Miletos okulu

Küçük Resim Yok

Tarih

2004

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu makalenin amacı, Miletoslu filozofların felsefe tarihindeki ayrıcalıklı konumIarıne belirlemektir. Bu bağlamda, öncelikIe felsefenin tarihsel kaynaklarına işaret edilmektedir. Ardından ilk filozofların felsefi dizgeleri ve kullandıkları arkhe, kosmos, doğa gibi kavramlar ele alınmaktadır. Öte yandan, bugün için önemli olan nokta, esasen, Miletoslu düşünürlerin görüşlerinin doğru olup olmadıkları değildir. Önemli olan, söylence döneminden farklı bir düşünme geleneğinin kurucusu olmalarıdır. Bu makalenin başka bir amacı da onların benzersizliğinin bugün için ne anlama geldiğini ortaya koymaktır.
The main purpose of this article is to determine the distinguished status of the philosophers of Miletos in the history of philosophy. In this context, firstly, the historical origins of philosophy have been indicated. Then, the philosophical systems of first philosophers and the concepts like arche, cosmos, nature which they used have been examined. On the other hand, the point that is important today is not in fact whether the views of the philosophers of Miletos are right or not. It is that they are the founders of a different tradition of thinking from mythological period. Another purpose of this article is to display what their uniqueness mean for today.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Miletos, İlk filozoflar, Söylence, Arkhe, Evren, Doğa, First philosophers, Mythology, Arche, Cosmos, Nature

Kaynak

Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

1

Künye

Özkan, K. (2004). Miletos okulu. Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 1(1), s. 23-41.