Examination of the relationship between test anxiety and selective attention among adolescents

dc.authorid0000-0002-7425-2716en_US
dc.authorid0000-0002-1786-656Xen_US
dc.contributor.authorYukay Yüksel, Müge
dc.contributor.authorSevim, Erdem
dc.contributor.authorÇelimli, Çağla
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:38Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:38Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the predictive level of test anxiety and selective attention skills on test performances of adolescents, who are studying in public and private schools and took TEOG (Transition from Basic Education to Secondary Education) exam in 2015-2016. The sample of this study consists of 258 8th grade students in total, including 134 boys and 124 girls, between 13-14 ages. The data of the study were obtained from d2 Test of Attention, Test Anxiety Inventory and from TEOG exams. After examination of the results of the study, it has been indicated that there is a significant relationship between students’ performance on TEOG exams and selective attention skills. As the quality of student’s visual scanning accuracy, rule compliance and attention performance increase during the exam, test performance increases as well. Likewise, as the students’ negative thoughts about themselves and negative assessments about failing their exams increase, then test performance decreases.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı devlet ve özel okullarda öğrenim gören, 2015-2016 yılında TEOG (Temel eğitimden ortaöğretime geçiş) sınavına giren ergenlerin, sınav kaygısı ve seçici dikkat becerilerinin sınav performanslarını yordama düzeyinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan ortaokullar arasından tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen üç okulda öğrenim görmekte olan 13-14 yaş aralığındaki 134 erkek, 124 kız olmak üzere toplam 258 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri d2 dikkat testi, Sınav Kaygısı Envanteri ve TEOG sınav sonuçları ile elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin TEOG performansı ile seçici dikkat becerileri arasında anlamlı ilişkinin olduğu görülmektedir. Öğrencilerin sınav esnasındaki görsel tarama doğruluğu, kurala uyumları ve dikkat performanslarının kalitesi arttıkça sınav performansları da artmaktadır. Yine aynı şekilde öğrencilerin kendileri hakkındaki olumsuz düşünceleri, sınav başarısızlığına ilişkin olumsuz değerlendirmeleri arttıkça sınav performansları azalmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin sınava ilişkin olumsuz değerlendirmeleri ve kuruntuları yoğunlaştıkça dikkat performanslarının kalitesinin de düştüğü belirlenmiştir.en_US
dc.identifier.citationYukay Yüksel, M., Sevim, E. ve Çelimli, Ç. (2018). Examination of the relationship between test anxiety and selective attention among adolescents / Ergenlerde sınav kaygısı ve seçici dikkat arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elementary Education Online. 17(2), s. 864-873.en_US
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2018.419331
dc.identifier.endpage873en_US
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85047476329en_US
dc.identifier.scopusqualityN/Aen_US
dc.identifier.startpage864en_US
dc.identifier.trdizinid323105en_US
dc.identifier.urihttp://ilkogretim-online.org.tr/index.php/io/article/view/2574/2254
dc.identifier.urihttps://doi.prg/10.17051/ilkonline.2018.419331
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1190
dc.identifier.volume17en_US
dc.indekslendigikaynakScopus
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofElementary Education Onlineen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00792
dc.subjectTest anxietyen_US
dc.subjectTEOG examen_US
dc.subjectAttention performanceen_US
dc.subjectSınav kaygısıen_US
dc.subjectTEOG (Temel eğitimden ortaöğretime geçiş)en_US
dc.subjectDikkat performansıen_US
dc.titleExamination of the relationship between test anxiety and selective attention among adolescentsen_US
dc.title.alternativeErgenlerde sınav kaygısı ve seçici dikkat arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar