Stratejik pazarlama performansı değerlendirmesinde genel olgunluk modeli uygulaması

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmanın amacı, stratejik pazarlama performansı değerlendirmesinin genel olgunluk modeli uygulanarak yorumlanmasıdır. Bu çalışmada belirlenen sektör beyaz eşya sektörüdür ve tez çalışması bu sektör üzerinden Türkiye'deki önde gelen şirketlerde stratejik pazarlama temasının uygulanma ve algılanma düzeylerini anlamak üzerine olup, araştırma genel olgunluk modeliyle açıklanacak şekilde kurgulanmıştır. Stratejik pazarlama; stratejik pazarlama planı, pazar bölümlenmesi, hedef kitle belirleme, konumlandırma, markalaşma, pazarlamanın 4P'si, dağıtım kanalları, bütünleşik pazarlama iletişimi, müşteri deneyimi ve inovasyon olmak üzere on farklı boyutta tanımlanarak örneklem olarak alınan şirketlerin olgunluk seviyeleri belirlenmiştir. Bu şirketler pazar paylarına göre sektörün ağırlıklı bir bölümünü oluşturduğu için bu şirketlerin ortalama seviyeleri sektör ortalamasının belirlenmesinde yardımcı olmuştur. Böylece, üzerinde çalışılan beyaz eşya sektörünün stratejik pazarlama teması konusundaki olgunluk seviyesi ortaya çıkmıştır ve gerek sektörün gerekse de şirketlerin gelişime açık alanları belirlenmiştir.
In this thesis, the aim is to explain strategic marketing performance by general maturity model. In the research, one tof the biggest sectors in Turkey white goods sector is been applied to evaluate the strategic marketing maturity model. Strategic marketing has been defined by 10 different pillars which are strategic marketin plan, market segmentation, target customer segmentation, positioning, branding, 4Ps of marketing, distribution channels, integrated marketing communications, customer experience and inovation. The maturity level of the selected companies in the white goods have been defined. As the total market sare of the companies are cumulating 94% of the total market, the research also indicated the maturity level of the sector as well. Thus, the maturity of both the sector and the selected companies has been defined and accordingly the improvement areas are also clearly defined.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Vanlı B, G. (2017) Stratejik pazarlama performansı değerlendirmesinde genel olgunluk modeli uygulaması / Application of general maturity model on evaluation of strategic marketing performance (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.