Visual media in a multimedia installation
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Visual media today plays a central role in mass communication. Creating visual documents is a tool for communication among specialists in various fields of knowledge. Imaging is the ideal tool for learning to analyze social and cultural processes. The study will consider the whole wide spectrum of the functioning of visual anthropology in society: general cultural context, audiovisual information, interaction with other areas of cultural activity, and so forth, as well as the specifics of screen communication will be studied. The object of this study is a multimedia installation, the subject is visual media in installation. The role of visual media is examined on the material of multimedia installations of the end of the 20th and the beginning of the 21st century of different scales, from international exhibitions to private author projects. The research methodology is based on the synthesis of linguistic, cognitive, communicative, discursive and psychological elements with the technologies of related sciences: The results of the study can be used in scientific studies on the study of visual anthropology.
Günümüzde görsel medya kitle iletişiminde merkezi bir rol oynamaktadır ve giderek sosyal bilimlerin içine sızmaktadır. Çoklu anlam taşıyan imgelere ulaşmakta önemli bir unsur olan medya, biricik bir form olarak araştırmacıların kullanımına açıktır. Görsel dokümanlar üretmek, farklı alanlarda çalışan uzmanlar arasında iletişime yarayan bir araçtır. İmaj yaratmak, sosyal ve kültürel süreçleri analiz etmeyi öğrenmek için ideal bir araçtır. Bu çalışmada, bir toplumdaki görsel antropolojinin tüm fonksiyonları geniş bir biçimde ele alınmakta olup genel olarak toplumdaki kültürel ortam, görsel-işitsel enformasyon, diğer kültürel aktivitelerle karşılıklı etkileşim gibi belirgin görsel iletişim çalışmaları incelenecektir. Çalışmanın nesnesi, multimedya enstalasyonlarını araştırmak konusu ise, görsel medya enstelasyonlarıdır. Yirminci yüzyılın sonu ve yirmi birinci yüzyılın başlarında uluslararası sergilerden özel projelere uzanan bir seçkide görsel medyanın multimedya enstelasyonlarında kullanılan materyaller üzerindeki rolü incelenmiştir. Araştırmanın yöntemi temel olarak; dilsel, bilişsel, iletişimsel, söylemsel, ve psikolojik öğelerin ilgili sahnelerin teknolojileri ile sentezi üzerine kuruludur. Araştırmanın sonuçları görsel antropoloji üzerine yapılacak bilimsel çalışmalarda kullanılma potansiyeli taşımaktadır.
Günümüzde görsel medya kitle iletişiminde merkezi bir rol oynamaktadır ve giderek sosyal bilimlerin içine sızmaktadır. Çoklu anlam taşıyan imgelere ulaşmakta önemli bir unsur olan medya, biricik bir form olarak araştırmacıların kullanımına açıktır. Görsel dokümanlar üretmek, farklı alanlarda çalışan uzmanlar arasında iletişime yarayan bir araçtır. İmaj yaratmak, sosyal ve kültürel süreçleri analiz etmeyi öğrenmek için ideal bir araçtır. Bu çalışmada, bir toplumdaki görsel antropolojinin tüm fonksiyonları geniş bir biçimde ele alınmakta olup genel olarak toplumdaki kültürel ortam, görsel-işitsel enformasyon, diğer kültürel aktivitelerle karşılıklı etkileşim gibi belirgin görsel iletişim çalışmaları incelenecektir. Çalışmanın nesnesi, multimedya enstalasyonlarını araştırmak konusu ise, görsel medya enstelasyonlarıdır. Yirminci yüzyılın sonu ve yirmi birinci yüzyılın başlarında uluslararası sergilerden özel projelere uzanan bir seçkide görsel medyanın multimedya enstelasyonlarında kullanılan materyaller üzerindeki rolü incelenmiştir. Araştırmanın yöntemi temel olarak; dilsel, bilişsel, iletişimsel, söylemsel, ve psikolojik öğelerin ilgili sahnelerin teknolojileri ile sentezi üzerine kuruludur. Araştırmanın sonuçları görsel antropoloji üzerine yapılacak bilimsel çalışmalarda kullanılma potansiyeli taşımaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
visual media, visual anthropology, visual sociology, photography, multimedia installation, aesthetic perception, görsel medya, görsel antropoloji, görsel sosyoloji, fotoğraf, multimedya enstelasyonları, estetik algı
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Assel, A. (2019). Visual media in a multimedia installation / Multimedya enstalasyonlarında görsel medya. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 36-37.