Kriz dönemlerinde liderlerin Twitter kullanımı: Koronavirüs (covid-19) pandemisi Türkiye örneği

dc.contributor.authorKanılmaz, Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:42:26Z
dc.date.available2024-07-12T20:42:26Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümüen_US
dc.description.abstractİletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, insanların temel bilgi kaynaklarından biri haline gelen sosyal medya, kriz iletişimi yönetiminde de etkisini giderek arttırmaktadır. Özellikle geleneksel medyaya göre daha hızlı ve etkileşimli bir iletişim sunan sosyal medya, bilginin ve düşüncenin daha özgürce yayılmasını sağlaması sebebiyle kriz süreçlerinde çok daha etkin yönetilmesi gereken bir mecra halini almıştır. Bu çalışmada da Türkiye’deki liderlerin küresel çapta etki eden Koronavirüs (Covid-19) kriz sürecinde “Twitter” kullanımları, 12 farklı kategoride yapılan değişkenlerle, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik analizi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Araştırmada, kriz iletişimi yönetiminin bir diğer önemli parçası olan krizle ilişkili olguları ortaya çıkarmak için Timothy W. Coombs tarafından geliştirilen “Durumsal Kriz İletişimi Teorisi” kullanılarak krizin bütün boyutu değerlendirilmiştir. .en_US
dc.description.abstractSocial media, which has become one of the basic information sources of people with the development of communication technologies, is gradually increasing its influence in crisis communication management. Social media, which offers faster and more interactive communication compared to traditional media, has become a medium that needs to be managed more effectively in crisis processes, as it enables information and thought to spread more freely. In this study, the leaders of Turkey acting globally Coronavirus (Covidien-19) during the crisis "Twitter" using, with variables held in 12 different categories, one of the qualitative research methods were examined using content analysis technique that. In the research, the entire dimension of the crisis was evaluated by using the "Situational Crisis Communication Theory" developed by Timothy W. Coombs to reveal the crisisrelated phenomena, another important part of crisis communication management.en_US
dc.identifier.citationKanılmaz, A. (2021). Kriz dönemlerinde liderlerin Twitter kullanımı: Koronavirüs (covid-19) pandemisi Türkiye örneği / The use of Twitter by leaders in times of crisis: The case of Turkey in the coronavirus (covid-19) pandemic. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 8(1), s. 3-27.en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.identifier.issn2149-634X
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage3en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iled/issue/63332/892522
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1481
dc.identifier.volume8en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02773
dc.subjectKriz iletişimien_US
dc.subjectsiyasal iletişimen_US
dc.subjectkoronavirüsen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectdurumsal kriz iletişimi teorisien_US
dc.subjecttwitteren_US
dc.subjectCrisis Communicationen_US
dc.subjectPolitical Communicationen_US
dc.subjectCoronavirusen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectSituational Crisis Communication Theoryen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.titleKriz dönemlerinde liderlerin Twitter kullanımı: Koronavirüs (covid-19) pandemisi Türkiye örneğien_US
dc.title.alternativeThe use of Twitter by leaders in times of crisis: The case of Turkey in the coronavirus (covid-19) pandemicen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar