Ethical global media; a tool for effective intercultural communication and combating Islamophobia

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Communication in any arrangement or kind requires certain ethics to be based upon lor an ambiguous free and effective communication. Media being an influential and wide-ranging tool of communication is also grounded on moral codes and ethics which guide journalists to communicate commendably and deal morally with the confronted ethical dilemmas. When it comes to intercultural communication, the contemporary world media being one of the greatest transmitter ot cul|ure, communicating crosswise over social contrasts and differences, deals with a great number of ethical dilemmas...
Herhangi bir türde iletişimin, belirsizlikten uzak ve etkili olması için belirli bir etik anlayışa dayanması gerekir. Etkileyici ve geniş kapsamlı bir iletişim aracı olarak medya, aynı zamanda gazetecilerin övgüye değer biçimde iletişim kurması ve karşılaştıkları etik ikilemlerle ahlaki olarak başa çıkması için ahlaki kod ve etiğe dayanmaktadır. Kültürlerarası iletişime gelince, çağdaş medya toplumsal zıtlıklar ve farklılıklar üzerinden çaprazlama iletişim kuran küItürün en büyük ileticisi olarak çok sayıda elik ikilemlerle uğraşmaktadır...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Ethical dilemma, lslamophobia, Etik ikilem, İslamofobi

Kaynak

2017 Faculty of Communication International Student Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Habib, S. (2017). Ethical global media; a tool for effective intercultural communication and combating Islamophobia. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (37-39 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.