Bir pazarlama iletişimi unsuru olarak e-wom’un turizm ürünleri tercihine etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2015

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Turistik mal ve hizmet üreten, pazarlayan ticari ve ekonomik kurumlar olan turizm işletmeleri iktisadi hayatta önemli bir yere sahiptirler. Konaklama işletmeleri, seyahat işletmeleri, turizmle ilgili ürünler üreten işletmeler olarak ayırabileceğimiz bu işletmeler birçok farklı ürünü bir araya getirerek turizm ürünü üretmektedirler. Turizm ürünü; turizm sektörü içinde yer alan işletmelerin turistlerin taleplerini karşılamak için ürettikleri birleşik bir üründür. Turistlerin seyahate çıktıkları andan itibaren yararlandığı ulaştırma, konaklama, beslenme, eğlenme, dinlenme vb birçok hizmetin bir araya getirildiği bir bütündür olan turistik ürün sadece mal ve hizmetlerle sınırlı değildir. Bir doğal güzelliğinde turistik ürün niteliğinde olduğu söylenebilir. Pazarda her geçen gün artan turizm işletmesi sayısı tüketicinin tercihini zorlaştırmakta, aynı zamanda da üreticinin rakipleri arasında fark edilmesini güçleştirmektedir. Piyasada yaşanan bu değişimler sonucunda işletmeler diğer sektörlerde olduğu gibi, turizm sektöründe de geleneksel pazarlama anlayışlarından uzaklaşarak, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına odaklanan bir pazarlama anlayışına yönelmişlerdir. Dijital medyada yaşanan gelişmeler buranın bir pazarlama mecrası olarak görülmesine olanak sağlamıştır. Tüketicilerin gücünün farkına varmış, yenilikçi, yaratıcı ve çağdaş işletmeler, özellikle yeni medyada ağızdan ağıza pazarlama (e-WOM) uygulamalarıyla birlikte, yarattıkları pazarlama mesajlarının yayılmasında tüketicilerin de desteğini alarak bu sürece dahil olmalarına imkan vermiş, böylelikle kendilerini işletmenin bir parçası olarak hissetmelerini sağlayarak, aralarında sağlam bir güven duygusu ve bağ geliştirmiştir. Bu çalışmada pazarlama iletişimi bakış açısıyla yeni medyada kullanılan e-WOM yöntemlerinin tüketicilerin turizm ürünü tercihine etkisini ölçmeye yönelik bir alan araştırması yapılmıştır. İstanbul ilinde 153 kişi üzerine yapılan alan araştırması SPSS 17.0 programında değerlendirilmiş, Chi-square istatistiğinden yararlanılarak değişkenler arası ilişkiler değerlendirilmiştir.
Tourism establishments are the companies which produce and market touristic goods and services have an important role in the economical life. Tourism establishments gather different goods and services and produce a brand new product. We can classify tourism establisments as, travel establishments, hospitality establishments and establishments which produce tourism related goods and services. A tourism product is a combined product produced by tourism companies to satisfy the needs and demands of tourists. A tourism product is a mixture of travel, hospitality, recreation, food and beverage, etc. A tourism product is not only restricted with goods and services. A naturel beauty can be a tourism product. As the number of tourism companies in the market increases each passing day, it also complicates the consumers to make a choice in between them, while it also makes difficult for the companies to be recognized among their competitors. As a result of these changes in the market, corporations became distanced to traditional marketing concept and tended to a consumer oriented marketing concept which focuses on consumer needs and wants. The developments in digital media enabled it to be used as a marketing medium. The innovative, creative and contemporary corporations have noticed the consumer power. They built a bond between their consumers with the word of mouth (e-WOM) practices in the new media. These companies get the help of their consumer during the transmission of their marketing messages and also give them a chance to be part of the corporation which leads to strong trust and bond inbetween them In this study, with the marketing communications point of view, a field research has been conducted to evaluate the effect of e-WOM methods used in new media on consumers’ touristic product preferences. The field research has been applied to 153 individuals in Istanbul, the results has been evaluated on SPSS 17.0 program, and correlations in between the variables has been review by the help of Chi-square statistics.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

turizm sektöründe e-WOM, turizm işletmelerinde ağızdan ağıza pazarlama, turizm işletmelerinde viral pazarlama, turizm işletmelerinde pazarlama iletişimi, yeni medyada tavsiyenin etkisi, e-WOM in tourism, word-of-mouth marketing in tourism corporations, viral marketing in tourism corporations, marketing communications in tourism corporations, the effect of recommendations in new media

Kaynak

Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

2

Sayı

1

Künye

Ündey Kalpaklıoğlu, N . (2016). Bir pazarlama iletişimi unsuru olarak e-wom’un turizm ürünleri tercihine etkisi. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 66-90. http://dergipark.org.tr/iled/issue/18466/194411