Okul öncesi dönem çocuklarındaki akran zorbalığının öğretmen perspektifinden değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuklarda görülen akran zorbalığını inceleyerek akran zorbalığına tanık olan öğretmenin zorbalıkla nasıl başa çıktığını ortaya koymak ve elde edilen bulgulara göre akran zorbalığına yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Yöntem: Çocuklarda görülen akran zorbalıklarıyla öğretmenlerin başa çıkma yöntemlerini inceleyen bu çalışma, nitel araştırma yönteminin fenomenolojik araştırma deseninin kullanıldığı bir çalışmadır. Araştırmada ilgili literatür taraması sonucunda araştırmacı tarafından geliştirilen, “okul öncesi dönem akran zorbalığı öğretmen görüşme formu” kullanılarak veriler toplanmıştır

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesinde akran zorbalığı, Akran zorbalığıyla baş etme yolları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kemer, Z. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarındaki akran zorbalığının öğretmen perspektifinden değerlendirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.