A field study by Firat University on the subject of mobbing

Küçük Resim Yok

Tarih

2015

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

This can also reflect on their education. Most of the time interactions between the hierarchy and peers can make a positive, conductive, environment. lt can also be an oppressive power against an organisations goal. The goal of this research is to prove that the working conditions in higher education of academics depend on the amount of 'mobbing' they have experienced. The relationship between 'mobbing' and the problems academics have experienced has beeo proved by scientific data from a research carried out by Fırat University, where a survey with volunteers who were randomly academics chosen from a sample group was conducted.
Bu araştırmanın amacı, yüksek eğitimdeki akademisyenlerin çalışma koşullarının maruz kaldıkları 'bezdiri'nin oranından etkilendiğini kanıtlamaktır. 'Bezdiri' ile akademisyenlerin karşılaştığı problemler arasındaki ilişki Fırat Üniversitesi tarafından yürütülen ve örneklem içinden rastgele seçilen görüllülerle yapılan anket çalışması ile bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Mobbing, Psychology, Abuse, Workplace, Psikoloji, Taciz, İşyeri

Kaynak

2015 İstanbul International Communication Students Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Öztaş, S. (2015). A field study by Firat University on the subject of mobbing. Karakulakoğlu, S.E. ve Scifo, S. (ed.). 2015 İstanbul International Communication Students Congress (39-40 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.