Kültürlerarası pazarlama iletişimi farklılıkları: Azerbaycan Türkiye örneği

dc.authorid0000-0002-1417-244Xen_US
dc.contributor.authorNaghızada, Sahıl
dc.contributor.authorKırdar, Yalçın
dc.date.accessioned2024-07-12T20:42:56Z
dc.date.available2024-07-12T20:42:56Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümüen_US
dc.description.abstractGünümüz piyasasında ürün çeşitliliğinin fazla olması ve rekabetin her geçen gün artmasından dolayı pazarlamacıların müşterilerini elde tutması zorlaşmaktadır. Pazarlamacıların müşterilerini memnun etmek için yeni stratejiler bulmakla beraber, firmalarının kârlarını artırma amaçlı uluslararası pazarlara girmeyi hedefledikleri görülmektedir. Bu çalışma, tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada yer alan çalışma grubunu, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunan Hazar Üniversitesi ve Türkiye’deki İstanbul Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde eğitim gören, 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasından seçilen 181’i kadın, 99’u erkek olmak üzere toplam 280 öğrenci oluşturmaktadır. Yapılan çalışmanın sonucunda ankete katılan öğrencilerin, LC Waikiki ve Zara markasını tercih etme nedenlerinin iki ülkeye göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn today's market, due to product variety and increasing competition, it becomes more difficult for marketers to keep their customers. Marketers aim to enter the international markets to increase the profits of their companies while finding new strategies to satisfy their customers. This study is a descriptive study using screening method. The sample of this study consists of third and forth grade students, as 181 female and 99 male students, 280 students in total, enrolled in the Faculty of Communication in Azerbaijan Khazar University in Baku and Istanbul Maltepe University in Turkey. As a result of this study, it has been seen that the reasons of choices of the students who participated in the survey differ in accordance with the two countries.en_US
dc.identifier.citationNaghızada, S. ve Kırdar, Y. (2021). Kültürlerarası pazarlama iletişimi farklılıkları: Azerbaycan Türkiye örneği / Differences on the cross-cultural marketing communication: the case of Azerbaijan-Turkey. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 8(1), s. 113-132.en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.identifier.issn2149-634X
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iled/issue/63332/939157
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1534
dc.identifier.volume8en_US
dc.institutionauthorNaghızada, Sahıl
dc.institutionauthorKırdar, Yalçın
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY02782
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectpazarlamaen_US
dc.subjectuluslararası pazarlamaen_US
dc.subjectmüşteri memnuniyetien_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectinternational marketingen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.titleKültürlerarası pazarlama iletişimi farklılıkları: Azerbaycan Türkiye örneğien_US
dc.title.alternativeDifferences on the cross-cultural marketing communication: the case of Azerbaijan-Turkeyen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar