Trafikte gençlik hareketi: gençlik arasında trafik güvenliği bilincinin artırılması

Küçük Resim Yok

Tarih

2014

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Dünya Sağlık Örgütü tarafından derlenen verilere göre, 2010 yılında, tüm dünyada 1,3 milyon insan hayatını karayollarında kaybederken, trafik çarpışmaları, 15-29 yaş grubunda görülen ölümlerin nedenleri arasında birinci sırada yer alıyordu. Bu veriler, 30 yaş altı genç nüfusta yaşanan can kayıplarını önlemek için alınması gereken önlemleri açık bir şekilde ortaya koyuyordu: trafiğe yeni çıkan gençlerde, trafik güvenliği konusunda farkındalığı ve bilinci geliştirmek. Bu gerçeklerden yola çıkan Goodyear, Türkiye?de özellikle gençlerde trafik güvenliği ve bireysel sorumluluklar konusunda farkındalığı geliştirmek amacıyla, Millî Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve TÜVTÜRK Araç Muayene istasyonları?yla iş birliği içinde, Trafikte Gençlik Hareketi?ni 2012 yılında hayata geçirdi. Goodyear, projenin geliştirme ve uygulama süreçlerinde verimliliği artırmak amacıyla, projeyi 2010 yılından beri devam eden Trafikte Sorumluluk Hareketi isimli kurumsal sosyal sorumluluk projesinin şemsiyesi altında yapmayı seçti. Kurulan iş birliği, projenin kısa sürede hayata geçmesi ve başarılı sonuçlar elde etmesinde çok etkili oldu. ilk defa 2012 yılında hedef gruplarla buluşan Trafikte Gençlik Hareketi?yle, lise son sınıflarda zorunlu ders olarak programa dâhil edilen Trafik Güvenliği ve ilk Yardım dersi destekleniyor. Bu dersi verecek öğretmenlerin yetişebileceği bir yükseköğretim programı olmadığından, pilot okullarda bu dersi veren öğretmenlerin kapasitesinin geliştirilmesi, projenin birinci uygulama adımı oluyor. Eğitim seminerine katılan öğretmenler, trafik güvenliği konusunda kendilerini geliştirme fırsatı bulurken, projenin saha uygulamaları hakkında da bilgi ediniyorlar. Eğitim seminerine katılan öğretmenler, kendilerine verilen eğitim materyalleriyle, okullarındaki öğrencilerin velilerine, servis şoförlerine, trafik güvenliği ve bireysel sorumluluklar konusunda sunum yapıyorlar. Öğretmenler, öğrencilere yönelik uygulamalarda, özel olarak geliştirilen eğitim seti kullanılıyor. 10 örnek olay incelemesinden oluşan set, hazırlık sürecinde öğrencilerle yapılan araştırmada belirlenen öğrenci ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap verecek şekilde geliştirildi. Öğrencileri öğrenme sürecinin merkezine oturtan ve onların katılımını sağlayan bu yöntemle, liseli gençlere hitap eden bir eğitim fırsatı sunuluyor. Trafikte Gençlik Hareketi?nin öne çıkan uygulamalarından biri, Trafik Olimpiyatları isimli yarışma. Liseli gençlerin, trafik güvenliği konusunda çevrelerinde gördükleri bir sorunun çözümüne yönelik bir iletişim kampanyası geliştirmesi öngörüsüyle tasarlanan Trafik Olimpiyatları?nın birinci yılında, öğrencilerin kampanyalarını sahada uygulaması, proje ortakları açısından mutluluk verici sonuçlar doğurmuştur. Gençler, trafik güvenliğini artırmaya yönelik çabalarında ne kadar yaratıcı ve hevesli olabileceklerini ortaya koymuştur. Trafik Olimpiyatları?nın birinci yılında alınan başarılı sonuçlar, yarışmanın ikinci yılında tüm Türkiye?deki liselere açık hale getirilmesini sağlamıştır. 2012 yılından beri uygulanan Trafikte Gençlik Hareketi?yle, 2 yılda 20 bin öğrenciye, 40 bin veliye, 1000 servis şoförüne doğrudan ulaşılmıştır. Bunun yanında, Trafik Olimpiyatları yarışmasına katılan öğrencilerin tasarladıkları kampanyalarda ulaştıkları kişi sayısı, bunun kat be kat üstündedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Trafik güvenliği bilinci, Gençler, Kurumsal sosyal sorumluluk projesi

Kaynak

1. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu SAGİS'14

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Moral, L. (2014). Trafikte gençlik hareketi: gençlik arasında trafik güvenliği bilincinin artırılması. 1. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu SAGİS'14. Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi. s. 56-62.