Eğitim politikalarında sistemik uyum
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Ülkeler, toplumlarının ihtiyaç duyduğu insan kaynağını yetiştirmek için eğitime büyük önem vermektedir. Mevcut insan kaynağından eğitim yolu ile azami ölçüde yararlanabilmek ülkelerin rekabet gücünü artırdığı gibi toplumların refahını da artırmaktadır. Eğitim sistemleri, modern bilgi-temelli toplumların ihtiyaç duyduğu becerileri bireylere kazandırmaktadır. Eğitimin sağladığı çoklu kazanımlar, ülkelerin eğitim sistemlerini daha yakından inceleyebilmelerini sağlayan çalışmaların ortaya çıkmasını sağlamıştır. Son zamanlarda eğitimde özellikle uluslararası öğrenci başarı izleme araştırmalarında elde edilen sonuçlar ile gayrisafi millî hasıla arasında doğrudan ilişki kurulmaya çalışılmakta ve bu bağlamda eğitim performansında yapılabilecek iyileştirmelerin ilave ekonomik getirileri tartışılmaktadır. Bu nedenle ülkelerin eğitimin diğer kazanmalarına ilaveten son yıllarda ekonomik sonuçlarına daha fazla odaklandıkları ve beşerî sermayelerine ilave yatırımlar yaparak ekonomik kalkınma potansiyellerini artırmaya çalıştıkları görülmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Eğitim politikaları, Eğitim, Eşitsizlik, Ekonomi, PISA, Covid-19 salgını, Mesleki eğitim, Kişisel gelişim, Temel beceri, Özel eğitim
Kaynak
Eğitim politikalarında sistemik uyum
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özer, M. (2021). Eğitim politikalarında sistemik uyum. Mumcu, T. (ed.), İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.