Okulda din eğitimi
dc.authorid | 0000-0002-5415-668X | en_US |
dc.contributor.author | Çotuksöken, Betül | |
dc.contributor.editor | Çınar, İkram | |
dc.contributor.editor | Atılgan, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:46:31Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:46:31Z | |
dc.date.issued | 2005 | en_US |
dc.department | Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Okul ortamında din öğretiminin nasıl olması gerektiğinin ayrıntılarına geçmeden önce, her türlü öğretim-öğrenim ilişkisinin arka planında yer alan eğitim kavrayışının niteliği üzerinde durmak önemli bir başlangıç noktasını oluşturabilir. Eğitim birbirinden farklı düzeylerde var olan öğelerden, insanlar arasındaki toplumsal-tarihsel-kültürel ilişkilerden oluşan bir bütündür. E ğ i t i m in görünür yanı ya da d ı ş d ü n y a s ı, algılanan davranış biçimleri, okul ortamı ve bu ortamın içinde yer aldığı yaşama dünyasının bütünüdür. Ancak eğitimin değerlerle, niyetlerle, amaçlarla bağlantılı tümüyle zihinsel süreçleri içeren ikinci ama aslında belirleyiciliği üst düzeyde olan d ü ş ü n s el y ö n ü n den söz edebiliriz. Eğitim olgusunun bir diğer yönü ise d i l s e l görünümüdür. Burada söz konusu olan, eğitim süreçlerinin bütününde kullanılan dil boyutudur. Eğitimle ilgili belirlemeler, içselleştirilen eğitim anlayışı, insan anlayışıyla, varlık anlayışıyla, bilgi anlayışıyla da yakından ilgilidir ve bu bağlamda oluşturulan bütünlük, örgün öğretimi, okul öğretimini ve/veya yaygın öğretimi de belirlemektedir. Bu noktada açıklık kazandırılması gerekenler, genellikle öğretimin niteliği, okul öğretiminde yer alması gereken konular, uygulanan öğretim yöntemleri, öğretimde büyük önem taşıyan ders araç gereçleridir ve daha somut bir belirleyişle, ders kitaplarıdır. | en_US |
dc.identifier.citation | Çotuksöken, B. (2023). Okulda din eğitimi. Çınar, İ. ve Atılgan, H. (Ed.). Ülkemizde laik eğitim sisteminde sosyal bilim olarak din öğretimi kurultayı kitabı içinde (ss. 231-239). Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınları. | en_US |
dc.identifier.endpage | 239 | en_US |
dc.identifier.isbn | 975-8573-05-5 | |
dc.identifier.startpage | 231 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/1862 | |
dc.institutionauthor | Çotuksöken, Betül | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | İnönü Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.relation.ispartof | Ülkemizde laik eğitim sisteminde sosyal bilim olarak din öğretimi kurultayı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KY08669 | |
dc.title | Okulda din eğitimi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |