkiye’deki güncel durumu ve yaşlı insanların değişen ihtiyaçlarının, hükümetler, politikalar, pazarlama, yeni ürünler ve hizmetler üzerindeki etkisini anlamak için bir tarama çalışması gerçekleştirilmiş ve hazır mıyız sorusuna yanıtlar aranmıştır. Günümüzde tüm dünyada toplumların refahını arttırmak için teknolojik sistemlerin kullanımı giderek artmaktadır. Dijital teknolojiler ve dijitalleşme, insanların iş yapma ve iletişim şeklini değiştirmiş ve dijital dönüşüm, yepyeni roller, meslekler, pazarlar ve hizmetler geliştirmiştir. Tıptaki gelişmeler, dijitalleşme ve refahtaki artış, yaşam beklentisindeki artışı da beraberinde getirmektedir. Ülkelerdeki mevcut refah sistemleri geliştirilirken, yaşlanan toplumların kendi sağlık sorunları ile daha iyi başa çıkmaları ve sağlıklarını iyileştirme sürecine katılmaları hedeflenmektedir. Böylece yaşlanan toplumlarla ilgili, örneğin, kronik patolojik durumların sıklığı gibi sorunların ve artan sağlık harcamalarının çözümüne de katkıda bulunmak mümkün olabilecek, yaşlılara sağlıklı ve güvenli bir yaşam tarzı sağlanabilecektir. Sadece hükümetler, kurumlar, sigortacılar, sağlık ve pazarlama uzmanları değil, aslında tüm sektörler ve paydaşlar bu yeni düzene uyum sağlayabilecek ve bu değişimi karşılayabilecek yollar aramakta ve aktif olarak uzun ömürlülüğü teşvik etmektedirler. Teknolojik yenilikler ve uygulamalar aracılığıyla, aktif ve akıllı yaşlanma teşvik edilebilecek, yaşlıların daha hareketli ve bağımsız yaşayabilmeleri sağlanabilecek ve yaşlanan nüfusun zorlukları karşılanabilecek ve giderek daha fazla sayıda yaşlı vatandaş aktif ve birbiriyle bağlantılı hayatlar yaşayabilecektir. Dünyadaki ve Türkiye’de güncel durum yaşlı dostu, akıllı şehirler ve dijitalleştirilmiş kent yönetimi, konut ve iç mekan tasarımları, yaşlanan toplum için üniversite ve eğitim ihtiyaçları, sürekli öğrenmenin teşvik edilmesi, özel ya da kamusal yaşlı bakım evleri, yaralanmaların önlenmesi, yaşamı koruma, kişisel temizlik, yaşlıların mali istismarının önlenmesi, finansal koruma, beyindeki bilişsel değişikliklerle mücadele, iyi yaşlanma için özel tasarımlar, erken yaşlardaki sağlığı ve refahı teşvik etmek için yapılan faaliyetler ve teknolojinin kullanımı gibi çabalarla yaşlıların yaşamlarının daha bağımsız, daha verimli ve daha yüksek bir yaşam kalitesiyle daha güvenli hale getirilmesi gibi konular hakkında tarama çalışması yapılmıştır. Gelecek bu gelişmeler ışığında umut verici gibi görünmektedir. Bazı ülkelerde çok önemli atılmıştır. Türkiye’nin önündeki yol ise daha uzundur. Ayrıca insan yaşlanmasının karmaşıklıklarının anlaşılması, ülkelerin sağlık sistemlerinde yaşlıların sağlığını iyileştirmek için uygun müdahaleleri geliştirmesi gerekmektedir. Bu da multidisipliner ve bütüncül yaklaşımlarla mümkün olabilecektir.Yayın İdolümsün, idolüm, idol(Maltepe Üniversitesi, 2021) Telli, GoncaGerçekten de insanlar hayranlık besledikleri kişilerin özelliklerine sahip olmak, onlarla özdeşleşmek, onlar gibi davranış göstermek, eğer bunları sağlayamıyorlarsa bile yakınından geçmek gibi davranış seçimlerinde bulunurlar. Aslında bu popüler, ünlü ve etkili kişilere de çoğu zaman bu yüzden özenir ve onlar gibi olmak isterler. Oysaki genelde idol tabir edilen kişilerin yaşam tarzı, giyimi, sosyal ortamdaki halleridir asıl ilgiyi çeken. Bunların çoğu da sembolik anlamlar taşımaktadır. Aslında tüketicinin ilgisi bu sembolik unsurlaradır. Mesela Amerikalı magazin yıldızı Kim Kardashian bu sembollerden biri; yeni nesil zengin ve seksapeli yüksek bir imparatoriçe olabilmenin sembolü. Neredeyse, zenginliği ve Paris Hilton gibi bir sosyetenin arkadaşı olmak veya "party girl" olmak dışında bir hiçken skandallar