Farklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisi
Küçük Resim Yok
Tarih
2005
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışma, farklı aile tutumlarının çocukların bilişsel işlevlenme etkisini araştırmıştır. Bilişsel performansın erken yaşlarda değerlendirilmesi amacıyla anne-baba tutumlarının ve aile içi etkileşimin bilişsel gelişimi etkileyen faktörlerden biri olarak ele alınması gerektiği düşüncesi literatürde yaygındır. Bu yaklaşım, çocuğa yönelik eğitim anlayışı ve aileye sağlanacak psikolojik-pedagojik destek açısından önemlidir. Araştırmada Jack A. Nagliere ve J.P. Das tarafından geliştirilen ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Tamer Ergin'in (2003) standardize ettiği Bilişsel Değerlendirme Sistemi (Cognitive Assessment System-CAS) kullanılmıştır. "Ailelerin çocuk yetiştirme tutumları ve aile üyeleri arasındaki etkileşim, çocukların bilişsel işlevlerdeki performanslarını etkiler'' hipotezi test edilmiş, veriler bu hipotezi desteklemiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bilişsel işlev, Aile, Dikkat, Öğrenme bozuklukları, Okul öncesi çocuk
Kaynak
Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
1.Şub
Künye
Uçur, E. (2005). Farklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisi. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi. 1(1-2), s. 147-152.