Explorıng students’ attributions for their successes and failures in English language learnig
Küçük Resim Yok
Tarih
2010
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Though there has been a growing interest on exploring learners’ perceptions of successes and failures, this issue has not attracted the attention it deserves in the field of foreign language learning, particularly in EFL contexts. The aim of this study is to provide data on 240 Turkish university students’ attributions of their perceived successes and failures in English language learning and to examine the ways in which their attributions vary according to gender, perceived success and positive attitude towards English language learning. Data collected by means of a modified version of Williams, Burden, Poulet and Maun’s (2004) questionnaire revealed several of attributions found in the related literature. Regarding all variables, the most widely used attribution was that of strategy.
Öğrencilerin başarı ve başarısızlık algılarının ortaya çıkartılmasında artan bir akademik ilginin olmasına rağmen, bu konu yabancı dil öğrenme alanında özellikle de İngilizcenin Yabancı Dil olarak öğrenildiği ortamlarda hak ettiği ilgiyi görememiştir. Bu araştırmanın amacı araştırmanının örneklemini oluşturan 240 üniversite öğrencisinin İngilizce öğreniminde başarı ve başarısızlık yüklemelerini belirlemektir. Özellikle, bu yüklemelerin cinsiyet, başarı algısı ve İngilizce öğrenimine karşı sahip olunan olumlu tavra göre ne şekilde değişkenlik gösterdiği incelenmektedir. Williams, Burden, Poulet ve Maun’dan (2004) uyarlanmış açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ile toplanan veri, ilgili literatürdeki birçok yüklemeyi ortaya koymuştur. Tüm değişkenler göz önüne alındığında en çok ortaya çıkan yükleme ise strateji olmuştur.
Öğrencilerin başarı ve başarısızlık algılarının ortaya çıkartılmasında artan bir akademik ilginin olmasına rağmen, bu konu yabancı dil öğrenme alanında özellikle de İngilizcenin Yabancı Dil olarak öğrenildiği ortamlarda hak ettiği ilgiyi görememiştir. Bu araştırmanın amacı araştırmanının örneklemini oluşturan 240 üniversite öğrencisinin İngilizce öğreniminde başarı ve başarısızlık yüklemelerini belirlemektir. Özellikle, bu yüklemelerin cinsiyet, başarı algısı ve İngilizce öğrenimine karşı sahip olunan olumlu tavra göre ne şekilde değişkenlik gösterdiği incelenmektedir. Williams, Burden, Poulet ve Maun’dan (2004) uyarlanmış açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ile toplanan veri, ilgili literatürdeki birçok yüklemeyi ortaya koymuştur. Tüm değişkenler göz önüne alındığında en çok ortaya çıkan yükleme ise strateji olmuştur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Learners’ Perceptions of Successes and Failures, Attributions, English Language Learning, EFL Learners, Öğrencilerin Başarı ve Başarısızlık Algılamaları, Yüklemeler, İngilizce Öğrenimi, İngilizcenin Yabancı Dil olarak Öğretim
Kaynak
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
7
Sayı
2
Künye
Besimoğlu, S., Serdar, H. ve Yavuz, Ş. (2010). Exploring students’ attributions for their successes and failures in English language learning. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa. 7(2), s. 75-89.