Pazarlama halkla ilişkileri kapsamında amaca yönelik pazarlamanın (cause related marketing) hedef kitle üzerindeki etkisi: Apple Red kampanyası üzerine bir inceleme
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Küreselleşme ve neo-liberalizmin pazardaki yarattığı değişiklik, kurumların ürünlerini veya hizmetlerini satmak için daha bütünsel bir yaklaşıma ihtiyaç duymalarına neden olmuştur. Bu amaçla kurumların sergilediği bütünleşik pazarlama iletişiminin bir unsuru olan pazarlama halkla ilişkileri de giderek önem kazanmaya başlamıştır. Pazarlama halkla ilişkileri yöntemlerinden biri olan amaca yönelik pazarlama kurumların; pazarlama, kurumsal hayırseverlik ve kurumsal iletişim hedeflerini gerçekleştirmelerini sağlamaktadır. Bu makalede çağımızın ölümcül hastalıklarından biri olan AIDS konusunda Apple firmasının geliştirdiği RED kampanyası incelenecektir. Makale, Apple RED ürünlerinin pazarlama, kurumsal hayırseverlik ve kurumsal iletişim hedeflerini incelemek üzerine derinlemesine mülakat ve anket yöntemleriyle gerçekleştirilen amprik bir araştırmayı kapsamaktadır. Araştırma sonucunda Apple RED ürününün tüketiciyi bilgilendirdiği ve satın almaya dönüştürdüğü ancak kurumsal iletişim bağlamında Apple ürünleri ile AIDS kampanyasının bağının yakalanmadığı ortaya çıkmıştır. Bu nedenle de tüketiciler AIDS konusunda sosyal sorumluluk bilinci oluşturmada zorlanmış ve kampanyayı unutmuşlardır. Sonuçlar değerlendirilerek alana eleştirel bir bakış açısı getirilmiş ve öneriler sunulmuştur.
Globalization and neoliberalism effect have caused institutions to need a more holistic approach. For this purpose, marketing public relations, which is an element of the integrated marketing communication of institutions, has gradually gained importance. Cause related marketing is one of the marketing public relations ways which mantains the companies achieve their marketing, corporate philanthropy and corporate communication goals. In this article, the RED campaign developed by Apple company on AIDS will be examined. The article covers an empirical study of the marketing, corporate philanthropy and corporate communication goals of Apple RED products through in-depth interviews and survey methods. As a result, Apple RED products informed the consumer and transformed it into purchase, but in the context of corporate communication, the connection between Apple products and the AIDS campaign wasn’t caught enough. Consumers had difficulty in creating social responsibility awareness about AIDS. By evaluating the results, a critical perspective was brought to the field and suggestions were presented.
Globalization and neoliberalism effect have caused institutions to need a more holistic approach. For this purpose, marketing public relations, which is an element of the integrated marketing communication of institutions, has gradually gained importance. Cause related marketing is one of the marketing public relations ways which mantains the companies achieve their marketing, corporate philanthropy and corporate communication goals. In this article, the RED campaign developed by Apple company on AIDS will be examined. The article covers an empirical study of the marketing, corporate philanthropy and corporate communication goals of Apple RED products through in-depth interviews and survey methods. As a result, Apple RED products informed the consumer and transformed it into purchase, but in the context of corporate communication, the connection between Apple products and the AIDS campaign wasn’t caught enough. Consumers had difficulty in creating social responsibility awareness about AIDS. By evaluating the results, a critical perspective was brought to the field and suggestions were presented.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Halkla ilişkiler, amaca yönelik pazarlama, bütünleşik pazarlama iletişimi, sosyal sorumluluk, sosyal pazarlama, Public relations, cause related marketing, integrated marketing communication, social responsibility, social marketing
Kaynak
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
8
Sayı
1
Künye
Demirel, E.S. (2021). Pazarlama halkla ilişkileri kapsamında amaca yönelik pazarlamanın (cause related marketing) hedef kitle üzerindeki etkisi: Apple Red kampanyası üzerine bir inceleme / Cause related marketing impact on target group in the scope of marketing public relations: a study on the Apple Red campaign. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Maltepe Üniversitesi. 8(1), s. 59-86.