Marka yönetiminde araştırma: fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme tekniği

dc.contributor.authorÖzkaya, Betül
dc.date.accessioned2024-07-12T20:42:37Z
dc.date.available2024-07-12T20:42:37Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümüen_US
dc.description.abstractHer markanın birbirine benzediği hiper rekabet ortamında marka yönetmek her geçen gün biraz daha zorlaşmaktadır. Değişimin hızının artık herkesin ezberini bozduğu böyle bir ortamda, markalar pek çok rakip marka arasından farklılaşarak tüketici zihninde yer alma peşinde koşmakta ve bu farklılığı ise artık duygusal bağlarla yaratmaya çalışmaktadırlar. Dolayısıyla bilgiye olan ihtiyaç da hiç olmadığı kadar artmaktadır. İşte bu nedenle, bugün artık marka yöneticilerinin, değişimi yönetebilmek için her zamankinden daha fazla bilgiye sahip olmaları gerekmektedir. Her marka yöneticisinin, tüketicilerin zihnini okuması mümkün olamadığı için araştırmaların gücü de tam bu noktada devreye girmekte ve yöneticiler, tüketicilerin neyi neden yaptıklarını anlamak ve doğru kararlar verebilmek için son yıllarda büyük önem kazanan fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI) tekniğinden yararlanmaktadırlar. Başarılı markaların pek çoğu tüketicilerini, bu teknik sayesinde çok daha yakından tanıyabilmekte, tüketicilerin beklentilerini daha iyi bilebilmekte ve böylece geleceği bugünden görerek yatırımlarını yönlendirebilmektedirler.en_US
dc.description.abstractIn the hyper competition environment where very brand is similar, managing brand gets more difficult day by day. In this kind of environment where everyone breaks the routine, the brands strive to stick in consumers’ mind by becoming distinct from other rivals and they try to create this distinctness with emotional connections. Therefore, the need for information is more than ever. That is why, the market managers today need to possess more information than ever to manage this change. Since every brand manager is unable to read the consumers’ mind, the power of the research come into play at this very moment and the managers use the functional magnetic resonance imaging (fMRI) technique which is becoming crucial in understanding the consumers and determining the correct decisions. Most successful brands are able to know their consumers using this technique and they can recognize the expectations of their customers all the better and therefore, can channel their investments by foreseeing their future.en_US
dc.identifier.citationÖzkaya, B . (2016). Marka yönetiminde araştırma: fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme tekniği / Research in brand management: functional magnetic resonance imaging technique. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 24-47. http://dergipark.org.tr/iled/issue/18466/194409en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.identifier.issn2149-634X
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.org.tr/iled/issue/18466/194409
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1505
dc.identifier.volume2en_US
dc.institutionauthorÖzkaya, Betül
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02725
dc.subjectMarka Yönetimien_US
dc.subjectMarka Yönetiminde Araştırmaen_US
dc.subjectFonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme Tekniğien_US
dc.subjectBrand Managementen_US
dc.subjectResearch in Brand Managementen_US
dc.subjectFunctional Magnetic Resonance Imaging Technique.en_US
dc.titleMarka yönetiminde araştırma: fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme tekniğien_US
dc.title.alternativeResearch in brand management: functional magnetic resonance imaging techniqueen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar