Töngür, A. NejatEminoğlu, Duygu2024-07-122024-07-1220232023-09Eminoğlu, D. (2023). The content analysis of gender representations in two sets of coursebooks: open doors and project explore / Open doors ve project explore isimli ingilizce ders kitabı serilerindeki cinsiyet temsillerinin içerik analizi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/12619In today’s world, gender stereotyping, unequal distributions of gender roles, and stereotyping against women are among the highly debated issues. As a considerable part of children’s attitudes towards gender roles in the societies are shaped at school, material developers are expected to present equal representations in terms of gender in their materials. Following this mindset, this study investigates two sets of ELT coursebooks Open Doors and Project Explore published 25 years apart following a content analysis to see the changes in gender representation over the years by comparing and contrasting the representations in both series. To determine how gender is represented in these ELT coursebook series, the researcher analyzes three different main categories: a) Linguistic Features, b) Representation, and c) Stereotypes that are adopted from the guidelines presented by Florent et. al. (1994). The results of the content analysis show that although there are more gender-fair representations in the more recently published coursebooks, there are still many examples of unequal gender representations. In both series, characters are still portrayed in ways that reinforce stereotypes; male characters are more frequently seen in written and visual texts, while female characters are more frequently seen in domestic roles, household duties, and subordinate jobs.Günümüz dünyasında toplumsal cinsiyet kalıp yargıları, toplumsal cinsiyet rollerinin eşitsiz dağılımı ve kadına yönelik klişeler en çok tartışılan konuların arasındadır. Toplumlarda çocukların toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumlarının önemli bir bölümü okulda şekillendiğinden, materyal geliştiricilerin materyallerinde cinsiyet açısından eşit temsiller sunmaları beklenmektedir. Bu zihniyeti takip eden bu çalışma, yıllar içinde toplumsal cinsiyet temsilindeki değişiklikleri görmek için bir içerik analizi ile 25 yıl arayla yayınlanan iki İngilizce ders kitabı Open Doors ve Project Explore'u araştırmaktadır. Araştırmacı, bu İngilizce ders kitabı serilerinde cinsiyetin nasıl temsil edildiğini belirlemek için Florent vd. (1994) tarafından öne sürülen kılavuzdan adapte edilen üç farklı ana kategoriyi analiz etmektedir: a) Dilsel Özellikler, b) Temsil ve c) Kalıp Yargılar. Son olarak kalıp yargılar için cinsiyete göre meslek dağılımları ve ev işlerinin cinsiyete göre payı incelenmektedir. İçerik analizinin sonuçları, daha yakın zamanda yayınlanan ders kitaplarında daha fazla cinsiyete göre adil temsil olmasına rağmen, eşit olmayan cinsiyet temsillerine dair pek çok örnek olduğunu göstermektedir. Her iki seride de karakterler hala klişeleri güçlendirecek şekillerde tasvir edilmekte; erkek karakterler daha çok yazılı ve görsel metinlerde görülürken, kadın karakterler daha çok ev içi rollerde, ev işleri ve ikincil işlerde görülmektedir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessELT coursebooksGender representationsGender biasGender rolesContent analysisİngilizce ders kitaplarıToplumsal cinsiyet temsilleriToplumsal cinsiyet kalıp yargılarıToplumsal cinsiyet rolleriİçerik analiziThe content analysis of gender representations in two sets of coursebooks: open doors and project exploreOpen doors ve project explore isimli ingilizce ders kitabı serilerindeki cinsiyet temsillerinin içerik analiziMaster Thesis