Yabancı uyruklu öğrencilerle yaşanan sorunlara ve bu sorunların çözümlerine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri

dc.contributor.authorAydoğdu, Gözde
dc.contributor.authorCoşkun, Sümeyye Efsane
dc.contributor.authorDicle, Abdullah Nuri
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:30Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:30Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan dil, sosyal uyum, aile katılımı, tutumlar gibi sorunlara yönelik hangi yöntem strateji ve çalışmaların yapıldığını incelemek için öğretmen görüşlerinin alınmasıdır. Yöntem: Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma tekniklerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Samsun ve Tokat illerinde görev yapan, sınıfında yabancı uyruklu öğrenci olan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesinde nitel araştırma yöntemlerinin kullanılmasının temel amacı araştırma konusuna ilişkin derinlemesine bir bakış sağlamak, öğretmenlerin konu hakkında ne düşündüklerini ve böyle düşünmelerine neden olan etmenleri belirlemektir. Öğretmenlerin deneyimleri ve yorumları, konuya ilişkin gerçekçi ve derinlemesine bilgi elde edilmesini kolaylaştırması ve inceleme esnekliği sağlaması nedeniyle yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilerek çözümü yapılmıştır. Çalışmaya katılan, sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan okul öncesi öğretmenlerinden Samsun’ da görev yapan öğretmenler SOÖ1, SOÖ2, SOÖ3,…olarak, Tokat’ da görev yapan öğretmenler ise TOÖ1, TOÖ2, TOÖ3…olarak kodlanmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerle yaşanan sorunlara ve bu sorunların çözümlerine yönelik olarak okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin analizinde nitel veri analiz tekniklerinden biri olan “içerik analizi” tekniği kullanılacaktır. Görüşmelerin ses kayıt çözümü yapıldıktan sonra verilerin kodlanması aşamasına geçilecektir. Elde edilen verilerin incelenmesi, anlamlı bölümlere ayrılması, her bölümün kavramsal olarak neyi ifade ettiğinin anlamlı veri birimlerine dönüştürülmesi ve bunların kodlanmasından sonra taslak temalar-kategoriler arası ilişkiler belirlenecek, araştırma amaçları doğrultusunda düzenlenecek ve yorumlanacaktır. Nitel verilerin analizinde QSR NVivo 7.0 programı kullanılacaktır. Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan okul öncesi öğretmenleriyle yapılan görüşmeler sonucunda; öğretmenlerin uyum sorunları, dil sorunları, aile katılımı, tutumlar ve bu sorunların çözümlerine tutumların iyileştirilmesine yönelik görüşleri incelenecektir.en_US
dc.identifier.citationAydoğdu, G., Coşkun, S. E. ve Dicle, A. N. (2019). Yabancı uyruklu öğrencilerle yaşanan sorunlara ve bu sorunların çözümlerine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/729
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06199
dc.subjectYabancı uyruklu öğrencien_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenien_US
dc.subjectSorunlaren_US
dc.subjectÇözüm önerilerien_US
dc.titleYabancı uyruklu öğrencilerle yaşanan sorunlara ve bu sorunların çözümlerine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar