İtibar yönetimi ve havacılık eğitimi ilişkisi ekseninde sektörel bir değerlendirme

Küçük Resim Yok

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

İtibar kelimesi anlam olarak içinde saygınlık, güvenilirlik, kalite, değer, süreklilik ve etik gibi prestij ifade eden kavramları barındırmaktadır. Ticari kurum ve kuruluşlar bu kavramlar ile anılmak isterler. Bu değerleri taşıyan şirketler sektörde markalarının kalıcı olacağını ve tercih edileceklerini bildiklerinden, kurumsal itibar için gerekli tüm fonksiyonları profesyonel bir bakış açısı ile yönetmeyi tercih etmektedirler. Pazarlama iletişiminin önemli bir aktörü olan kurumsal itibar yönetiminde en önemli fonksiyonlardan biri de çalışanlardır. Özellikle hizmet sektöründe üretilen ürünün soyut olması, müşterilerin hizmeti üreten kişileri markanın temsilcisi olarak görmelerine sebep olmaktadır. Bu çalışmada; Meslek Yüksekokullarında sektöre nitelikli iş gücü yetiştirebilmek amacıyla açılmış olan Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programlarının, havacılık sektörünün beklentilerini itibar ekseninde nasıl karşıladığı konusunda bir inceleme yapılmıştır. Araştırma yöntemi olarak Derinlemesine Mülakat seçilmiş ve Amaçlı Örneklem kullanılmıştır. Havayollarının kabin hizmetleri yöneticilerine ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programının eğitimden sorumlu yöneticilerine araştırma soruları yöneltilerek akademi ve havacılık sektörünün görüşleri alınırken, sektörel denetim yöneticisine sektörel denetim fonksiyonuna yönelik ilave soru sorularak düşünceleri alınmıştır. Araştırmada; Sivil Havacılık Kabin Hizmetlerinde verilen eğitimde; yabancı dil bilgisi düzeyinin yüksek olması, SHKH programlarının müfredatının akredite edilmesi, eğitmenlerin sektör tecrübesine ve SHGM sertifikasına sahip olması, sektörleri buluşturacak bir ortak platformun kurulması, Akademi-Sektör iş birliği, SHKH programlarının yenilenmesinin havacılık eğitiminde itibar yönetimi bağlamında önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma; katılımcılar ile yapılan görüşmeler değerlendirildiğinde, Meslek Yüksekokulları Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri eğitimleri ile Havacılık Sektörü Kurumsal İtibar Yönetimi bileşenlerinin birbirini tamamlayıcı bir konumda kesiştiğini ve iki sektörün imaj ve marka değerine olumlu yönde katkı sağladığını ortaya koymuştur.
The word reputation literally contains prestige-expressing concepts such as dignity, reliability, quality, value, continuity and ethics. Commercial institutions and organizations want to be remembered with these concepts. Companies with these values know that their brands will be permanent and preferred in the industry, so they choose to manage all the functions required for corporate reputation with a professional perspective. Employees are one of the most important functions in corporate reputation management, an important actor of marketing communications. In particular, the abstract product produced in the service industry makes customers see the people who make the service as the representative of the brand. In this study, a review was conducted on whether the Civil Aviation Cabin Services programs, which were opened in Vocational High Schools to provide qualified manpower to the sector, meet the expectations of the aviation industry on the axis of reputation. In-depth Interview has been selected as the research method and purpose sample has been used. While the research questions were asked to the cabin services managers of the airlines and the managers responsible for the training of the Civil Aviation Cabin Services program, their opinion about the Academia and aviation sector were received, in addition the sectoral audit manager was asked a specific question about the sectoral audit function and his thoughts were taken. The research concluded that in the training given in Civil Aviation Cabin Services; that the high level of foreign language knowledge, accreditation of the curricula of SHKH programs, the instructors' sector experience and SHGM certificate, the establishment of a common platform that will bring the sectors together, the Academy-Sector cooperation, the renewal of SHKH programs are important in terms of reputation management in aviation education. The research has shown that when discussions with participants were evaluated, Vocational Schools Civil Aviation Cabin Services Trainings and Aviation Industry Corporate Reputation Management components intersect in a complementary location and contribute positively to image and brand value of the two sectors.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

İtibar, Kurumsal itibar, İmaj, Havacılık sektörü, Havacılık eğitimi, Reputation, Corporate reputation, Image, Aviation sector, Aviation training

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Özbek Kayabaş, İ. (2023). İtibar yönetimi ve havacılık eğitimi ilişkisi ekseninde sektörel bir değerlendirme / A sectoral evaluation based on the relationship between reputation management and aviation training. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.