Farklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2005

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışma, farklı aile tutumlarının çocukların bilişsel işlevlenme etkisini araştırmıştır. Bilişsel performansın erken yaşlarda değerlendirilmesi amacıyla anne-baba tutumlarının ve aile içi etkileşimin bilişsel gelişimi etkileyen faktörlerden biri olarak ele alınması gerektiği düşüncesi literatürde yaygındır. Bu yaklaşım, çocuğa yönelik eğitim anlayışı ve aileye sağlanacak psikolojik-pedagojik destek açısından önemlidir. Araştırmada Jack A. Nagliere ve J.P. Das tarafından geliştirilen ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Tamer Ergin'in (2003) standardize ettiği Bilişsel Değerlendirme Sistemi (Cognitive Assessment System-CAS) kullanılmıştır. "Ailelerin çocuk yetiştirme tutumları ve aile üyeleri arasındaki etkileşim, çocukların bilişsel işlevlerdeki performanslarını etkiler'' hipotezi test edilmiş, veriler bu hipotezi desteklemiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Bilişsel işlev, Aile, Dikkat, Öğrenme bozuklukları, Okul öncesi çocuk

Kaynak

Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

1.Şub

Künye

Uçur, E. (2005). Farklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisi. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi. 1(1-2), s. 147-152.