100 yıllık bir Kız Lisesinin tarihini yazmaya çalışmak; “Genç fidanlar bahçesi, Erenköy İnas Sultanisi’nden Erenköy Kız Lisesi’ne 1916-2016” deneyimi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Beta Basım Yayım

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Türkiye’nin en eski kız okullarından biri olarak 1911’de İnas Numune Mektebi olarak açılan, kadınların yüksek düzeyde eğitim alması amacıyla 1916’da “Sultani” olarak lise eğitimine geçen Erenköy Kız Lisesi (EKL), günümüzde Erenköy Kız Anadolu Lisesi olarak hizmet vermektedir. Mezunlar tarafından, okul binasının yanmasının ardından 1945’de kurulan Erenköy Kız Liseliler Derneği, EKL’nin lise eğitimi vermeye başlamasının 100.yıl dönümü için okul tarihçesini ortaya koymayı amaçlayan bir çalışma planlamıştır. 2015’de başlayan araştırmada emik ve etik yaklaşımlar bir arada yürütülmüş; araştırmacılar lisenin mezunu ve mezunlar derneğinin üyesi Elif Sungur kurum tarihine içeriden, Hakan Aytekin ise dışarıdan bakmayı öncelemiştir.
Erenköy Girls High School (EKL) is one of Turkey’s oldest girls’ school which opened in 1911 with the name Inas Numune School.The institution which serve as Erenköy Girls High School, transformed to “sultani” as Erenköy Girls school in 1916 for the purpose of giving training high level education to women. Erenköy Girls’ High Schools Association, which was founded in 1945 by the graduates after the school building was burned, planned a study aiming to reveal the school’s history for the 100th anniversary of EKL’s high school education. In the research that started in 2015, emic and ethical approaches were conducted together; EKL graduates and alumni association members Elif Sungur approach from inside to history of institution, while Hakan Aytekin look to from outside.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Erenköy Kız Lisesi, Kurum tarihi, Bellek mekânı, Mahal, Eğitim, Türkiye’de eğitim kurumları, Erenköy Girls High School, Institution history, Memory place, Locus, Educational institution in Turkey

Kaynak

2. İşletme Tarihi Konferansı Bildiriler Kitabı

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Sungur, E. ve Aytekin, H. (2019). 100 yıllık bir Kız Lisesinin tarihini yazmaya çalışmak; “Genç fidanlar bahçesi, Erenköy İnas Sultanisi’nden Erenköy Kız Lisesi’ne 1916-2016” deneyimi. 2. İşletme Tarihi Konferansı Bildiriler Kitabı, s. 127-134.