kraliçesi haline dönüşmüştür...Yayın İkinci El Çevrimiçi Pazarlarda İlgilenim, Yenilikçilik ve Algılanan Riskin Tüketicilerin Satın Alma Tarzına Etkisi(2021) Telli, Gonca; Gezmişoğlu Şen, DidemAmaç – Dijitalleşme ile başlayan tüketicilerin yaşam tarzlarındaki değişimler tüketicileri çevrimiçi alışverişe yönlendirmiştir. Çevrimiçi alışverişin tüketiciler tarafından yaygın bir şekilde kullanılmasıylabirlikte ikinci el alışverişin çevrimiçi platformlarda önemli bir seçenek haline geldiği görülmektedir. Budoğrultuda çalışmada, çevrimiçi ikinci el pazarlarda yenilikçilik, algılanan risk, ilgilenim, ikinci el satınalma motivasyonları ve ikinci el satın alma niyeti ile satın alma tarzları arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Yöntem – Araştırma çevrimiçi alışveriş yapan tüketiciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadakolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler, çevrimiçi anket yöntemiyle toplanmıştır. Veri toplamasüreci sonunda eksik/hatalı dolduran kişiler çıkarılmış olup 689 adet anket ile çözümlemeye geçilmiştir.Çözümlemeler IBM SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Bulgular – Yapılan analizlerden elde edilen bulgulara göre, hedonik satın alma ile ilgilenim, yenilikçilik,algılanan risk, ikinci el sosyal motivasyon ve ikinci el lüks motivasyonu arasında pozitif ilişkiler olduğusonucuna ulaşılmıştır. Kompulsif satın alma ile ilgilenim, yenilikçilik, ikinci el sosyal motivasyon ve ikinciel lüks motivasyonu arasında da pozitif ilişkiler olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Tartışma – İkinci el konusunda hizmet veren alışveriş siteleri çevrimiçi ortamda gelişen yeni pazardinamikleri ile ortaya çıkan yapılardır. Bu yüzden bu tarz alışverişlerle ilgili satın alma davranışlarınınyenilikçilik, algılanan risk, ilgilenim, ikinci el satın alma motivasyonları ve ikinci el satın alma niyeti gibitüketici davranışlarının anlaşılması hem e-ticaret hem de alışveriş yapan tüketicilerin özelliklerininbilinmesi açısından detaylandırılmaktadır.Yayın Kültürün şırıngası yok(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, GoncaBir doktora öğrencimiz tezini araştırırken kendi konusuyla ilgili olarak 'kültür şırıngası yok' ama 'yayılımı etkin şekilde yapılırsa aslında şırınganın ötesine geçerek viral bir etkiye dönüşüyor' sözünü kullanmıştı. Bu yüzden ben de kültür şırıngalaması olur mu, biraz irdelemek istedim.Yayın Mobil yaşam ve uygulamaları(2011) Telli, GoncaMobilite artık yabancısı olmadığımız ve giderek de yabancısı kalamadığımız kelimelerden biri haline gelmiştir. Kitabımız, mobille ilgili kavramlar uygulamalar yaşamın bir parçası haline dönüşürken bu kavramları ele almak ve günümüzde ne oldukları hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere sunmak ve konuyla ilgili bilgileri paylaşmak için çeşitli araştırmacı, akademisyen ve uygulamacıların çeşitli konulardaki yazılarının bir araya geldiği bir kitap olarak tasarlanmıştır.Yayın Müşteri başarı yöneticisi mi dediniz?(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, GoncaMüşterinin başarısı; bir sorunun çözülmesi, müşteriye yol gösterilmesi, uygulama noktalarında müşteriyle birlikte pratik çözümler geliştirme, müşterinin beklentilerinin ele alınıp yaratıcı öneriler veya süreçler oluşturulması, hız, müşteri etkileşimlerinde isabetlilik, müşteriye sunulan çözümlerde doğruluk oranlarında artış, işbirliğiyle yeni tarz ve teknikler geliştirme, diğerlerine tavsiye olarak ilk akla gelenler. Yani müşterinin tarafında onu tatmin edecek, şirketle müşteri etkileşimini sürdürecek ve olumlu kılacak konular...Yayın Omni kanal yönetimi ve müşteri memnuniyeti(Maltepe Üniversitesi, 