Oktay, Ayla2024-07-122024-07-121981Oktay, A. (1981). İlkokulda öğrencilerin birbirlerini şikâyet etmeleri ve bu konuda öğretmene düşen görevler. Eğitim ve Bilim, 6(32), s.45-48.https://hdl.handle.net/20.500.12415/1049«Öğretmenim. Ayşe kalemimi aldı.» «Öğretmenim, Ali bana vurdu.» veya «Ayşe konuştu.» ve buna benzer şikâyetler, özellikle ilkokul öğretmenlerinin birgün boyu öğrencilerinden sıkça işittikleri şikâyetler arasındadır. Zaman zaman öğretmenler, bunun bir disiplin sorunu olarak mı, yoksa öğrencilerinin kişisel durumu yönünden mi ele alınması gerektiği konusunda kararsızlığa düşerler. Bazen şikâyet eden öğrenciye, şikâyet ettiği için kızarlar, bazen de şikâyet edilenleri cezalandırma yoluna giderler. Bazı öğretmenler sorunu daha soğukkanlılıkla karşılayıp, ya hiç tepki göstermezler, yahut da arkadaşı şikâyet etmenin yerinde bir davranış olmadığı konusunda öğrenciyi uyarırlar. Bütün bunlar, arkadaşlarını şikâyet etmeyi alışkanlık haline getirmiş olan öğrencilerine karşı öğretmenlerin takınabildikleri tavırordan bazıları olarak akla gelmektedir. Burada, kanımızca, sorunun ele alınması gerekli olan en önemli yanı; öğrencinin belirli bir arkadaşını veya arkadaşlarını «neden» şikâyet ettiği konusudur. Ancak «neden» ertaya çıkarılırsa, soruna çözüm getirilebilir ve nedene göre de. getirilecek çözümün farklı olacağı bir gerçektir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimOkulÖğrenciŞikayetİlkokulda öğrencilerin birbirlerini şikâyet etmeleri ve bu konuda öğretmene düşen görevlerArticle4832456