Güven, YıldızOktay, Ayla2024-07-122024-07-121999Güven, Y. ve Oktay, A. (1999). Erken matematik yeteneği testi - 2'nin (test of early mathematics ability - 2) Türkiye uyarlaması: Geçerlik, güvenirlik ve norm çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 11(11), s. 163-182.2147-5202https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/380/2485https://hdl.handle.net/20.500.12415/1102Matematik tüm toplumların ve kültürlerin ortak dili olup, aynı zamanda günlük hayatın vazgeçilmez bir gerekliliğidir. Bilim adamları matematiği dünyanın düzen ve organizasyonu için öğrenilmesi gereken en güçlü araç olarak görmektedirler. Matematiğin alanına giren kavramlar çok çeşitlidir. Çokluk, sayma, numaralar, kümeler, toplama-çıkarma-bölme-çarpma gibi sayı ile ilgili temel kavramların yanı sıra; şekiller, ağırlık, hacim, uzunluk gibi kavramlar çocuğun gelişimine bağlı olarak doğumdan itibaren zaman içerisinde çeşitli aşamalardan geçerek öğrenilmeye başlarlar. Araştırmamızda geçerlik, güvenirlik ve norm çalışması yapılan Erken Matematik Yeteneği Testi-2 (EMYT-2) 3-8 yaş çocukların sayı ve sayı ile ilgili kavramlara dayalı matematik yeteneklerini ölçen bir test olduğu için aşağıda bu konudaki literatüre kısaca yer verilmiştir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessErken matematik yeteneği testi - 2'nin (test of early mathematics ability - 2) Türkiye uyarlaması: Geçerlik, güvenirlik ve norm çalışmasıArticle1821116311