Nostalji pazarlaması ve koleksiyonerlik: Nitel bir değerlendirme

dc.authorid0000-0001-8493-7850en_US
dc.contributor.advisorPirtini, Serdar
dc.contributor.authorAdalı Kodan, Melike Zeynep
dc.date.accessioned2024-07-12T22:36:15Z
dc.date.available2024-07-12T22:36:15Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-12en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGünümüzde değişen ve gelişen tüketim kültürü, pazarlama stratejilerinin değişimine de neden olmuştur. Bu doğrultuda geçmişe duyulan özlemin bireyselleşmiş hâli ile pazarlamaya yansıması neticesinde nostalji pazarlaması yaklaşımıyla ele alınmıştır. Geçmişten günümüze, içimizde yer etmiş ve bir hikayesi bulunan objelere istinaden kurduğumuz bağın bize sağladığı biriktirme eyleminin dönüştürdüğü sanata tanıklık etmemizi sağlayan koleksiyonerliğin ışığında, bu strateji ele alınmıştır. Koleksiyonerlik ve nostalji pazarlama arasında bağlantı kurarak, “Koleksiyoner” programından elde edilen verilere paralel olarak yanıtlar aranmaktadır. Kalitatif bir çalışma yapılması doğrultusunda, TRT 2 kanalında yayınlanmış "Koleksiyoner" programının bölümleri içerik analizi yöntemi kullanılarak keşifsel bir araştırma yapılmıştır. Bu bakış açısıyla tezin birinci bölümünde araştırmanın amacı, sınırlılıkları ve konuya dair tanımlar aktarılmıştır. İkinci bölümde nostalji pazarlaması ve koleksiyonerliğe dair literatür araştırmasına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemiyle ilgili bilgiler aktarılmış, dördüncü bölümünde araştırmanın bulgularına dair veriler, son bölümünde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractToday, the changing and developing consumption culture has also led to changes in marketing strategies. In this context, nostalgia marketing, stemming from the longing for the past in its individualized form, is approached. This strategy aims to explore the relationship between collecting and marketing shedding light on the art transformed through the act of collecting and the emotional bond we form with objects that hold a place in our lives and carry stories from the past to the present. Drawing a connection between collecting and nostalgia marketing, answers are sought parallel to the data obtained from the “Collector” program. The research adopts a qualitative approach, conducting an exploratory study through content analysis of episodes from the "Collector" program broadcast on TRT 2 channel. The first part of the thesis introduces the research's objectives, limitations, and subject definitions. The second part includes a literature review on nostalgia marketing, and collecting. The third part presents details about the research methodology, while the fourth part provides data on the research findings. Finally, the last part offers conclusions and recommendations.en_US
dc.identifier.citationAdalı Kodan, M. Z. (2023).Nostalji pazarlaması ve koleksiyonerlik: Nitel bir değerlendirme / Nostalgia marketing and collecting: A qualitative assessment. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12478
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2542en_US
dc.subjectKoleksiyonerliken_US
dc.subjectNostalji pazarlamasıen_US
dc.subjectBütünleşik pazarlama iletişimien_US
dc.subjectCollectorshipen_US
dc.subjectNostalgia marketingen_US
dc.subjectIntegrated marketing communicationen_US
dc.titleNostalji pazarlaması ve koleksiyonerlik: Nitel bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeNostalgia marketing and collecting: A qualitative assessmenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar