Kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj ve satın alma kararı üzerindeki etkileri

dc.contributor.authorYavuz, Şenay
dc.date.accessioned2024-07-12T20:43:09Z
dc.date.available2024-07-12T20:43:09Z
dc.date.issued2010en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümüen_US
dc.description.abstractKurumsal sosyal sorumluluk iş dünyasında ve halkla ilişkiler alanında günümüzün yükselen değerleri arasında sayılmaktadır. Bunun nedeni, kurumsal sosyal sorumluluğun kurum imajı, itibarı ve ortak paydaşlarla ilişkilerin iyileştirilmesi konuları ile ilişkili olduğunun öne sürülmesi ve tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde etkilerinin olabileceğinin ve dolayısıyla, şirketlere finansal güç sağlayabileceğin iddia edilmesidir. Bu iddialar, akademik çalışmalar ile kanıtlanmaktadır. Ancak, Türkiye’de bu bağlamda yapılan çalışmaların sayısı çok azdır. Bu çalışmada İstanbul’da devlet ve vakıf üniversitelerinde eğitim gören 213 Türk üniversite öğrencisinin, sosyal anlamda ne derecede sorumlu satın alma ve kullanma davranışı gerçekleştirdikleri, kurumsal sosyal sorumluluğun bir boyutu olan kurumsal hayırseverliği gerçekleştiren ve gerçekleştirmeyen iki şirketin imajlarını nasıl değerlendirdikleri ve iki şirketin ürünlerinin fiyatı aynı olduğunda ve kurumsal hayırseverlik gösteren şirketin ürünleri daha pahalı olduğunda hangi ürünü almayı tercih ettikleri araştırılmaktadır. Sonuçlar, bu çalışmadaki üniversite öğrencilerinin ‘bazen’ (3.10/5) sosyal anlamda sorumlu satın alma davranışı gerçekleştirdiklerini, kurumsal hayırseverlik gösteren şirketin imajını çok olumlu değerlendirdiklerini (6.63/7), kurumsal hayırseverlik göstermeyen şirketin imajını ise çok düşük değerlendirdiklerini (1.97/7) göstermiştir. Son olarak, kurumsal hayırseverlik gösteren şirketin ürünleri hayırseverlik göstermeyen şirkettin ürünlerinden % 10 daha pahalı bile olsa, öğrencilerin bu şirketin ürünlerini satın almayı tercih ettikleri saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractCorporate social responsibility is a hot issue in the fields of business and public relations nowadays. The reason for this is the argument which suggests that corporate social responsibility is related to corporate image and corporate reputation. Supporters of this argument suggest that corporate social responsibility can enhance relationships with stakeholders, improve customers’ purchase behaviors and therefore provide companies with financial power. These suggestions are confirmed by academic studies. However, academic studies carried out with such a focus are few in number in Turkey. This study attempts to find out to what extent 213 Turkish students studying at public and foundation universities in Istanbul are involved in socially responsible purchase and disposal behavior, how these students rate the image of two companies involved and not involved in corporate philanthropy activities, which is an aspect of corporate social responsibility, and which company’s product they would prefer to buy when the two products cost the same amount of money and when the company involved in corporate philanthropy charges more for the same product. The results show that the students in this study ‘sometimes’ (3.10/5) engage in socially responsible purchase and disposal activities, rate the image of the company involved in corporate philanthropy very positively (6.63/7) and rate the image of the company not involved in corporate philanthropy very negatively (1.97/7) Finally, it was found out that the students prefer to buy the products of the company involved in corporate philanthropy even if this company charges 10% more.en_US
dc.identifier.citationYavuz, Ş. (2010). Kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj ve satın alma kararı üzerindeki etkileri / The effects of corporate social responsibility on corporate image and purchase decision. Selçuk İletişim, Selçuk Üniversitesi. 6(3), s. 100-110.en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1558
dc.identifier.volume6en_US
dc.institutionauthorYavuz, Şenay
dc.language.isotren_US
dc.publisherSelçuk Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofSelçuk İletişimen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03404
dc.subjectKurumsal sosyal sorumluluken_US
dc.subjectkurumsal imajen_US
dc.subjectsatın alma davranışıen_US
dc.subjectCorporate social responsibilityen_US
dc.subjectcorporate imageen_US
dc.subjectpurchase behavioren_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj ve satın alma kararı üzerindeki etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of corporate social responsibility on corporate image and purchase decisionen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar