Öğrencilerin oluşturdukları analojilerin öğrenmeye etkisi

dc.contributor.authorŞahin, Fatma
dc.contributor.authorMertoğlu, Hatice
dc.contributor.authorÇömek, Arif
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:43Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:43Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractFen öğrenmede kavramlar arasındaki ilişkinin öneminin kavranması mevcut olan geleneksel eğitimin eleştirilmesine yol açmıştır. Bu konuyla ilgili araştırmalar öğrencilere okul dışındaki dünyalarında da anlama becerilerini geliştirme fırsatı verecek iyi düzenlenmiş performans etkinliklerinin dikkatli bir şekilde kullanılması gerektiğini savunmaktadırlar. Okul dışı etkinliklerden birini de analojiler oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı; "protein sentezi" konusunda öğrencilerin analojiler geliştirmelerini sağlayarak, bu analojiler ile konuyu kavramaları arasında bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmanın örneklem grubunu Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalı 3. sınıf öğrencisi olan 40 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu sorular ile öğrencilerin oluşturdukları analojilerin incelenmesinden elde edilmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.en_US
dc.description.abstractLearning the importance of the relation between the concepts in science learning has caused to criticize the traditional education. Related research studies with this subject are maintaining that well designed performance activities should be used carefully to give the opportunity of developing learning skills to the students at the outside of the school. One of the outside activities is analogy. The aim of this research is to make students develop analogies about the subject of "protein synthesis" and search that if there is any relationship between their understanding of the subject and these analogies. The sample of this research is a group of 20 student from 3rd level of Marmara University Atatürk Education Faculty Primary Science Education Department. The data of this research have gained by investigating the analogies of the students and the open-ended questions that were prepared by the researchers. The data are evaluated and interpreted by statistically.en_US
dc.identifier.citationŞahin, F., Mertoğlu H. ve Çömek, A. (2001). Öğrencilerin oluşturdukları analojilerin öğrenmeye etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (194-199 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage199en_US
dc.identifier.startpage194en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5159
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05962
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectAnalojien_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectAnalogyen_US
dc.titleÖğrencilerin oluşturdukları analojilerin öğrenmeye etkisien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar