Küsmüş, Gülşen İlçiZembat, Rengin2024-07-122024-07-1220201300-88112147-984410.24106/kefdergi.3621https://doi.org/10.24106/kefdergi.3621https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/389269https://hdl.handle.net/20.500.12415/9607Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişkininincelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılındaMillî Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet kurumlarında görev yapmakta olan 438 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği”ve “Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Pearson Çarpım MomentlerKorelasyon Katsayısı, tanımlayıcı istatistikler (yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma) ve fark testleri (Tek Yönlü VaryansAnalizi (ANOVA), Kruskal Wallis-H Testi ve Post Hoc Analizi) kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, okul öncesiöğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile mesleki profesyonellikleri arasında orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişkiolduğu bulunmuştur. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin yaş, öğrenim durumu, mesleki kıdem,sınıfta bulunan çocuk sayısı ve eğitim verilen yaş grubu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı; öğretmenlerinmesleki profesyonelliklerinin ise yaş, eğitim durumu, mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığıbelirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Mesleki Profesyonellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesiArticle17394172538926928