Öğretmen adaylarının sosyal ağları benimseme düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki

Küçük Resim Yok

Tarih

2013

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Alternatif Bilişim Derneği

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Araştırmada, öğretmen adaylarının sosyal ağları benimseme düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi için “Sosyal Ağları Benimseme Ölçeği” ile “UCLA Yalnızlık Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile veri toplanmıştır. Benimseme düzeyleri 5 faktör ile incelenmiştir: Yarar, Kullanım kolaylığı, Sosyal etki, Kolaylaştırıcı faktörler, Topluluk kimliği. Araştırmada, sosyal beceri kullanımını gerektiren öğretmenlik mesleğine hazırlanan öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini ne düzeyde benimsediği, ne kadar vakit ayırdığı ve sosyal ağ kullanımlarına yönelik kişisel özellikleri ile sosyal ağları benimseme düzeylerinin, yalnızlık düzeyleri ile ilişkisi incelenmiştir. Öğretmen adaylarının sosyal ağları benimseme seviyeleri ile yalnızlık seviyelerinin incelenmesi ile elde edilen sonuçlardan, sosyal ağ kullanımlarının ileride mesleki hayatlarında sağlayacakları yüz yüze iletişimde yol açabileceği potansiyel bir problemin önceden tespiti ve önlenmesi konusunda yararlanılabilir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sosyal ağlar, sosyal paylaşım, öğretmen adayları, yalnızlık

Kaynak

Yeni Medya Çalışmaları: Kuram, Yöntem, Uygulama ve Siyasa 1. Ulusal Kongresi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tutgun Ünal, A. ve Köroğlu, O. (2013). Öğretmen adaylarının sosyal ağları benimseme düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. Yeni Medya Çalışmaları: Kuram, Yöntem, Uygulama ve Siyasa 1. Ulusal Kongresi, Alternatif Bilişim Derneği. s. 161-177.