Örnek, SinemDükel, SılaAcar, İbrahim Hakkı2024-07-122024-07-122019Örnek, S., Dükel, S. ve Acar, İ. H. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerilerini algısı. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/839Amaç: Öz düzenleme becerileri adaptasyon, uygunsuz davranışları önleme, duygu ve dikkat kontrolü, davranış düzenleme ve haz geciktirme durumlarını kapsar (Kara ve Gönen, 2015). Öz düzenleme becerileri daha çok mizaca bağlı düşünülse de bir çok araştırmacı çocukların sosyal deneyimlerinin özellikle ebeveyn - çocuk etkileşimlerinin etkisini öne sürer (Acar, Torquati, Garcia, ve Ren, 2018; Karreman, Tuijl, Aken ve Dekovic, 2006). Erken çocukluk dönemindeki çocukların ebeveynlerinin tutarlı, güvenli davranışları ve uygun teşvikleri onların duygusal ve davranışsal düzenlemelerini olumlu yönde etkiler (Feinberg, Kan ve Goslin, 2011). Buradan yola çıkarak, ebeveynlerin çocukların öz düzenlemelerini nasıl algıladıklarını anlamak hem araştırma hem de uygulamaya katkı sağalacaktır. Bu olgubilim temelli nitel araştırmanın amacı, okul öncesi yaş grubunda çocuğu olan Türk ebeveynlerin öz düzenleme becerini nasıl algılarını incelemektir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖz düzenlemeEbeveyn algısıÇocukEbeveyn-çocuk ilişkisiEbeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerilerini algısıConference Object