2019) Telli, Gonca; Gök, AliBilgi teknolojilerinin hızla gelişmesiyle, eğitimli, bilinçli müşterilerinin sayısının Bilgi teknolojilerinin hızla gelişmesiyle, eğitimli, bilinçli müşterilerin sayısının artması ve müşterilerin teknolojiye, internete erişimlerinin kolaylaşması sonucunda pazarlama sektörü hızlı şekilde gelişmiş ve değişmiştir. Önceleri pazarlama ve alışverişler çevrimdışı (offline), mağazalar ve alışveriş merkezleri gibi tek kanal üzerinden yapılırken internetin gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla alışverişler çevrimiçi (online) çok kanallı yapıya dönüşmüştür. Ancak çok kanallı pazarlamada çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlamanın birbirinden bağımsız olması ve kanallar arası bütünleşmenin sağlanamamasından dolayı müşteriler alışverişlerinde bir bütünlük sağlayamamışlardır. Bütünlüğün sağlanması ve müşterilere eşsiz bir satın alma deneyimi yaşatabilmek için çevrimiçi ve çevrimdışı tüm kanalların entegre edilmesi ile omnikanal yaklaşımı oluşturulmuştur. Omnikanal farklı kanalların ve temas noktalarının işbirliği yapmasıyla müşterilere kesintisiz bir alışveriş keyfi sağlamaktadır. Omnikanal, pazarlama, perakende, iletişim veya bilgi sistemleri gibi çeşitli alanları etkileyen son yılların en önemli perakende devrimlerinden biri olarak görülebilir. Bu çalışma bir omnikanal yapısının değerlendirildiği bir tarama çalışmasıdır. Bu tarz uygulamaların etkileri daha sonraki çalışmalar için önerilebilir. Çalışma aynı zamanda doktora tezinin bir parçasını oluşturmaktadır.Yayın Pandemi dönemi bir kuluçka dönemi mi?(Maltepe Üniversitesi, 2020) Telli, GoncaGünümüzde eğitim sağlık ve toplumsal düzenlemelere ilişkin bir kuluçka dönemine girilmiştir. Eğitimde e-öğrenmeye ilişkin ayrımcılık kalkmış, e-öğrenmenin de yüz yüze öğrenme kadar yararlı bir öğrenme ortamı olduğu anlaşılmıştır...Yayın Pazarlamada bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı(Maltepe Üniversitesi, 2019) Yüce, Deniz; Hasipek, Deniz; Telli, GoncaBu çalışmada, ürün yaşam döngüsü kavramı pazar, rekabet, müşteri ve yönetim açısından geliştirilen stratejiler açısından bütünleşik olarak ele alınmıştır. Ayrıca bu çalışmada, bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı dört ana döngüde (Gözlem, Ürün Geliştirme, Pazar ve Tamamlayıcı Döngü) modellenmiştir. Bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramının pazarlama yöneticileri için önemi bütünleşik ürün yaşam döngüsünün her aşamasına uygun üretilen karlılık, maliyet ve markalaşma gibi farklı stratejilerin olduğu düşüncesinden ve bunun bütüncül olarak analiz etmek istenmesinden oluşmaktadır. Bu araştırma konularıyla ilgili olarak tanıtımsal bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır.Yayın Sosyal bilimler çerçevesinden yapay zekâ ve gelecek(Maltepe Üniversitesi, 2019) Telli, GoncaTeknolojiler bizi nereye ulaştıracak, tehdit mi yoksa kurtuluş mu olacak gibi noktaları gözden geçirirken konu ağırlıklı olarak teknoloji boyutunda düğümleniyor. Bu da akıllara bir soru işareti bırakıyor: iş dünyası ve sosyal ortam etkisi üzerine yapılan çalışmalar neden bu kadar az?Yayın Yanlış yön mü, yalnız yön mü?(Maltepe Üniversitesi, 2019) Telli, GoncaYanlış yönü mü, yalnız yönü mü seçeceğimiz konusu tamamen teknolojiyle bağdaşıklığımıza ve diğer insanlarla olan ilişkilerdeki yaklaşımımıza bağlı olarak ilerleyecek. Çok güvendiğiniz bir sanatçının kullandığı zayıflama ürününden hiçbir sonuç alamamanız ya da mobil telefonun internetinin yönlendirdiği bir yerde kedi kuyruğunu kovalarcasına dönüp dolaşmanız ve yolu bir türlü bulamazken yol üstündeki bir yayaya "Anıca şu adrese nereden gidilir?” sorusunu sormak zorunda kalmanız...