Küçük ve orta ölçekli işletmelerde stratejik planlama ve bir uygulama

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorÜnlü, Muhammed Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T22:20:21Z
dc.date.available2024-07-12T22:20:21Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013-04en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBüyüklüğün getirebildiği hantallaşma ya maruz kalmamış ve hızlı manevra kabiliyeti bulunan küçük ve orta ölçekli işletmeler, hızlı istihdam sağlama, ekonomiye hareketlilik ve canlılık kazandırma özellikleri taşıdıklarından, ülke ekonomilerinde önemli bir yere sahiptir. Bununla birlikte KOBİ'lerin büyük çoğunun aile işletmesi olması ve tamamen profesyonel yöneticilerle yönetilmiyor oluşu, zamanımızın ağır rekabet şartları altında onları zorlamaktadır.Günümüzün zorlaşan rekabet şartları altında, ancak sağlam temelleri, hedefleri ve bu hedefleri gerçekleştirebilecek stratejileri olan kurumlar ayakta kalacak ve başarılı olacaktır. Bu çalışmanın amacı küçük ve orta ölçekli işletmelerde; stratejik yönetim modelinin ne düzeyde uygulandığı, hangi stratejik yönetim faaliyetlerinin uygulandığı, stratejik planlamanın yapılıp yapılmadığını, stratejik yönetim kararlarını hangi kadronun aldığı, stratejik yönetim sürecinin ne şekilde işlediğini, stratejik yönetim araç, yöntem ve tekniklerinin ne ölçüde bilindiği ve kullanıldığını göz önüne sermektir.Bu amaçla, bazı orta ölçekli işletmelerde bir alan araştırması yapılmış, araştırmaya katılan işletmelerde çalışanların stratejik planlamaya bakış açıları ve uygulanma durumu değerlendirilmiştir.Stratejik planlama, ülkemizde henüz son dönemlerde değer bulmaya başlamış ve bazı holdinglerde ve bu holdingler bünyesindeki şirketlerde stratejik planlama departmanları kurulmuş ve bu konuda uzman kadro oluşturulmuştur. Çalışma sonucu değerlendirildiğinde; bu gerçeklik bir daha gözler önüne serilmiş, orta ölçekli işletmelerde stratejik yönetim modelinin yeterince bilmediği ve uygulanmadığı, stratejik yönetim araç-yöntem ve tekniklerinin yeterince tanınmadığı gözlenmiştir. Diğer taraftan, işletmelerin daha çok büyüme stratejilerini tercih ettikleri tespit edilmiştir.Tüm bunların sonucunda küçük ve orta ölçekli işletmelerin stratejik yönetim, teknik ve araçları konusunda bilgilendirilmeleri gerektiği, KOBİ'lere gerekli eğitimlerin verilmesi ve desteğinin sağlanması gerektiği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractSince the small and medium sized enterprises not having been exposed to the "clumsiness" brought with the enormity and having the capability of quick maneuvering carry the features of providing employment and facilitating the movement and vitality, they have an important role in the country's economy. Moreover, the fact that most of the SMEs are family companies and are not managed by the fully professional executives challenges them under today's heavy competition conditions.Under today's competition conditions which are gradually becoming difficult, only the institutions having sound foundations, goals and strategies to achieve these goals will survive and become successful. The purpose of this study is to unfurl to what extend the strategical management model is implemented, which strategical management activities are applied, whether the strategical planning is realized or not, which board takes the strategical management decisions, in what way the strategical process is performed, on what level the strategical management tools, methods and techniques are known and used.For this purpose, a field research has been made in some of the medium sized enterprises and the points of view of the participants in this research towards the strategical planning and the state of implementation have been evaluated.As a result, it could be deduced that the SMEs should be informed in terms of strategical management, techniques and tools and provided with the required trainings and support.en_US
dc.identifier.citationÜnlü, M. A. (2013). Küçük ve orta ölçekli işletmelerde stratejik planlama ve bir uygulama / Strategic planning in small and medium-sized enterprises and an application (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10774
dc.institutionauthorÜnlü, Muhammed Ahmeten_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0801en_US
dc.subjectKüçük ve orta ölçekli işletmeleren_US
dc.subjectStratejien_US
dc.subjectStratejik planlamaen_US
dc.subjectSmall and medium sized enterprisesen_US
dc.subjectStrategien_US
dc.subjectStrategical planningen_US
dc.titleKüçük ve orta ölçekli işletmelerde stratejik planlama ve bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeStrategic planning in small and medium-sized enterprises and an applicationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar