Şehir Markalaşmasında Sosyal Medya Kullanımının Yeri ve Önemi

dc.contributor.authorÖksüz, Merve
dc.contributor.authorTosyalı, Hikmet
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:12Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.description.abstractRekabetin ön planda olduğu günümüz dünyasında uzun vadeli bir yatırım aracı olarak markahaline gelebilmek şehirler için de oldukça önemlidir. Kullanıcı sayısı her geçen gün artansosyal medya platformları ise farklı coğrafyalardaki geniş kitlelere ulaşmayı ve yürütülençalışmaların geri dönüşünü ölçümlemeyi kolaylaştırması bakımından markalaşma sürecindeşehirlere bazı fırsatlar sunmaktadır. Araştırmanın amacı, kültür ve turizm müdürlüklerininsosyal medya kullanım stratejilerini şehir markalaşması bağlamında ortaya koyabilmektir.Bu kapsamda ilk olarak il kültür ve turizm müdürlüklerinde görev yapan uzmanlarlagörüşülmüştür. Katılımcıların sosyal medya uygulamalarına ilişkin gerek kişisel görüşlerigerekse yürütülen kurumsal uygulamalar hakkında veri toplanarak nitel bir araştırmayapılmıştır. İkinci aşamada ise müdürlüklerin sosyal medya hesapları ve yaptıklarıpaylaşımlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve elde edilen bulgular yüz yüzegörüşmelerden elde edilenler ile karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, sosyal medyanın turizmsektörü için giderek artan önemi hakkında katılımcıların bilinç sahibi oldukları ancak bubilincin kurumsal uygulamalar ile örtüşmediği, kurumların sosyal medya ile ilgili ortak biranlayışa ve aksiyon bütünlüğüne sahip olmadıkları ve sosyal medyayı etkin bir biçimdekullanmadıkları görülmüştür.en_US
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2020.617
dc.identifier.endpage1509en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1485en_US
dc.identifier.trdizinid367782en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2020.617
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/367782
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9588
dc.identifier.volume8en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04883
dc.titleŞehir Markalaşmasında Sosyal Medya Kullanımının Yeri ve Önemien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar