2024-07-122024-07-12https://hdl.handle.net/20.500.12415/517Sosyoloji Bölümü insan toplulukları ve toplumsal kurumların kökeni, gelişmesi, işlevi ve birbirleriyle ilişkileri, bu ilişkileri belirleyen ilke ve kurallarla toplumsal sorunlar ve çözüm yolları konularında araştırmalar yapan, bu alanlarda çalışacak toplum bilimcileri yetiştirmeyi amaçlar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Komisyonu (FEDEK) tarafından akredite edilen bölüm “kuram,” “araştırma” ve “uygulama”yı bütünlük içinde değerlendirerek öğrencilerine sunar. Program, öğrencilerin ilk dört yarıyılda teorik ve metodolojik donanımlarını sağlamaya ve aynı zamanda belirli toplumsal kurumlarla tanışmalarına; beşinci ve altıncı yarıyılda, teorik ve metodolojik bilgi ve becerilerini uygulama içinde pekiştirip güçlendirmeye; yedinci ve sekizinci yarıyılda ise sosyolojinin kamusal alana dönük yüzünü “uzmanlaşma” boyutunda yansıtabilme becerisi kazanmalarına yönelik biçimde oluşturulmuştur. İkinci yıldaki araştırma yöntemleri dersleri ile başlayarak, Sosyoloji Bölümü öğretim programı, öğrencilere aynı zamanda, öğretim üyeleri ve lisansüstü öğrencilerle bir araya gelerek saha deneyimi kazanma ve araştırma projelerinde yer alma olanağı da sağlamaktadır. Bölüm mezunları kamu sektörü ve özel sektör kurumlarında, özel şirketlerin insan kaynakları bölümlerinde, medya kuruluşlarında, araştırma şirketlerinde, Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Aile , Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı gibi kurumlarda uzman, proje yöneticisi olarak ve sosyolog unvanıyla çalışabilirler. Ayrıca denetimli serbestlik müdürlükleriyle ceza ve ıslahevleri ile, çocuk koruma ve yaşlı bakımevlerinde sosyolog, uzman ve/veya araştırmacı olarak iş bulabilir; gerekli sertifikaları alarak, Aile Danışmanı da olabilirler.