Yazar "Yeniköy, Şeyma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi dönemi çocuklarının sosyal beceri düzeyleri ile aile tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Zonguldak ili örneği).(Maltepe Üniversitesi, 2019) Karazeybek, Binnur; Dal, Feyzanur; Er, İrem; Kasap, Sevdenur; Yeniköy, Şeyma; Kır, MineAilenin çocuğa karşı olumlu ya da olumsuz davranışları çocuğun üzerinde yaşam boyu kalıcı izler bırakır. Toplumda yer alacak bireylerin, olumlu kişilik geliştirmelerinde ve gelişim alanlarının desteklenmesinde anne baba tutumları belirleyici etkiye sahiptir. Özellikle okul öncesi gibi çocuğun sosyal becerilerini, kişisel özelliklerini ve bir takım değerlerini kazandığı kritik bir evrede aile, ilk iletişimin başladığı yer olarak büyük öneme sahiptir. Bu iletişim sürecinde çocuklarında dâhil olacağı karşılıklı etkileşimden bahsedilmesi için anne babaların sağlıklı bir çocuk yetiştirme tutumuna sahip olunması gerekir. Yapılan araştırmalar anne ve öğretmenlerin tutumlarının sosyal becerilere etkisini incelemiş babanın etkisini göz ardı etmiştir. Bu araştırma kapsamında anne ve babaların tutumlarının çocukların sosyal becerileri ile ilişkisi incelenecektir. Korelasyonel araştırma yöntemiyle yürütülen çalışmanın örneklemini Ereğli ilçesinde yer alan 4 anaokulu bünyesindeki 150 çocuğun velileri ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Hasan Avcıoğlu’nun geliştirdiği ‘Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği’ ve Gül Şendil’in ‘Ebeveyn Tutum Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t testi kullanılacaktır. Veri toplama süreci devam etmektedir. Bulgular ve sonuç bölümüne daha sonra yer verilecektir.