Karadayı, Esma Figen2024-09-232024-09-23Eylül 2023Karadayı, Esma Figen. (2023). Üniversite eğitiminde disiplinler arası iş birliği ile toplum temelli uygulamalar, SOYAÇ (Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi), T.C. Maltepe Üniversitesi, s.12-14.978-605-2124-57-4https://hdl.handle.net/20.500.12415/12783Üniversitelerin temel misyonunun eğitim, bilimsel çalışmalar ve araştırmalar yapmak olmasının yanı sıra elde ettiği bilgileri toplumla paylaşması ve onun yararına uygulamalara da dönüştürmesi son derece önemli görülmektedir (Demirel, 2015). Böylece bilimsel bulguların ortaya koyduğu yeni bilgilerin bireylerin ve toplumların gelişiminde onların yararına kullanılması mümkün olacaktır. Ayrıca yüksek eğitimde üniversite öğrencilerinin toplumda yürütülecek iş birliği projelerine katılarak üniversitede edindikleri teorik bilgileri toplum kuramlarındaki uygulamalarla birleştirerek bütünleştirmeleri eğitimde kaliteyi arttıracak ve toplumsal gelişmeyi destekleyecektir. Üniversite, devlet, toplum iş birliği öğrencilerin mezun olduklarında toplumun, eğitim ve iş yaşamının gereksinimlerine yanıt verecek şekilde daha donanımlı ve güvenli olarak hayata atılmalarına yol açacaktır (Heywood, 2024). Eğitimle ilgili son bilimsel araştırmalarda psikoloji alanında teori ile uygulama arasında köprü kurularak birleştirilmesinin önemi vurgulanmaktadır (De Corte, 2000). SOYAÇ merkezinde üniversite-toplum iş birliğine ve ekolojik sistem anlayışına dayanan, teori ve uygulamayı, eğitim ve oyunu birleştiren, disiplinler arası çalışmanın ve akran desteğinin önemini vurgulayan toplum temelli çalışmalar sosyokültürel etkinlik kuramının temel ilkelerine dayanmaktadır (Minnis vd., 2006). Bu çalışmalarda disiplinler arası iş birliğine dayanan, sevgi, güven, destek ile yaratılan gruplarda gelişimsel travma mağduru çocuklara çeşitli materyallerle dolayımlanmaları sağlanarak terapötik destek verilmeye çalışılmıştır (Verenikina, 2010). Ekip ruhu yaratılarak gerçekleştirilen uygulamalarda öncelikle grup dayanışması, etkileşim, diyaloglar ile güvenli ve destekleyici bir ortam yaratılması hedeflenmiştir (Iver, 1990).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite-Toplum İşbirliğiDisiplinlerarasıÜniversiteBütünsel YaklaşımSosyokültürel KuramÜniversite eğitiminde disiplinlerarası iş birliği ile toplum temelli uygulamalarBook1412