Olaş, Emine2024-07-122024-07-122019Olaş, E. (2019). Görme engelli bireylerin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde aldıkları eğitim ile veli beklentilerinin karşılaştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/848Amaç: Birey, hayatta olduğu zaman zarfında kabullenmesi zor durumlar ve ani olaylar bütünü ile yüzleşmek zorunda kalabilir. Yüzleşme ihtimali olan olaylardan bir tanesi de özür /engel durumudur ki, bireyin yaşamı süresince her an karşısına çıkabilir. Bir çocuğun doğumu, ailelerin yaşamında bir dönüm noktası oluşturur. Doğal olarak tüm anne babaların beklentisi normal ve sağlıklı çocuklara sahip olmaktır. Bir çocuğun engelli olduğunun öğrenilmesi, yetersizliğin derecesi ne olursa olsun ailesi için yüksek derecede stres verici bir olaydır. Görme engelliler için okullar henüz kurulmadan tarihsel süreçte kendi kendini yetiştiren görme engelli insanlar olmuştur. Görme engelli çocukların eğitimi engelin başladığı zamana ve dereceye bağlı olarak değişiklik gösterir. Öğrencinin eğitimine erken başlanması, sonucunun da o oranda erken artış göstermesini sağlayacaktır. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri’nde her çocuğa engellerine bağlı olarak özel olarak hazırlanmış BEP programları ile belirli bir eğitim verilmektedir. Bu çalışmada, görme engelli bireylerin Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezleri’nde aldıkları eğitimi belirlemek ve bu eğitimin velilerinin beklentilerini karşılayıp karşılamadığını ortaya koymak amaçlanmıştır.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessGörme engelli bireylerÖzel eğitim ve rehabilitasyon merkezleriGörme engelli bireylerin ebeveynleriGörme engelli bireylerin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde aldıkları eğitim ile veli beklentilerinin karşılaştırılmasıConference Object