Öğretmen adaylarının sosyal ağları benimseme düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki
Küçük Resim Yok
Tarih
2013
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Alternatif Bilişim Derneği
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Araştırmada, öğretmen adaylarının sosyal ağları benimseme düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi için “Sosyal Ağları Benimseme Ölçeği” ile “UCLA Yalnızlık Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile veri toplanmıştır. Benimseme düzeyleri 5 faktör ile incelenmiştir: Yarar, Kullanım kolaylığı, Sosyal etki, Kolaylaştırıcı faktörler, Topluluk kimliği. Araştırmada, sosyal beceri kullanımını gerektiren öğretmenlik mesleğine hazırlanan öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini ne düzeyde benimsediği, ne kadar vakit ayırdığı ve sosyal ağ kullanımlarına yönelik kişisel özellikleri ile sosyal ağları benimseme düzeylerinin, yalnızlık düzeyleri ile ilişkisi incelenmiştir. Öğretmen adaylarının sosyal ağları benimseme seviyeleri ile yalnızlık seviyelerinin incelenmesi ile elde edilen sonuçlardan, sosyal ağ kullanımlarının ileride mesleki hayatlarında sağlayacakları yüz yüze iletişimde yol açabileceği potansiyel bir problemin önceden tespiti ve önlenmesi konusunda yararlanılabilir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Sosyal ağlar, sosyal paylaşım, öğretmen adayları, yalnızlık
Kaynak
Yeni Medya Çalışmaları: Kuram, Yöntem, Uygulama ve Siyasa 1. Ulusal Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Tutgun Ünal, A. ve Köroğlu, O. (2013). Öğretmen adaylarının sosyal ağları benimseme düzeyleri ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. Yeni Medya Çalışmaları: Kuram, Yöntem, Uygulama ve Siyasa 1. Ulusal Kongresi, Alternatif Bilişim Derneği. s. 161-177.